Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychologia 1000-FP-N23PsyNE-SP
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Rygory zaliczenia zajęć: egzamin
Literatura uzupelniająca: Christopher C.J. (2004) Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się. Gdańsk: GWP
Deja M. (2015). Dziecko zdolne – dzieckiem trudnym? Przedszkolne ABC, 10, s. 7-8
Deja M. (2015). Dziecko zdolne, czyli jakie? Przedszkolne ABC, 8, s. 4-6
Hornby G., Hall E., Hall C. (2005). Nauczyciel wychowawca. Gdańsk: GWP
Jagieła J. (2004). Gry psychologiczne w szkole. Kielce: Oficyna Wydawnicza Nauczycieli
King G. (2004). Umiejętności terapeutyczne nauczycieli. Gdańsk: GWP
Nakamura R.M. (2011) Zdrowe kierowanie klasą. Motywacja, komunikacja, dyscyplina. Warszwa: ABC Wolters Kluwer Polska
Piotrowski K.T. (2010) Jak oceniać twórczość uczniów w szkole. Psychologia w Szkole, 2, 27-34



Metody dydaktyczne: metody dyskusyjne
wykład kursowy
Metody dydaktyczne - inne: Wykład zdalny prowadzony na platformie MS Teams.
Literatura:

Brzezińska A. (red.) (2005) Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańsk: GWP

Brzezińska A, Toeplitz Z. (red.) (2007) Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS

Dembo M.H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa: WSiP

Dyrda B. (2010) Gdy uczeń zdolny słabo się uczy. Psychologia w Szkole, 2, s.68-74

Limont W. (2012) Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować. Sopot: GWP

Mietzel G. (2003) Psychologia kształcenia. Gdańsk: GWP

Niemierko B. (2009). Diagnostyka edukacyjna. Warszawa: PWN

Trempała J. (red.) (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: PWN

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie zdalne - test na platformie MS Teams. Student otrzymuje ocenę pozytywną, jeśli otrzyma 50% + 1 punkt.

Zakres tematów:

Charakterystyka rozwoju dzieci na poziomie szkoły podstawowej w sferze fizycznej, poznawczej, moralnej i społeczno-emocjonalnej.

Praca z uczniem zdolnym.

Praca z uczniem z dysfunkcjami rozwojowymi.

Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych.

Zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy czwartek, 14:30 - 15:15, (sala nieznana)
Monika Deja 2/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.