Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Chór 1600-EA11C-SP
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Repertuar utworów a cappella
Inne utwory chóralne (do wyboru)
Repertuar chóralny dla chórów mieszanych i jednorodnych; męskich i żeńskich
- a cappella
- wokalno-instrumentalny z towarzyszeniem organów lub
fortepianu,
Utwory od muzyki dawnej do współczesności z literatury religijnej, świeckiej i ludowej
Formy muzyki chóralnej takie jak: pieśń, motet, madrygał, psalm,
chorał, chóry operowe, msza, kantata i inne z muzyki polskiej i obcej.
Metody dydaktyczne: metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
metody problemowe
zajęcia realizowane innymi metodami
Metody dydaktyczne - inne: - podająca (wykład, objaśnienie, pogadanka)
- eksponująca (pokaz)
- problemowa (rozwijająca twórcze myślenie muzyczne)
- MS Teams
Literatura:

Formy wokalno – instrumentalne:

W.A. Mozart – Requiem, Msza Koronacyjna

G. Faure - Requiem

- Hymny:

Gaude Mater Polonia – opr. T. Klonowski

Gaudeamus igitur – opr. K. Sikorski

Polski Hymn Narodowy – opr. K. Sikorski

- inne, wybór:

1. ALLELUIA – Romuald Twardowski

2. BÓG – CZŁOWIEK – Paweł Łukaszewski

3. PASTORALE – Henryk Czyż

4. O SACRUM CONVIVIUM – Marian Sawa

5. PSALM RADOSNY – Tadeusz Szeligowski

6. MAGNIFICAT – Andrzej Koszewski

7. PIOSNKA DUDARZA – Ignacy Jan Paderewski, opr. Feliks Nowowiejski

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie kolokwium, warunkowane obecnością i aktywnością na zajęciach (ćwiczeniach)

Warunki zaliczenia:

• systematyczne i aktywne uczestnictwo w próbach

• obowiązkowy, czynny udział w koncertach organizowanych przez Uczelnię

• udział w krajowych i zagranicznych koncertach festiwalach i konkursach muzycznych

• obowiązkowy udział w występach publicznych Chóru Akademickiego

• znajomość aktualnie opracowywanego w semestrze

repertuaru pieśni i form wokalno- instrumentalnych

Zakres tematów:

Rozwijanie umiejętności śpiewu w wielogłosie, opanowanie przez studenta głównych pozycji repertuaru chóralnego, wokalnego i wokalno-instrumentalnego światowej literatury muzycznej, rozwijanie i doskonalenie praktycznych umiejętności w pracy w zróżnicowanych składach wokalnych pod kierunkiem dyrygenta. Przyswojenie partii chóralnych w dziełach oratoryjnych i oratoryjno-kantatowych. Doskonalenie umiejętności śpiewu zespołowego:

• Praktyczne utrwalanie indywidualnych umiejętności wokalnych dla potrzeb emisji zbiorowej w

chórze

• Rozwijanie wyobraźni muzycznej studentów i wrażliwości na niuanse wykonawczo – interpretacyjne

• Zapoznanie studentów z warsztatem dyrygenckim podczas realizacji form wokalno-

instrumentalnych w profesjonalnych ośrodkach i zespołach muzycznych (orkiestra symfoniczna,

orkiestra kameralna)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy czwartek, 13:15 - 14:45, sala 105
każda środa, 13:15 - 14:45, sala 105
Bernard Mendlik, Tomasz Kotwica, Jacek Szczepański, Konrad Książczyk 26/27 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek przy ulicy M. Kopernika
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.