Dydaktyka szczegółowa: teoria i metodyka wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-OGP24DTP-SD | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szczegółowa: teoria i metodyka wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: |
Pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna, 2 rok, 4 semestr, SD |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | ogólnoakademicki |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Zabłocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Maria Deptuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student zna charakterystyczne cechy praktyk edukacyjnych opartych na różnych założeniach dotyczących natury człowieka i jego rozwoju, zwłaszcza opartych na behawioryzmie, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej oraz podejściu poznawczo-behawioralnym [K_W11] W2: Student posiada wiedzę o specyficznych i niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych dla realizacji zadań rozwojowych przypadających na okres przedszkolny i szkolny, rozumie ich znaczenie dla przebiegu rozwoju psychospołecznego dzieci i nastolatków, związane z nimi przyczyny trudności w realizacji zadań typowych dla danego wieku oraz w relacjach społecznych (zwłaszcza w relacjach z rówieśnikami i nauczycielami).[K_W13] U1: Student potrafi do przedstawionego opisu sytuacji dziecka z trudnościami w realizacji typowych dla wieku zadań oraz w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi sformułować minimum dwie hipotezy dotyczące przyczyn tych trudności uwzględniając zarówno warunki jak i efekty rozwoju psychospołecznego. Uzasadnia hipotezy odwołując się do wiedzy zawartej w literaturze obowiązkowej i/lub uzupełniającej podanej w sylabusie.[K_U05] U2: Student potrafi zaprojektować pomoc dla dziecka z trudnościami w realizacji zadań typowych dla wieku oraz w relacjach społecznych z rówieśnikami i nauczycielami obejmujący cele i sposoby ich osiągania w pracy z całą klasą, w kontakcie indywidualnym z uczniem, w kontakcie z jego rodzicami. Uzasadnia cele i proponowane sposoby działania odwołując się do wiedzy zdobywanej w czasie konwersatoriów i prezentowanej w literaturze obowiązkowej. [K_U11] K1: Student potrafi dokonać krytycznej analizy postępów, jakich dokonał w czasie przygotowywania się do zajęć w ciągu semestru i zaliczenia, potrafi wskazać obszary, które chciałby doskonalić.[K_K01] |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Potorska | |
Prowadzący grup: | Alicja Potorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1: Student zna charakterystyczne cechy praktyk edukacyjnych opartych na różnych założeniach dotyczących natury człowieka i jego rozwoju, zwłaszcza opartych na behawioryzmie, psychologii poznawczej, psychologii humanistycznej oraz podejściu poznawczo-behawioralnym [K_W11] W2: Student posiada wiedzę o specyficznych i niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych dla realizacji zadań rozwojowych przypadających na okres poniemowlęcy i przedszkolny, rozumie ich znaczenie dla przebiegu rozwoju psychospołecznego dzieci i nastolatków, związane z nimi przyczyny trudności w realizacji zadań typowych dla danego wieku oraz w relacjach społecznych.[K_W13] U1: Student potrafi do przedstawionego opisu sytuacji dziecka z trudnościami w realizacji typowych dla wieku zadań oraz w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi sformułować minimum dwie hipotezy dotyczące przyczyn tych trudności uwzględniając zarówno warunki jak i efekty rozwoju psychospołecznego. Uzasadnia hipotezy odwołując się do wiedzy zawartej w literaturze obowiązkowej i/lub uzupełniającej podanej w sylabusie.[K_U05] U2: Student potrafi zaprojektować pomoc dla dziecka z trudnościami w realizacji zadań typowych dla wieku oraz w relacjach społecznych z rówieśnikami i opiekunami/nauczycielami obejmujący cele i sposoby ich osiągania w pracy z całą grupą, w kontakcie indywidualnym z dzieckiem, w kontakcie z jego rodzicami. Uzasadnia cele i proponowane sposoby działania odwołując się do wiedzy zdobywanej w czasie konwersatoriów i prezentowanej w literaturze obowiązkowej. [K_U11] K1: Student potrafi dokonać krytycznej analizy postępów, jakich dokonał w czasie przygotowywania się do zajęć w ciągu semestru i zaliczenia, potrafi wskazać obszary, które chciałby doskonalić.[K_K01] |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Teresa Ulanowska | |
Prowadzący grup: | Teresa Ulanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.