Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja interpersonalna (przedmiot realizowany w ramach e-learningu) 1400-EK24bKI-SP
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Sztuka skutecznego prowadzenia mediacji i negocjacji : zagadnienia psychologiczne i komunikacyjne, red. Aleksandra Binsztoka, Wrocław 2013.
Karsznicki K., Sztuka dyplomacji i komunikacji w świecie wielokulturowym, Warszawa 2017.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia konwersatoryjne
ćwiczenia laboratoryjne
metody aktywizujące
metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
metody problemowe
warsztaty
wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne - inne: prezentacja multimedialna
Literatura:

Dolna. H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych: materiały do ćwiczeń, Toruń 2010;

Sikorski W., Niewerbalna komunikacja interpersonalna: doskonalenie przez trening, Warszawa 2018;

Kozyra B., Komunikacja bez barier: jak rozumieć i być rozumianym, Warszawa 2019;

Sernovitz A., Marketing szeptany zachęć ludzi, aby mówili o twoich produktach, Warszawa 2011;

Jak odnieść sukces w negocjacjach, red. Paul Steele, John Murphy, Richard Russill; przeł. Grzegorz Łuczkiewicz, Kraków 2015.

Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2002.

Hiszp K., Psychoedukacja: asertywność, stres, emocje, samoocena, komunikacja interpersonalna, Warszawa 2014.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie następuje na podstawie kolokwium (test - pytania zamknięte) oraz aktywności na zajęciach.

Kryteria ocen (w %):

(100 – 94) – 5,0

(93 – 89) – 4,5

(88 – 81) – 4,0

(80 – 66)– 3,5

(65 – 50)– 3,0

Zakres tematów:

1. Komunikacja interpersonalna - sposoby i formy porozumiewania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.

2. Zasady prawidłowej komunikacji i ich forma. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

3. Autoprezentacja.

4. Emocje w komunikacji -wyrażanie uczuć i empatia.

5. Budowanie świadomej marki osobistej. Podstawy personal branding.

6. Konflikt, jego rodzaje, rekcje na konflikt, sposoby rozwiązywania konfliktów.

7. Komunikacja w miejscu pracy oraz Savoir vivre w komunikacji.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 11:45 - 13:15, (sala nieznana)
Miłosz Chruściel 22/23 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)