Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza matematyczna 1300-FZ11AM-SP
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: 1. F. Leja, „Rachunek różniczkowy i całkowy”, PWN, Warszawa 1956.
2. W. Rudin, „Podstawy analizy matematycznej”, PWN, Warszawa 1982.
3. J. Banaś, S. Wędrychowicz, „Zbiór zadań z analizy matematycznej”, WNT, Warszawa 2001.
4. K. Kuratowski, „Rachunek różniczkowy i całkowy. Funkcje jednej zmiennej”, PWN, Warszawa 1979.
5. L. Górniewicz, R. S. Ingarden, „Analiza matematyczna dla fizyków”, Wydaw. UMK, Toruń 2004.
6. K. Dobrowolska, W Dyczka, H. Jakuszenkow, „Matematyka dla studiów technicznych” tom 1, 2, Wydaw. Instytutu Matematyki Politechniki Łódzkiej, Łódż 1999.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
Metody dydaktyczne - inne: praktyczne rozwiązywanie problemów rachunkowych, dyskusja
Literatura:

1. W. Krysicki, L. Włodarski, „Analiza matematyczna w zadaniach”, t. I i II, PWN, Warszawa 1986.

2. R. Leitner, „Zarys matematyki wyższej dla studentów” , t. I-III, WNT, Warszawa 1995.

3. G. M. Fichtenholz, „Rachunek różniczkowy i całkowy”, t. I-III, PWN, Warszawa 1997.

Efekty uczenia się:

U1 - potrafi stosować rachunek całkowy i różniczkowy funkcji jednej zmiennej do rozwiązywania problemów (K_U01)

U2 - posługuje się aparatem matematycznym niezbędnym do opisu i modelowania zjawisk fizycznych (K_U01)

U3 - potrafi wykonywać analizy ilościowe oraz formułować na tej podstawie wnioski jakościowe (K_U02)

U4 - potrafi uczyć się samodzielnie, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_U09)

Metody i kryteria oceniania:

dwa kolokwia: pytania otwarte (zadania rachunkowe)

Kryteria oceniania:

Ocena bardzo dobra: Student biegle stosuje rachunek całkowy i różniczkowy funkcji jednej zmiennej, również do rozwiązywania złożonych i niestandardowych problemów; biegle posługuje się aparatem matematycznym niezbędnym do opisu i modelowania zjawisk fizycznych w sytuacjach złożonych i niestandardowych.

Ocena dobra: Student swobodnie stosuje rachunek całkowy i różniczkowy funkcji jednej zmiennej, również do rozwiązywania złożonych problemów; swobodnie posługuje się aparatem matematycznym niezbędnym do opisu i modelowania zjawisk fizycznych w sytuacjach złożonych.

Ocena dostateczna: Student stosuje rachunek całkowy i różniczkowy funkcji jednej zmiennej do rozwiązywania standardowych problemów; posługuje się aparatem matematycznym niezbędnym do opisu i modelowania zjawisk fizycznych w prostych sytuacjach.

Ocena niedostateczna: Student nie osiągnął opisanych standardów.

Zakres tematów:

1. Elementy logiki – pojęcia podstawowe.

2. Rachunek zbiorów, iloczyn kartezjański zbiorów.

3. Zbiory ograniczone i kresy zbiorów.

4. Zasada indukcji zupełnej.

5. Wzór dwumianowy Newtona.

6. Klasyfikacja i własności funkcji. Funkcje elementarne.

7. Ciągi liczbowe. Granica ciągu.

8. Szeregi liczbowe. Zbieżność szeregu.

9. Granica i ciągłość funkcji jednej zmiennej.

10. Pochodna funkcji jednej zmiennej. Różniczka funkcji.

11. Pochodne wyższych rzędów. Wzór Taylora.

12. Badanie przebiegu zmienności funkcji.

13. Całka nieoznaczona funkcji jednej zmiennej; całkowanie przez części i przez podstawienie.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
0/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)