Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Międzynarodowy rynek usług turystycznych 1500-TR-O12MRUT-SD
Wykład (WYK) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: - Chudoba T. 2008, Marketing w turystyce, „CeDeWu” Wydawnictwa Fachowe, Warszawa.

- Dąbrowska B., 2006, Rozwój usług turystycznych w warunkach globalizacji: zarys problematyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa, Gdańsk.

- http://worldtravelshow.pl/?gclid=EAIaIQobChMIs7n9yJip2wIVVYmyCh3angJfEAAYASAAEgK3dPD_BwE



Metody dydaktyczne: metody dyskusyjne
wykład kursowy
zajęcia realizowane innymi metodami
Metody dydaktyczne - inne: Wykorzystanie komputerów z dostępem do Internetu, metody coachingu stosowane w edukacji.
Literatura:

- Buko J. (red. nauk.), 2012, Popyt turystyczny konsumpcja – segmentacja – rynki, Zeszyty Naukowe Nr 699, Ekonomiczne Problemy Usług Nr 84, Wydawnictwo Uniwersytet Szczeciński, Szczecin – wybrane fragmenty do zajęć.

- Dąbrowska J., 2011, Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

- https://biznes.newseria.pl/news/big-data-napedza-rynek,p1678333593

- http://www.targi-turystyczne.pl/

- Kachniewska M., Nawrocka E., Niezgoda A., Pawlicz A., 2012, Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.

- Panasiuk A., (red.), 2011, Ekonomika turystyki i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN,

Strony internetowe National Tourism Authorities, przewożników lotniczych, portów lotniczych

Strategie i opracowania statystyczne UNWTO

Efekty uczenia się:

W_01 – student definiuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu turystyki i rekreacji, w tym międzynarodowego rynku usług turystycznych [K_W01].

W_02 – student posiada wiedzę w zakresie technik i narzędzi badawczych umożliwiających planowanie i przeprowadzanie badań międzynarodowego rynku usług turystycznych [K_W03].

U_01 – student wykazuje umiejętność stosowania różnorodnych strategii wyszukiwania i przeglądania informacji w Internecie celem poszerzania swojej wiedzy dot. międzynarodowego rynku usług turystycznych oraz potrafi zaprezentować wyniki ze zrealizowanych zadań i projektów [K_U01, K_U07]

K_01 – student rozumie konieczność ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz posiada zdolność działania w zespole pracowniczym organizacji (firmy, instytucji) na międzynarodowym rynku usług turystycznych [K_K01, K_04, K_K05]

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin w formie projektowej weryfikujący efekty kształcenia dot. wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

Zakres tematów:

Wybrana tematyka zajęć i omawiane na wykładzie zagadnienia:

- turystyka międzynarodowa i jej miejsce w gospodarce kraju (w tym wpływ importu i eksportu niewidzialnego na kształt Rachunku Satelitarnego Turystyki),

- czynniki sprzyjające globalizacji usług turystycznych i ich wpływ na rozwój międzynarodowego rynku usług turystycznych i rekreacyjnych,

- integracja na rynku turystycznym, podstawowe rodzaje integracji i jej znaczenie na rozwój rynku usług międzynarodowych,

- koncepcja "big data" oraz międzynarodowe targi usług turystycznych i ich znaczenie na dynamiczny rozwój międzynarodowego rynku usług turystycznych,

- propozycja wyjazdu studialnego na międzynarodowe targi turystyczne w Berlinie (opcjonalnie odbywające się na obszarze Polski) –-----> na podstawie dostępnych źródeł i materiałów na stronach branżowych (np. http://www.targi-turystyczne.pl/) studenci organizują wyjazd na wskazane przez siebie międzynarodowe targi turystyczne, a następnie przeprowadzają badanie dot. specyfiki międzynarodowego rynku usług turystycznych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi poniedziałek (nieparzyste), 12:45 - 14:15, (sala nieznana)
Anna Dłużewska 14/17 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)