Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-OP2WU-ND
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- student ma pogłębioną wiedzę na temat prawidłowości nawiązywania relacji pomiędzy rodzicem/wychowawcą a dzieckiem/wychowankiem w środowisku wychowawczym (rodzinie, szkole, placówce opiekuńczo-wychowawczej) w tym technik podmiotowej komunikacji, udzielania pomocy oraz wiedzę o czynnikach zakłócających prawidłowe relacje. Ma pogłębioną wiedzę o przyczynach i mechanizmach zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych, zwłaszcza będących konsekwencją ograniczonych zdolności/możliwości rodzica do nawiązania prawidłowej relacji z członkami rodziny. Rozumie wyzwania, jakie stoją w związku z tymi doświadczeniami dzieci przed wychowawcą. [K_W07]

U01 – Student potrafi w odniesieniu do opisu przedstawionego przypadku zaprojektować diagnozę doświadczeń urazowych opisanego dziecka, wskazać, jakie jego potrzeby psychiczne mogły zostać niezaspokojone i opisać mechanizm powstawania trudności dziecka w funkcjonowaniu społecznym [K_U07].

U02 - student potrafi w oparciu o rezultaty diagnozy indywidualnego przypadku zaprojektować indywidualny plan korekcyjny dla wychowanka przyjmując za teoretyczną podstawę koncepcję socjoterapii i włączyć go do planu pracy z grupą socjoterapeutyczną [K_U09].

U03-student potrafi pracować w zespole podczas opracowywania projektów oddziaływań socjoterapeutycznych dla jednostki i dla grupy socjoterapeutycznej biorąc aktywny udział w formułowaniu hipotez diagnostycznych i generując adekwatne do nich rozwiązania wspierające rozwój dziecka [K_U12]

K01-student na podstawie własnej aktywności w zespole dokonuje samooceny swoich kompetencji osobistych i zawodowych oraz przyjmuje informacje zwrotne od członków zespołu na temat poziomu tych kompetencji [K_K01]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01- student ma pogłębioną wiedzę na temat prawidłowości nawiązywania relacji pomiędzy rodzicem/wychowawcą a dzieckiem/wychowankiem w środowisku wychowawczym (rodzinie, szkole, placówce opiekuńczo-wychowawczej) w tym technik podmiotowej komunikacji, udzielania pomocy oraz wiedzę o czynnikach zakłócających prawidłowe relacje. Ma pogłębioną wiedzę o przyczynach i mechanizmach zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych, zwłaszcza będących konsekwencją ograniczonych zdolności/możliwości rodzica do nawiązania prawidłowej relacji z członkami rodziny. Rozumie wyzwania, jakie stoją w związku z tymi doświadczeniami dzieci przed wychowawcą. [K_W07]

U01 – Student potrafi w odniesieniu do opisu przedstawionego przypadku zaprojektować diagnozę doświadczeń urazowych opisanego dziecka, wskazać, jakie jego potrzeby psychiczne mogły zostać niezaspokojone i opisać mechanizm powstawania trudności dziecka w funkcjonowaniu społecznym [K_U07].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

nie dotyczy

Bilans pracy studenta:

15hKON+ 30h pracy własnej studenta=45h pracy= 2 pkt ECTS


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)