Efekty kierunkowe
WIEDZA
K_W01 (P6S_WG)
Zna i rozumie: podstawowe fakty, obiekty i zjawiska tworzące podstawową wiedzę ogólną z zakresu nauk humanistycznych, zwłaszcza filologii polskiej,umiejscawia ją w strukturze kultury narodowej oraz charakteryzuje jej specyfikę przedmiotową i metodologiczną.
K_W02 (P6S_WG)
Zna podstawową terminologię z zakresu badań języka, literatury, kultury.
K_W12 (P6S_WG)
Zna podstawowe pojęcia z zakresu współczesnego języka polskiego, wyjaśnia specyfikę komunikacji językowej.
UMIEJĘTNOŚCI
K_U01 (P6S_UW)
Potrafi wyszukać, zaobserwować, analizować, oceniać, interpretować, selekcjonować i użytkować pochodzące z różnych źródeł informacje z zakresu kultury, literatury i języka/ pedagogiki, psychologii, dydaktyki, etyki, emisji głosu, a także z zakresu nowoczesnych technologii informatycznych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
K_U02 (P6S_UW)
Rozumie i potrafi posługiwać się podstawową terminologią z zakresu filologii polskiej, dobierać i stosować odpowiednie metody, narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kultury, edytorstwa /pedagogiki/ psychologii/ dydaktyki.
K_U04 (P6S_UW)
Potrafi stosować podstawową wiedzę, paradygmaty badawcze i pojęcia z zakresu kultury języka polskiego, stylistyki współczesnej, leksykologii i leksykografii.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01 (P6S_KK)
jest gotów do krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego.
Efekty przedmiotowe (modułowe)
W_01
Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie.
U_01
Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym), stosując odpowiednie metody i narzędzia.
K_01
Student uznaje język za wartość samą w sobie, docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka.
|