Przedsiębiorczość sektora publicznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-ISP12PSP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość sektora publicznego |
Jednostka: | Kolegium IV |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Sikora-Gaca | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Sikora-Gaca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | PSP_W01. Ma podstawową wiedzę nt. potrzeby przedsiębiorczego zarządzania sferą publiczną. PSP_W02. Zna pojęcie przedsiębiorczości pozagospodarczej i strefy publicznej PSP_W03. Ma wiedzę nt. partnerstwa publiczno-prywatnego i kooperacji. PSP_W04. Ma wiedzę nt. czynników polityczno-kulturowych wpływających na inicjowanie przedsiębiorczości w sektorze publicznym. PSP_W05. Ma wiedzę nt. potrzeby kształtowania logiki myślenia innowacyjnego. PSP_W06. Zna i rozumie mechanizmy decydowania sprzyjające przedsiębiorczości, w tym: zachowania i narzędzia ją stymulujące. PSP_U01. Potrafi badać i weryfikować perspektywy rozwoju przedsiębiorczego sektora publicznego. PSP_U02. Potrafi właściwie ocenić społeczno-gospodarcze znaczenie dobra publicznego, w tym mienia komunalnego. PSP_U03. Potrafi z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych komunikować się z różnymi podmiotami/partnerami życia społeczno-gospodarczego w celu zainicjowania działań kooperacyjnych/przedsiębiorczych/innowacyjnych. PSP_U04. Analizuje wyzwania stojące przed zjawiskiem przedsiębiorczości w sferze publicznej. PSP_K01. Dostrzega potrzebę intensyfikowania zjawiska przedsiębiorczości w sferze publicznej. PSP_K02. Rozumie znaczenie rozszerzania idei przedsiębiorczej sfery publicznej, z uwzględnieniem wielu czynników (kulturowych, gospodarczych, społecznych). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Statystyka i demografia. Innowacyjny lider. Podstawy ekonomii i finansów. Podstawy organizacji i zarządzania. Polityki innowacyjne. Zarządzanie strategiczne. Student zna podstawy przedsiębiorczości. Rozumie jej pojęcie. Wie czym są działania określane mianem przedsiębiorczych. Potrafi zastosować analogię tych działań pomiędzy sektorem prywatnym a publicznym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Sikora-Gaca | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Sikora-Gaca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | PSP_W01. Ma podstawową wiedzę nt. potrzeby przedsiębiorczego zarządzania sferą publiczną, czynników polityczno-kulturowych wpływających na inicjowanie przedsiębiorczości w sektorze publicznym, nt. potrzeby kształtowania logiki myślenia innowacyjnego w gminach, nt. potrzeby zmiany relacji między sektorem prywatnym a publicznym. PSP_W02. Zna pojęcie przedsiębiorczości gospodarczej, pozagospodarczej i strefy publicznej. Ma wiedzę nt. partnerstwa publiczno-prywatnego i innych możliwych między sektorem publicznym i prywatnym kooperacji. Zna i rozumie mechanizmy decydowania sprzyjające przedsiębiorczości sektora publicznego, w tym: zachowania i narzędzia ją stymulujące. PSP_U01. Potrafi badać i weryfikować perspektywy rozwoju przedsiębiorczego sektora publicznego. Potrafi właściwie ocenić społeczno-gospodarcze znaczenie dobra publicznego, w tym mienia komunalnego. Potrafi określić, które z planowanych działań przedsiębiorczych w sferze publicznej można przygotować w formie projektu z udziałem finansowania zewnętrznego. PSP_U02. Potrafi współpracować i pracować z różnymi podmiotami/partnerami/specjalistami/ekspertami życia społeczno-gospodarczego w celu zainicjowania działań kooperacyjnych/przedsiębiorczych/innowacyjnych. Potrafi dostrzec potrzebę innowacyjnego projektowania procesów przedsiębiorczych. PSP_K01. Jest gotów do intensyfikowania zjawiska przedsiębiorczości w sferze publicznej, do samodzielnego budowania Lokalnych Programów Rozwoju Gospodarczego dla polskich gmin, do pełnienia roli menadżera przedsiębiorczości w gminie. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Innowacyjny lider. Nauka o państwie i prawie. Podstawy ekonomii i finansów publicznych. Student zna podstawy ekonomii. Rozumie pojęcie finansów publicznych. Zna podstawowe zagadnienia prawne. Wie jakimi atrybutami powinien cechować się lider w przestrzeni publicznej. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h – godziny w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem 30 h – opracowanie Diagnozy społeczno-gospodarczej wybranej gminy, opracowanie Lokalnego Programu Rozwoju Gospodarczego dla wybranej gminy 15 h – zapoznanie się z literaturą podstawową i uzupełniającą |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Panciszko-Szweda | |
Prowadzący grup: | Barbara Panciszko-Szweda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | PSP_W01. Ma podstawową wiedzę nt. potrzeby przedsiębiorczego zarządzania sferą publiczną, czynników polityczno-kulturowych wpływających na inicjowanie przedsiębiorczości w sektorze publicznym, nt. potrzeby kształtowania logiki myślenia innowacyjnego w gminach, nt. potrzeby zmiany relacji między sektorem prywatnym a publicznym (K_W02) PSP_W02. Zna pojęcie przedsiębiorczości gospodarczej, pozagospodarczej i strefy publicznej. Ma wiedzę nt. partnerstwa publiczno-prywatnego i innych możliwych między sektorem publicznym i prywatnym kooperacji. Zna i rozumie mechanizmy decydowania sprzyjające przedsiębiorczości sektora publicznego, w tym: zachowania i narzędzia ją stymulujące. (K_W07) PSP_U01. Potrafi badać i weryfikować perspektywy rozwoju przedsiębiorczego sektora publicznego. Potrafi właściwie ocenić społeczno-gospodarcze znaczenie dobra publicznego, w tym mienia komunalnego. Potrafi określić, które z planowanych działań przedsiębiorczych w sferze publicznej można przygotować w formie projektu z udziałem finansowania zewnętrznego (K_U05) PSP_U02. Potrafi współpracować i pracować z różnymi podmiotami/partnerami/specjalistami/ekspertami życia społeczno-gospodarczego w celu zainicjowania działań kooperacyjnych/przedsiębiorczych/innowacyjnych. Potrafi dostrzec potrzebę innowacyjnego projektowania procesów przedsiębiorczych (K_U06) PSP_K01. Jest gotów do intensyfikowania zjawiska przedsiębiorczości w sferze publicznej, do samodzielnego budowania Lokalnych Programów Rozwoju Gospodarczego dla polskich gmin, do pełnienia roli menadżera przedsiębiorczości w gminie (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Innowacyjny lider. Nauka o państwie i prawie. Podstawy ekonomii i finansów publicznych. Student zna podstawy ekonomii. Rozumie pojęcie finansów publicznych. Zna podstawowe zagadnienia prawne. Wie jakimi atrybutami powinien cechować się lider w przestrzeni publicznej. |
|
Bilans pracy studenta: | # ECTS = 75 h 37,5 - bezpośredni kontakt z prowadzącym 30 h - zajęcia dydaktyczne (15 h wykład, 15 h konwersatorium) 7,5 h - konsultacje indywidualne 37,5- praca własna studenta 15 h - czytanie literatury 10- przygotowanie projektu zaliczeniowego 12,5 h - przygotowanie do zaliczenia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.