Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Egzamin |
Rygory zaliczenia zajęć: |
egzamin
|
Literatura uzupelniająca: |
1. Roeske-Słomka I., Statystyka opisowa, Poznań 2010.
2. Rogowski J., Roszkowska E., Testy ze statystyki opisowej, Białystok 2009.
3. Aczel A., Statystyka w zarządzaniu, PWN, Warszawa 2000 (i nowsze)
|
Metody dydaktyczne: |
metody dyskusyjne metody problemowe wykład konwersatoryjny
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Prezentacja multimedialna.
Praca z aplikacją komputerową.
|
Literatura: |
1. Jóźwiak J., Podgórski J., Statystyka od podstaw, Warszawa 2012.
2. Kassyk-Rokicka H., Mierniki statystyczne, Warszawa 2011.
3. Sobczyk M., Statystyka opisowa, Warszawa 2010.
|
Efekty uczenia się: |
Student:
W01: Omawia metody analiz statystycznych i ich zastosowania w ekonomii (K_W05, K_W06)
K01: Samodzielnie i w zespole rozszerza wiedzę i umiejętności, stosuje metody statystyczne do prognozowania (K_K04, K_K05)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Z egzaminu mogą być zwolnieni studenci, którzy z laboratorium uzyskali ocenę 5,0 (następuje przepisanie oceny za zgodą studenta).
Egzamin pisemny - pytania otwarte w 3 kategoriach:
- część teoretyczna,
- analiza przypadku,
- interpretacja wyników analiz.
Kryteria ocen (w %):
<91 - 100> – 5,0
<81 - 90> – 4,5
<71 - 80> – 4,0
<61 - 70> – 3,5
<51 - 60> – 3,0
<0 - 50> – 2,0
|
Zakres tematów: |
1. Klasyczne i pozycyjne miary tendencji centralnej. Prezentacja danych empirycznych.
2. Klasyczne i pozycyjne miary zmienności.
3. Miar asymetrii i koncentracji.
4. Dwuwymiarowy rozkład empiryczny: tablica korelacyjna – rozkłady brzegowe i warunkowe. Wskaźniki i współczynniki korelacji, korelacja rang.
5. Podstawowe rozkłady prawdopodobieństwa. Estymacja przedziałowa.
6. Wnioskowanie statystyczne z zastosowaniem rozkładów normalnego, t-studenta, F-Snedecora, chi-kwadrat i in.
7. Analiza dynamiki zjawiska.
|