Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Odziemkowski A., Armia i społeczeństwo II Rzeczypospolitej, Warszawa 1996.
Olejnik K., Rozwój polskiej myśli wojskowej do końca XVII wieku, Poznań 1976.
Korzeniowski P., Polska sztuka wojenna na przykładzie regulaminów broni i wojsk w latach 1921-1939, Oświęcim 2013.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia konwersatoryjne metody pracy ze źródłami zajęcia realizowane innymi metodami
|
Metody dydaktyczne - inne: |
E-learning
Przesyłanie ocen za pomocą systemu informatycznego
|
Literatura: |
Bibliografia wojennej służby kobiet, oprac Harz M. i in., Warszawa 1999.
Chwalba A., Józef Piłsudski historyk wojskowości, Kraków 2007.
Harz M., Bibliografia zbrodni katyńskiej. Materiały z lat 1943-1993, Warszawa 1993.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA – student:
W01 Zna podstawowe pojęcia i terminologię wojskową
W02 Posiada wiedzę ogólną dotyczącą piśmiennictwa wojskowego
UMIEJĘTNOŚCI – student:
U01 Potrafi krytycznie ocenić materiał źródłowy
U02 Umie samodzielnie zdobywać wiedzę
KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student:
K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki
|
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach.
Aktywności na zajęciach.
Samodzielne przygotowanie wypowiedzi o tematyce uzgodnionej z prowadzącym na początku zajęć.
Termin wystąpienia ustalony z prowadzącym zajęcia.
Ocena dostateczna:
student zna podstawowe piśmiennictwo wojskowe.
Ocena dobra:
student potrafi właściwie wykorzystać i zinterpretować informacje pochodzące z różnych źródeł piśmiennictwa wojskowego
Ocena bardzo dobra:
student właściwie interpretuje piśmiennictwo wojskowe w aspekcie historycznym.
|
Zakres tematów: |
Wojskowe piśmiennictwo techniczne
Problematyka wojny i wojskowości w piśmiennictwie wojskowym
Powstania narodowe w piśmiennictwie wojskowym
Kartografia wojskowa
Wojskowa sztuka operacyjna
Żołnierz w piśmiennictwie wojskowym
|