Literatura uzupelniająca: |
- Chudoba T. 2008, Marketing w turystyce, „CeDeWu” Wydawnictwa Fachowe, Warszawa.
- Dąbrowska B., 2006, Rozwój usług turystycznych w warunkach globalizacji: zarys problematyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa, Gdańsk.
- http://worldtravelshow.pl/?gclid=EAIaIQobChMIs7n9yJip2wIVVYmyCh3angJfEAAYASAAEgK3dPD_BwE
|
Literatura: |
- Buko J. (red. nauk.), 2012, Popyt turystyczny konsumpcja – segmentacja – rynki, Zeszyty Naukowe Nr 699, Ekonomiczne Problemy Usług Nr 84, Wydawnictwo Uniwersytet Szczeciński, Szczecin – wybrane fragmenty do zajęć.
- Dąbrowska J., 2011, Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- https://biznes.newseria.pl/news/big-data-napedza-rynek,p1678333593
- http://www.targi-turystyczne.pl/
- Kachniewska M., Nawrocka E., Niezgoda A., Pawlicz A., 2012, Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
- Panasiuk A., (red.), 2011, Ekonomika turystyki i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN,
Strony internetowe National Tourism Authorities, przewożników lotniczych, portów lotniczych
Strategie i opracowania statystyczne UNWTO
|
Efekty uczenia się: |
W_01 – student definiuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu turystyki i rekreacji, w tym międzynarodowego rynku usług turystycznych [K_W01].
W_02 – student posiada wiedzę w zakresie technik i narzędzi badawczych umożliwiających planowanie i przeprowadzanie badań międzynarodowego rynku usług turystycznych [K_W03].
U_01 – student wykazuje umiejętność stosowania różnorodnych strategii wyszukiwania i przeglądania informacji w Internecie celem poszerzania swojej wiedzy dot. międzynarodowego rynku usług turystycznych oraz potrafi zaprezentować wyniki ze zrealizowanych zadań i projektów [K_U01, K_U07]
K_01 – student rozumie konieczność ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz posiada zdolność działania w zespole pracowniczym organizacji (firmy, instytucji) na międzynarodowym rynku usług turystycznych [K_K01, K_04, K_K05]
|
Zakres tematów: |
Wybrana tematyka zajęć i omawiane na wykładzie zagadnienia:
- turystyka międzynarodowa i jej miejsce w gospodarce kraju (w tym wpływ importu i eksportu niewidzialnego na kształt Rachunku Satelitarnego Turystyki),
- czynniki sprzyjające globalizacji usług turystycznych i ich wpływ na rozwój międzynarodowego rynku usług turystycznych i rekreacyjnych,
- integracja na rynku turystycznym, podstawowe rodzaje integracji i jej znaczenie na rozwój rynku usług międzynarodowych,
- koncepcja "big data" oraz międzynarodowe targi usług turystycznych i ich znaczenie na dynamiczny rozwój międzynarodowego rynku usług turystycznych,
- propozycja wyjazdu studialnego na międzynarodowe targi turystyczne w Berlinie (opcjonalnie odbywające się na obszarze Polski) –-----> na podstawie dostępnych źródeł i materiałów na stronach branżowych (np. http://www.targi-turystyczne.pl/) studenci organizują wyjazd na wskazane przez siebie międzynarodowe targi turystyczne, a następnie przeprowadzają badanie dot. specyfiki międzynarodowego rynku usług turystycznych.
|