Liczba godzin: |
10
|
Limit miejsc: |
(brak limitu) |
Zaliczenie: |
Zaliczenie na ocenę |
Rygory zaliczenia zajęć: |
zaliczenie na ocenę
|
Literatura uzupelniająca: |
Dziamska D., Małyska M., Wróblewska M., Woźniak J. (2017). Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej z komentarzem. Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Kaczan R., Rycielski P. (2014). Badanie 6- i 7- latków – rok szkolny 2012/2013. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, rozdz. I-III
www.npseo.pl
|
Metody dydaktyczne: |
metody dyskusyjne metody kooperatywne metody pracy ze źródłami zajęcia realizowane innymi metodami
|
Metody dydaktyczne - inne: |
Konwersatoria realizowane w trybie mieszanym
|
Literatura: |
Borek A., Tędziagolska M. (2017). Ewaluacja w szkole i przedszkolu. 3P – prosta, praktyczna i potrzebna. Materiały edukacyjne i narzędzia badawcze dla nauczycieli i nauczycielek. Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Brzezińska A. (red.) (2013). Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Rozwój dziecka. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, tom II i III.
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej www.podstawaprogramowa.pl
|
Efekty uczenia się: |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
H.U3. rozpoznać potrzeby edukacyjne i zainteresowania dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym wieku szkolnym oraz na tej podstawie zaprojektować działania pedagogiczne;
H.U5. projektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego i dokonywać jego autoewaluacji.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
H.K1. etycznego postępowania w procesie oceniania rezultatów procesu wychowania i kształcenia z punktu widzenia osiągnięć dziecka lub ucznia.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena stopnia osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia nastąpi poprzez:
- aktywny udział w zajęciach
- portfolio (praca indywidualna)
- wykonanie projektu ewaluacji (praca w grupach)
|
Zakres tematów: |
Zapoznanie z programem przedmiotu, zadaniami do realizacji i literaturą
Kamienie milowe w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Analiza dokumentów programowych z perspektywy zadań rozwojowych dziecka
Przykłady dobrych praktyk ewaluacji edukacyjnej w przedszkolu i w szkole - pogłębiona analiza kolejnych etapów procesu ewaluacyjnego
Projektowanie procesu ewaluacji w odniesieniu do wybranego obszaru kształcenia z poziomu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
|