Literatura: |
Kaczmarek, Jacek, Andrzej Stasiak, and Bogdan Włodarczyk. Produkt turystyczny: pomysł, organizacja, zarządzanie. Polskie Wydawn. Ekonomiczne, 2005.
Marciszewska, Barbara. "Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń."Warszawa, Wyd. CH Beck (2010)
Nowacki, Marek. "Atrakcje turystyczne, dziedzictwo i jego interpretacja-jako produkt turystyczny." Problemy Turystyki, Problems of Tourism 22.2 (1999): 5-12.
Meyer, Beata. "Nowe trendy w kształtowaniu produktów turystycznych." ACTA SCIENTIARUM POLONORUM (2010): 313.
Strony internetowe produktów różnego typu (obszar – kraj, region, miasto; wydarzenie; usługa, szlak, hotel itd.).
|
Efekty uczenia się: |
W01 (KW01)- posiada podstawową wiedzę z zakresu prooblematyki produktów turystycznych i ich związków ze środowiskiem przyrodniczym
W02 (KW02)- ma wiedzę pozwalającą na prawidłowe interpretowanie procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym dla potrzeb tworzenia produktów turystycznych
W03 (KW04) posiada wiedzę w zakresie technik i narzędzi badawczych umożliwiających planowanie i przeprowadzanie badań związanych z turystyką i rekreacją oraz ich opisywanie i interpretowanie w odniesieniu do produktów turystycznych
W04 (KW09) - ma wiedzę z zakresu tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości odnoszącej się do różnych typów produktów turystycznych
U01 (KU01) - stosuje podstawowe narzędzia i metody badawcze w realizacji badań w zakresie produkótw turystycznych
U02 (KU03) - planuje i wykonuje proste zadania badawcze lub ekspertyzy produktów turystycznych pod kierunkiem opiekuna naukowego
U03 (KU07) -potrafi samodzielnie przygotować opracowanie dotyczące różych tyrpów produktów turystycznych
|
Zakres tematów: |
Produkt turystyczny sensu stricto i sensu largo.
Rodzaje produktu turystycznego (usługa, wydarzenie, region itd.)
Produkt przedsiębiorstwa i terytorium.
Produkt turystyczny w ujęciu producenta i konsumenta.
Etapy planowania i budowania produktu turystycznego.
Kreowanie marki produktu (branding).
Produkty markowe na świcie i w Polsce.
Strategie rozwoju produktu turystycznego.
Struktury organizacyjne dla promocji i rozwoju produktu.
Zarządzanie produktem turystycznym w Polsce i na świecie
|