Literatura uzupelniająca: |
- Przecławski K., 1979, Socjologiczne problemy tury-styki, Instytut Wydawniczy CRZZ, Warszawa
- Podemski K., 2003, Socjologia podróży, UAM, Po-znań.
- Yale P., 2001, Działalność touroperatorska. Wyd. Wiedza i Życie, Warszawa..
- Czasopisma: Turyzm, Problemy turystyki, Rynek turystyczny i in.
- Rocznik statystyki międzynarodowej, GUS. Warszawa.
|
Literatura: |
- Warszyńska J., Jackowski A., 1979, Podstawy geografii turyzmu, Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
- Kowalczyk A., 2001, Geografia turyzmu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Dłużewska A., 2011, Nowe wyzwania edukacji tury-stycznej. Turystyka w obszarach odmiennych kulturo-wo i przyrodniczo cennych; turystyka osób niepełno-sprawnych. SWPR, Warszawa..
- Cabaj W., Kruczek Z., 2007, Podstawy geografii tury-stycznej, Proksenia, Kraków.
- Jędrusik M., Makowski J., Plit F., 2010 Geografia turystyczna świata, Nowe Trendy, Regiony Turystyczne. Wyd. UW, Warszawa..
- Warszyńska J. (red.), 2002, Geografia turystyczna świata. T. l, 2. PWN. Warszawa.
- Kraje pozaeuropejskie. Zarys geografii turystycznej, 1997, Proksenia, Kraków..
- Kruczek Z., Sacha S., 1995. Europa. Zarys geografii turystycznej. Ostoja. Kraków.
|
Efekty uczenia się: |
Student w zakresie wiedzy:
- W01 – zna walory turystyczne i możliwości ich wykorzystania w poszczególnych regionach turystycznych świata (K_W01).
- W02 – zna charakter zagospodarowania turystycznego w aspekcie wybranych typów turystki i turystów w wybranych krajach Afryki (Tunezja, Egipt, Maroko, Kenia, Mauritius, Malediwy, Seszele) i w wybranych krajach Azji (Indie, Nepal, Tajlandia, Laos, Kambodża, Myanmar, Filipiny, Indonezja, Chiny) (K_W02).
- W03 – student zna tendencje i trendy na rynku turystki na świecie (K_W01);
- W04 – student zna typy usług turystycznych świadczonych w poszczególnych destynacjach kluczowych oraz kwalifikacje niezbędne do ich świadczenia (np. Malediwy a Egipt) (K_W01).
Student w zakresie umiejętności:
- U01 – posiada umiejętność poszukiwania informacji dotyczących poszczególnych zagadnień turystycznych (K_U02);
- U02 – formułuje trafne wnioski wynikające z samodzielnej pracy nad dostępnymi źródłami informacji (K_U07).
Student w zakresie kompetencji społecznych:
- K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu podniesienia swoich kompetencji zawodowych (K_K01);
- K03 – postępuje etycznie i demonstruje postawę otwartości kulturowej niezbędnej do przyszłej pracy w sektorze turystycznym (K_K03).
|
Zakres tematów: |
- Regionalizacja turystyczna świata
- Znaczenie regionów w obsłudze zagranicznego ruchu turystycznego – zależność od ilości i jakości walorów, stanu i charakteru infrastruktury oraz trendów w zagranicznym ruchu tury-stycznym
- Analiza zróżnicowania zagospodarowania turystycznego w ujęciu przestrzennym
- Charakterystyka uwarunkowań rozwoju turystyki w wybranych regionach turystycznych świata
- Walory turystyczne wybranych krajów Europy Wschodniej (Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja)
- Walory turystyczne wybranych krajów Azji (Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, Uzbekistan, Turkmenistan)
- Walory turystyczne i możliwości ich wykorzystania w wybranych krajach Europy (Południowej – Hiszpania, Portugalia, Grecja; Zachodniej – Wielka Brytania, Francja, Niemcy; Północnej – Norwegia, Szwecja, Islandia; Środkowej i Wschodniej – Czechy, Węgry), Ameryki Południowej (Peru, Boliwia, Chile), Ameryki Północnej (Stany Zjednoczone, Dominikana, Grenlandia).
|