Zarządzanie wiedzą
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-ISP36ZW-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie wiedzą |
Jednostka: | Kolegium IV |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Golinowski | |
Prowadzący grup: | Janusz Golinowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Golinowski | |
Prowadzący grup: | Janusz Golinowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01; Ma podstawową wiedzę o zjawiskach innowacyjności oraz o charakterze nauk o zarządzaniu, ich usytuowaniu w systemie nauk humanistycznych i społecznych oraz relacjach z innymi dyscyplinami nauki. K_W02; Zna podstawową terminologię w zakresie problemów innowacyjności i zarządzania, dostrzega wielofunkcyjny charakter badań w tym względzie. K_W03; Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych metodach wdrażania innowacyjności i zarządzania sferą publiczną. K_U03; Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów innowacyjności i zarządzania sferą publiczną w konkretnych sytuacjach społecznych. K_U05; Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w związku z innowacyjnym rozwojem. K_K03; Potrafi współdziałać i pracować w zespołach składających się ze specjalistów z różnych obszarów i dziedzin wiedzy |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zarządzanie wiedzą składa się z procesów przechodzenia wiedzy w dwóch wymiarach, epistemologicznym (ukryta/dostępna) i ontologicznym (indywidualny/grupowy/organizacyjny): socjalizacji, eksternalizacji, kombinacji i internalizacji. Od słuchaczy oczekuje się podstawowych informacji dotyczących funkcjonowania organizacji w dynamicznym otoczeniu. Problem, z którym boryka się większość przedsiębiorstw, polega na tym, jak sobie poradzić w nowej erze - erze informacji i przetwarzania danych, erze wiedzy. Organizacja, która pragnie efektywnie zarządzać wiedzą, musi dokonać zmian w takich obszarach, jak: • kultura organizacyjna i styl kierowania; • technologia; • struktura organizacyjna (preferowane są organizacje płaskie, tworzenie zespołów projektowych); • systemy motywacyjne; • strategia firmy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Golinowski | |
Prowadzący grup: | Janusz Golinowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01; Ma podstawową wiedzę o zjawiskach innowacyjności oraz o charakterze nauk o zarządzaniu, ich usytuowaniu w systemie nauk humanistycznych i społecznych oraz relacjach z innymi dyscyplinami nauki. K_W02; Zna podstawową terminologię w zakresie problemów innowacyjności i zarządzania, dostrzega wielofunkcyjny charakter badań w tym względzie. K_W03; Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych metodach wdrażania innowacyjności i zarządzania sferą publiczną. K_U03; Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów innowacyjności i zarządzania sferą publiczną w konkretnych sytuacjach społecznych. K_U05; Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w związku z innowacyjnym rozwojem. K_K03; Potrafi współdziałać i pracować w zespołach składających się ze specjalistów z różnych obszarów i dziedzin wiedzy. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących organizacji, zarządzania i marketingu, umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej. Umiejętność wykorzystania kapitału ludzkiego w organizacji. Znajomość predyspozycji własnych oraz umiejętność budowania kompetencji osobistych. Zajęcia wykładowe ukazujące związki wiedzy teoretycznej z praktyką poprzez: budowanie scenariuszy symulacyjnych, stawianie słuchaczy zajęć w roli decydenta a także uczestnika procedur decyzyjnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Janusz Golinowski | |
Prowadzący grup: | Janusz Golinowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01; Ma podstawową wiedzę o zjawiskach innowacyjności oraz o charakterze nauk o zarządzaniu, ich usytuowaniu w systemie nauk humanistycznych i społecznych oraz relacjach z innymi dyscyplinami nauki. K_W02; Zna podstawową terminologię w zakresie problemów innowacyjności i zarządzania, dostrzega wielofunkcyjny charakter badań w tym względzie. K_W03; Ma podstawową wiedzę o nowoczesnych metodach wdrażania innowacyjności i zarządzania sferą publiczną. K_U03; Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów innowacyjności i zarządzania sferą publiczną w konkretnych sytuacjach społecznych. K_U05; Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w związku z innowacyjnym rozwojem. K_K03; Potrafi współdziałać i pracować w zespołach składających się ze specjalistów z różnych obszarów i dziedzin wiedzy. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących organizacji, zarządzania i marketingu, umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej. Umiejętność wykorzystania kapitału ludzkiego w organizacji. Znajomość predyspozycji własnych oraz umiejętność budowania kompetencji osobistych. Zajęcia wykładowe ukazujące związki wiedzy teoretycznej z praktyką poprzez: budowanie scenariuszy symulacyjnych, stawianie słuchaczy zajęć w roli decydenta a także uczestnika procedur decyzyjnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.