Liczba godzin: |
15
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Bielec E., Bielec J., Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2004.
Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 1999.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
|
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia konwersatoryjne metody dyskusyjne wykład konwersatoryjny
|
Literatura: |
Andrzej Jan Chodubski, Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2004
Mirosław Krajewski, O metodologii nauk i zasadach pisarstwa naukowego, nakład autora, 2010
Benon Miśkiewicz, Wstęp do badań historycznych: przewodnik metodyczny, wydanie V, Warszawa-Poznań: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1988.
|
Efekty uczenia się: |
W01 Posiada usystematyzowaną i pogłębioną wiedzę o najważniejszych teoriach, metodach i technikach badawczych w zakresie dyscyplin właściwych dla kierunku Stosunki Międzynarodowe. Posiada wiedzę o szkołach i instytucjach badawczych, głównych tendencjach rozwojowych badań w naukach humanistycznych i społecznych (K_W06)
W02 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie metodologii badań w naukach humanistycznych i społecznych K_W07 Posiada pogłębioną wiedzę co do dotychczasowego i bieżącego stanu badań (K_W07)
W03 Zna zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej (K_W08)
U01 Posiada opanowany warsztat badawczy, dobiera odpowiednie metody i narzędzia badawcze do konkretnych zadań. Potrafi stawiać i merytorycznie argumentować hipotezy badawcze, poglądy i wnioski na podstawie zdobytej wiedzy w zakresie badań humanistycznych i społecznych (K_U05)
K01 Jest przekonany o konieczności przestrzegania zasad etycznych i obiektywizmu w prowadzonych badaniach. Neguje możliwość posługiwania się plagiatem. Świadomie organizuje warsztat badawczy z wykorzystaniem nowoczesnych metod gromadzenia i przetwarzania informacji naukowej. Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę na temat metodologii badań w praktyce badawczej (K_K05)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną. Przy wystawianiu oceny brane są pod uwagę następujące składowe: 1. obecność na zajęciach; 2. aktywność na zajęciach (w tym przygotowanie krótkich wypowiedzi na zadany temat); 3. zaliczenie kolokwium w stosunku 1/3-1/3-1/3.
Kolokwium ma formę ustną. Student odpowiada na trzy pytania zadane przez prowadzonego z zakresu tematyki poruszanej w trakcie zajęć konwersatoryjnych. Kolokwium oceniane wg następującej skali: ndst 0-60%, dst 61-69%; dst+ 70-79%, db 80-89%, db+ 90-94%, bdb 95-100%
|
Zakres tematów: |
1. Zagadnienia wprowadzające
2. Literatura naukowa
3. Podstawy warsztatu badawczego – archiwum
4. Podstawy warsztatu badawczego – biblioteka i muzeum
5. Techniki gromadzenia danych naukowych. Bibliografie, źródła informacji naukowej
6. Elementy formalne pracy promocyjnej i naukowej
7. Opracowanie wyników badań. Konstruowanie pracy promocyjnej i naukowej
|