Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy dydaktyki pracy 1300-BHP24PrPDO-SP
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, W-wa, 2009.
Podstawy wiedzy o nauczaniu / D. C. Phillips, J. F. Soltis ; przekł. Ewa Jusewicz-Kalter, Autor: Phillips, Denis Charles. Gdańsk, 2003.
Karpińska A., Szwarc A. (red.), Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.
Karpińska A., Wróblewska W. (red.), Dydaktyka akademicka - wybrane obszary badawcze, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.


Metody dydaktyczne: metody dyskusyjne
metody pracy ze źródłami
wykład konwersatoryjny
zajęcia realizowane innymi metodami
Literatura:

Kupisiewicz C., Dydaktyka, IMPULS, Kraków 2012.

Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, WAiP, Warszawa 2007.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2003.

Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Wyd. Naukowe NOVUM, Płock 2002.

Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Wyd. Impuls, Kraków 2007.

Bernacka D., Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod

kształcenia, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2001.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 2003.

Efekty uczenia się:

W1- Posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć dydaktyki

W2 - Rozumie zależność doboru czynników mających wpływ na efektywność kształcenia tj. cele, treści, zasady, metody nauczania, itp.

W3 - Zna i rozumie podstawowe rodzaje metod, zasad w modelu technologicznym, humanistycznym i krytycznym oraz środków dydaktycznych

U1 - Potrafi dobrać odpowiednie metody do rodzaju realizowanych treści.

U2- Potrafi wykorzystać odpowiednie środki dydaktyczne znając ich funkcje.

K1- Rozumie potrzebę ciągłego zawodowego doskonalenia się i dokształcania.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność podczas zajęć, analiza literatury, kolokwia.

Zakres tematów:

Definicja i charakterystyka zasad nauczania w modelu technologicznym, humanistycznym, i krytycznym.

Definicja metod nauczania, ich rodzaje oraz charakterystyka.

Formy organizacyjne nauczania.

Definicja, funkcje oraz charakterystyka środków dydaktycznych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (parzyste), 11:00 - 12:30, sala 217 (PS)
Anna Pawiak 13/14 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek główny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)