Dydaktyka szczegółowa: teoria i metodyka profilaktyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-OGP24DTM-SD | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szczegółowa: teoria i metodyka profilaktyki | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: |
Pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna, 2 rok, 4 semestr, SD |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | ogólnoakademicki |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10] W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ] U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ] profilaktycznych) [K_U08 ] U3-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12] K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [ K_K05] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10] W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ] U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ] profilaktycznych) [K_U08 ] U3-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12] K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [ K_K05] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 – Zna i rozumie cele działalności profilaktycznej instytucji edukacyjnych na przykładzie szkoły podstawowej oraz jej organizacyjne formy i metody realizacji [K_W10] W2– zna i rozumie profilaktyczne funkcje i zadania instytucji na poszczególnych szczeblach systemu edukacji obejmującego dzieci i młodzież [K_W14 ] U1- potrafi wykorzystać teorie wyjaśniające zachowania ryzykowne człowieka do projektowania oddziaływań profilaktycznych dla dzieci, młodzieży w wieku szkolnym i dla ich najbliższego otoczenia. Sprawnie posługuje się przy tym terminologią z zakresu profilaktyki uzależnień (np. (profilaktyka pozytywna i negatywna, profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca, zjawisko i koncepcja rezyliencji, mechanizmy pozytywnej adaptacji, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania ryzykowne i problemowe [K_U08 ] profilaktycznych) [K_U08 ] U3-potrafi pracować w zespole nad opracowaniem programu oddziaływań profilaktycznych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym [K_U12] K1- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w opracowywaniu i realizacji oddziaływań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań profilaktycznych w placówkach i instytucjach oświatowych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą profilaktyczną [ K_K05] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.