Literatura uzupelniająca: |
1. Siwiński W., Tauber R. D. (2004), Rekreacja ruchowa: zagadnienia teoretyczno-metodologiczne, WSHiG, Warszawa.
2. Trześniowski R. (1995), Gry i zabawy ruchowe, WSiP, Warszawa.
3. Osiński W. (2011), Teoria wychowania fizycznego, AWF, Poznań.
|
Literatura: |
1. Rosławski A. (2001), Wybrane zagadnienia z geriatrii, AWF, Wrocław.
2. Kozdroń E. (2014), Podstawy teorii i metodyki rekreacji ruchowej: podręcznik dla instruktora rekreacji ruchowej, TKKF, Toruń.
3. Drabik J. (1996), Aktywność fizyczna w treningu osób dorosłych. Cz.2. AWF, Gdańsk.
4. Kuński H. (2003), Trening zdrowotny osób dorosłych: poradnik lekarza i trenera, Medsportpress, Warszawa.
5. Eider J. (1998), Nowoczesne formy ćwiczeń gimnastycznych, US, Szczecin.
6. Olex-Mierzejewska D. (2002), Fitness – teoretyczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć, AWF, Katowice.
|
Zakres tematów: |
cel zajęć, zasady bezpieczeństwa, przygotowanie do zajęć praktycznych, omówienie treści ćwiczeń, wymagań na zaliczenie przedmiotu, podstawowa i uzupełniająca literatura przedmiotu, przydział zadań;
przedstawienie wybranych form aktywności fizycznej i rekreacji osób starszych: ćwiczenia oddechowe w profilaktyce przewlekłej obturacyjnej choroby płuc, trening wytrzymałościowy w profilaktyce nadciśnienia tętniczego i choroby niedokrwiennej serca u seniorów, ćwiczenia czynne z oporem i ich znaczenie w prewencji osteoporozy, ćwiczenia równoważne i korekcji chodu w profilaktyce upadków u seniorów, ćwiczenia czynne wolne z użyciem przyborów i przyrządów i ich znaczenie w prewencji choroby zwyrodnieniowej stawów i kręgosłupa, ćwiczenia stymulujące układ krążeniowo-oddechowy (rozgrzewka do różnych form aktywności ruchowej), gimnastyka rekreacyjna, Fitness – rozgrzewka, kroki bazowe i ich kombinacje, proste układy choreograficzne, wybrane gry i zabawy rekreacyjne (ruchowe).
przygotowanie planu metodycznego oraz samodzielne prowadzenie zajęć przez studenta (zgodnie z przydzielonym tematem).
|