Literatura uzupelniająca: |
Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, W-wa, 2009.
Podstawy wiedzy o nauczaniu / D. C. Phillips, J. F. Soltis ; przekł. Ewa Jusewicz-Kalter, Autor: Phillips, Denis Charles. Gdańsk, 2003.
Karpińska A., Szwarc A. (red.), Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.
Karpińska A., Wróblewska W. (red.), Dydaktyka akademicka - wybrane obszary badawcze, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.
|
Literatura: |
Kupisiewicz C., Dydaktyka, IMPULS, Kraków 2012.
Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, WAiP, Warszawa 2007.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2003.
Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Wyd. Naukowe NOVUM, Płock 2002.
Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Wyd. Impuls, Kraków 2007.
Bernacka D., Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod
kształcenia, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2001.
Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 2003.
|
Efekty uczenia się: |
W1- Posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć dydaktyki
W2 - Rozumie zależność doboru czynników mających wpływ na efektywność kształcenia tj. cele, treści, zasady, metody nauczania, itp.
W3 - Zna i rozumie podstawowe rodzaje metod, zasad w modelu technologicznym, humanistycznym i krytycznym oraz środków dydaktycznych
U1 - Potrafi dobrać odpowiednie metody do rodzaju realizowanych treści.
U2- Potrafi wykorzystać odpowiednie środki dydaktyczne znając ich funkcje.
K1- Rozumie potrzebę ciągłego zawodowego doskonalenia się i dokształcania.
|
Zakres tematów: |
Definicja i charakterystyka zasad nauczania w modelu technologicznym, humanistycznym, i krytycznym.
Definicja metod nauczania, ich rodzaje oraz charakterystyka.
Formy organizacyjne nauczania.
Definicja, funkcje oraz charakterystyka środków dydaktycznych.
|