Literatura uzupelniająca: |
1. Matematyka dla studentów wyższych szkół bankowych / Lech Górniewicz, Armand Kasprowicz.Toruń : Towarzystwo Nauk. Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", 2000.
2. Analiza matematyczna w zadaniach. Cz. 1 / Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski. Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2002.
3. Analiza matematyczna w zadaniach. Cz. 2 / Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski. Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2002.
|
Literatura: |
1. Materiały do ćwiczeń z matematyki, Dziawgo E., Górka J., Stawicki J., Witkowski M., Wydanie trzecie, UMK, Toruń, 2000, 2009
2. Matematyka i jej zastosowanie w naukach ekonomicznych / Janusz Piszczała Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Poznań : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 2008.
3. Matematyka w ekonomii : modele i metody. 1, Algebra elementarna / Adam Ostoja-Ostaszewski;Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, 2011
4. Matematyka w ekonomii : modele i metody. 2, Elementarny rachunek różniczkowy,Adam Ostoja-Ostaszewski, Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006.
5. Matematyka w ekonomii i zarządzaniu w przykładach i zadaniach / Marcin Anholcer.Poznań : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 2009.
6. Matematyka finansowa/ Piasecki K., Ronka-Chmielowiec W., Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2011.
|
Efekty uczenia się: |
W1: Rozumie rolę i miejsce matematyki w analizach i badaniach ekonomicznych
((K_W01))
W2: Zna podstawowe metody matematyczne stosowane w analizach i badaniach ekonomicznych ((K_W05))
U1:posiada umiejętność poszukiwania i korzystania z metod matematycznych w celu dokonania analiz ekonomicznych ((K_U03))
U2: potrafi stosować podstawowe metody matematyczne w analizach zjawisk ekonomicznych ( (K_U04))
K1: potrafi samodzielnie rozszerzyć wiedzę i umiejętności z matematyki do przeprowadzenia analiz ekonomicznych ((K_K02), (K_K04), (K_K09))
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny: zestaw pytań
Do egzaminu dopuszczone są osoby posiadające zaliczenie konwersatorium.
Kryteria ocen (w %):
<100 - 91> – 5,0
(91 - 85> – 4,5
(85 - 75> – 4,0
(75 - 65> – 3,5
(65 - 50> – 3,0
(50 – 0) – 2,0
|
Zakres tematów: |
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz konwersatorium. Tematyka konwersatorium jest ściśle powiązana z wykładem.
Zajęcia obejmują następujące zagadnienia:
rachunek zdań i rachunek zbiorów; relacje i odwzorowania; ciągi liczbowe i ich granice; granica i ciągłość funkcji; pochodna funkcji jednej zmiennej, badanie przebiegu zmienności funkcji; funkcje wielu zmiennych (pochodne cząstkowe, ekstremum warunkowe i bezwarunkowe); całki oznaczone i nieoznaczone; rachunek wektorowy, rachunek macierzowy; wyznaczniki i rząd macierzy; układy równań liniowych; przykłady zastosowania analizy funkcji jednej zmiennej, rachunku wektorowego oraz macierzowego w zagadnieniach ekonomicznych.
|