Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Różnice indywidualne w rozwoju dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-POW23RI-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Różnice indywidualne w rozwoju dziecka
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 3 sem., pedagogika, spec. opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03)


W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05)


U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02)


U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03)


U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15)


K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K-K02)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03)


W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05)


U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02)


U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03)


U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15)


K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03)


W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05)


U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02)


U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03)


U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15)


K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu

Bilans pracy studenta:

1,2 ECTS (30 godzin) = wykład

0,6 ECTS (15 godzin) = konwersatorium

1 ECTS (25 godzin) pracy własnej Studenta = przygotowanie materiałów do podjęcia dyskusji podczas zajęć (rozpoznanie literatury, aktywności podczas zajęć)

0,2 ECTS (5 godzin) przygotowania do zaliczenia przedmiotu = (powtórzenie materiału z wykładu i konwersatorium, zintegrowanie wszystkich informacji pochodzących z zajęć)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Michalska
Prowadzący grup: Paulina Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03)


W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05)


U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02)


U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03)


U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15)


K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu

Bilans pracy studenta:

1,2 ECTS (30 godzin) = wykład

0,6 ECTS (15 godzin) = konwersatorium

1 ECTS (25 godzin) pracy własnej Studenta = przygotowanie prezentacji z danego tematu (studiowanie literatury, aktywność podczas zajęć)

0,2 ECTS (5 godzin) przygotowania do zaliczenia przedmiotu = (powtórzenie materiału z wykładu i konwersatorium, zintegrowanie wszystkich informacji pochodzących z zajęć)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03)


W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05)


U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02)


U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03)


U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15)


K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu

Bilans pracy studenta:

1,2 ECTS (30 godzin) = wykład

0,6 ECTS (15 godzin) = konwersatorium

1 ECTS (25 godzin) pracy własnej Studenta = przygotowanie prezentacji z danego tematu (studiowanie literatury, aktywność podczas zajęć)

0,2 ECTS (5 godzin) przygotowania do zaliczenia przedmiotu = (powtórzenie materiału z wykładu i konwersatorium, zintegrowanie wszystkich informacji pochodzących z zajęć)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)