Diagnoza warunków rozwoju dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PW24DWR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza warunków rozwoju dziecka |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Maria Deptuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1-Student potrafi, odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej, wskazać możliwe przyczyny wybranych zaburzeń w rozwoju dziecka, związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, żłobku, przedszkolu, szkole [K_W05] W2- Student potrafi scharakteryzować warunki sprzyjające rozwojowi psychospołecznemu dzieci w rodzinie, żłobku, przedszkolu i szkole podstawowej biorąc pod uwagę wiedzę prezentowaną na wykładach, konwersatoriach i w literaturze obowiązkowej oraz wiek dziecka [K_W10] W3-Student zna etapy postępowania diagnostycznego wg strategii ilościowej i realizowane w ramach danego etapu czynności. Zna metody badań i wybrane narzędzia badawcze, którymi może się posłużyć pedagog w badaniach z udziałem dzieci i dorosłych. [K_W12] U-1: Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci w realizacji zadań rozwojowych, niewłaściwych zachowań i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom / nastolatkom przez dorosłych w wybranym środowisku – w rodzinie, żłobku, przedszkolu, szkole podstawowej [K_U03] U2: Student potrafi wymienić zasady etyczne, których należy przestrzegać w trakcie projektowania i realizacji diagnozy pedagogicznej oraz podać przykłady świadczące o ich respektowaniu lub łamaniu. [K_U12] U3: Student pracując w zespole potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne w środowisku szkoły obejmujące badanie warunków i efektów rozwoju psychospołecznego. W projekcie uwzględnia gotowe narzędzia i konstruuje własne. [K_U03] K-1: Student stosuje zasady etyczne w projektowanym przez siebie postępowaniu diagnostycznym [K_K04] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnostyka pedagogiczna |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Deptuła | |
Prowadzący grup: | Maria Deptuła, Alicja Potorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1- student potrafi odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej zaprojektować postępowanie diagnostyczne w klasach I lub IV mające na celu dostarczenie wiedzy o warunkach rozwoju psychospołecznego w tym zespole, które będzie podstawą projektowania pracy wychowawczej z klasą [K-W02] W-2 Student posiada wiedzę o niespecyficznych i specyficznych warunkach sprzyjających rozwojowi psychospołecznemu w okresie od 6/7 do 11/12 roku życia, w tym zwłaszcza o roli rówieśników z zespołu klasowego i nauczycieli, występujących prawidłowościach i zakłóceniach w tym zakresie [K-W07] W-3 Student posiada podstawową wiedzę o specyficznych trudnościach dzieci nieśmiałych, impulsywnych bądź agresywnych oraz dzieci z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym [SES] i potrafi zastosować ją w projektowaniu obserwacji w środowisku szkolnym U-1 Student potrafi odwołując się do wiedzy naukowej prezentowanej na zajęciach i w zadanej literaturze obowiązkowej wskazać możliwe przyczyny wybranych problemów / zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka związane z warunkami rozwoju, jakie tworzą mu dorośli i dotychczasowymi efektami rozwoju dziecka U-2 Student potrafi sformułować oparte na naukowych podstawach hipotezy dotyczące przyczyn wybranych trudności dzieci w wieku 6/7 – 11/12 lat w realizowaniu zadań rozwojowych, przejawiających niewłaściwe zachowania i zaprojektować adekwatne do nich postępowanie diagnostyczne w celu ustalenia ich przyczyn uwzględniając zarówno efekty rozwoju, jak i warunki rozwoju tworzone dzieciom /nastolatkom przez dorosłych w rodzinie i szkole [K_U04] K-1 – Student potrafi korzystać z technologii ułatwiających gromadzenie, przetwarzanie i prezentowanie danych z badań warunków i efektów rozwoju w zespole klasowym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.