Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Funkcjonowanie biura turystycznego 1500-TR-O24FBT-SD
Wykład (WYK) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rygory zaliczenia zajęć: zaliczenie na ocenę
Literatura uzupelniająca: Rapacz A., 1994, Przedsiębiorstwo turystyczne. Podstawy i zasady
działania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.

Rapacz A. (red.), 2007, Przedsiębiorstwo turystyczne, Centrum
Doradztwa i i Informacji Difin, Warszawa.
Metody dydaktyczne - inne: Realizacja zajęć zakłada wykorzystanie kilku metod dydaktycznych.

Metoda podająca – wykład (z elementami objaśniania podawanych
treści; z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; z elementami
zagadnień problemowych, dyskusji, wspólnej analizy, mającymi na
celu zwiększenie aktywności słuchaczy).

Metody dydaktyczne podające:
- pogadanka,
- wykład informacyjny (konwencjonalny).


Literatura:

Bednarska M., Gołembski G., Markiewicz E., Olszewski M., 2007,

Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne.

Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Gołubowski L., Sobolewski K., 2006, Zarys ekonomiki turystyki z

elementami gospodarki rynkowej, Dział Wydawnictw i Publikacji

Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Supraślu.

Konieczna-Domańska A., 2007, Gospodarka turystyczna.

Zagadnienia wybrane, Wyd. KANON, Warszawa.

Milian L., 2000, Przedsiębiorczość i przedsiębiorstwo turystyczne.

Socjopsychologiczne uwarunkowania sukcesu, Wyd. Politechniki

Częstochowskiej, Częstochowa.

Metody i kryteria oceniania:

Końcowe kolokwium

Kryteria na ocenę:

Dostateczny - 51-60%

Dostateczny plus- 61-70%

Dobry - 71-80%

Dobry plus - 81-90%

Bardzo dobry - 91-100%

Zakres tematów:

Tematyka wykładów obejmuje prezentację i wyjaśnienie

następujących zagadnień:

- otoczenie przedsiębiorstwa turystycznego i jego elementy,

- typologia i podział przedsiębiorstw turystycznych,

- kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym,

- produkt turystyczny – kreowanie nowego produktu, elementy

składowe produktu turystycznego, cykl życia produktu, promocja,

dystrybucja,

- strategie kalkulacji ceny produktu turystycznego,

- kształtowanie oferty turystycznej,

- strategie działania przedsiębiorstw turystycznych,

- przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej,

- wpływ rynku na funkcjonowanie przedsiębiorstw turystycznych,

- instrumenty ekonomiczne oddziałujące na przedsiębiorstwo.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (parzyste), 11:00 - 12:30, (sala nieznana)
Sylwester Piszczek 13/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)