Różnice indywidualne w rozwoju dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-POW23RI-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Różnice indywidualne w rozwoju dziecka |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., pedagogika, spec. opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03) W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05) U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02) U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03) U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15) K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K-K02) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03) W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05) U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02) U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03) U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15) K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03) W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05) U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02) U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03) U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15) K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu |
|
Bilans pracy studenta: | 1,2 ECTS (30 godzin) = wykład 0,6 ECTS (15 godzin) = konwersatorium 1 ECTS (25 godzin) pracy własnej Studenta = przygotowanie materiałów do podjęcia dyskusji podczas zajęć (rozpoznanie literatury, aktywności podczas zajęć) 0,2 ECTS (5 godzin) przygotowania do zaliczenia przedmiotu = (powtórzenie materiału z wykładu i konwersatorium, zintegrowanie wszystkich informacji pochodzących z zajęć) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03) W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05) U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02) U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03) U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15) K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu |
|
Bilans pracy studenta: | 1,2 ECTS (30 godzin) = wykład 0,6 ECTS (15 godzin) = konwersatorium 1 ECTS (25 godzin) pracy własnej Studenta = przygotowanie prezentacji z danego tematu (studiowanie literatury, aktywność podczas zajęć) 0,2 ECTS (5 godzin) przygotowania do zaliczenia przedmiotu = (powtórzenie materiału z wykładu i konwersatorium, zintegrowanie wszystkich informacji pochodzących z zajęć) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, etycznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw (K_W03) W02 ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także o występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach (K_W05) U01 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (K_U02) U02 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz profektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności edukacyjnej, w szczególności: wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej i pomocowej (K_U03) U03 analizuje przyczyny przebiegu konkretnych procesów, zjawisk, faktów i sytuacji społecznych (K_U15) K01 dostrzega znaczenie nauk pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych relacji w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych (K_K02). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | PSYCHOLOGIA OGÓLNA i ROZWOJU CZŁOWIEKA – niezbędne jest posiadanie podstawowej wiedzy o procesach poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz osobowości dzieci oraz funkcjonowaniu dziecka w otoczeniu |
|
Bilans pracy studenta: | 1,2 ECTS (30 godzin) = wykład 0,6 ECTS (15 godzin) = konwersatorium 1 ECTS (25 godzin) pracy własnej Studenta = przygotowanie prezentacji z danego tematu (studiowanie literatury, aktywność podczas zajęć) 0,2 ECTS (5 godzin) przygotowania do zaliczenia przedmiotu = (powtórzenie materiału z wykładu i konwersatorium, zintegrowanie wszystkich informacji pochodzących z zajęć) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.