Wspomaganie rozwoju psychospołecznego w okresie dorastania z metodyką
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-OP2WR-ND | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wspomaganie rozwoju psychospołecznego w okresie dorastania z metodyką | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | ogólnoakademicki |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Alicja Potorska, Małgorzata Zabłocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Zabłocka | |
Prowadzący grup: | Alicja Potorska, Małgorzata Zabłocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1 Student wie, jakie zmiany w sferze biologicznej, psychicznej i społecznej zachodzą w okresie dorastania i jakie w związku z tym nastolatek może mieć trudności [K_W06]. W-2 Student wie, jakie mogą być uwarunkowania odrzucenia rówieśniczego oraz jakie znaczenie w tym procesie mogą mieć osobiste kompetencje nastolatka [poznawcze, emocjonalne i społeczne], stereotypowe funkcjonowanie rówieśników w klasie szkolnej i nauczycieli, wie na czym polega zagrożenie rozwoju z tym związane [K_W11] U-1 Student potrafi zaprojektować proces wspomagania rozwoju nastolatka w oparciu o koncepcję zadań rozwojowych w ujęciu A.I. Brzezińskiej na podstawie opisu przypadku przygotowanego przez prowadzącego zajęcia. Projekt obejmuje sformułowanie celów zgodnie z koncepcją rozwoju prezentowaną przez A.I. Brzezińską oraz podanie adekwatnych do niej przykładów działania [K_U04] U-2 Student potrafi zaprojektować zajęcia w klasie szkolnej dotyczące wspomagania rozwoju psychospołecznego adekwatne do potrzeb rozwojowych młodzieży [K_U04] U-3 Student rozumie na czym polega specyfika oddziaływań opartych na koncepcji poznawczej, poznawczo-behawioralnej oraz na założeniach psychologii humanistycznej w zakresie celów oddziaływań i sposobów ich osiągania. Potrafi podać przykłady praktyk edukacyjnych wspierających rozwój psychospołeczny młodzieży opartych na w/w podstawach teoretycznych [K_U08] K-1 Student przyswoił sobie zasadę etyczną - przede wszystkim nie szkodzić - i przestrzega jej zarówno projektując zajęcia dla młodzieży (formułowanie celów, dobór treści) jak i prowadząc praktyczne zajęcia pod superwizją nauczyciela pro-wadzącego laboratoria [K_K05]. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.