Projektowanie i ewaluacja oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PW35PEO-SP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie i ewaluacja oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | ogólnoakademicki |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-11 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- student posiada wiedzę o miejscu profilaktyki uzależnień w pedagogice, pedagogice społecznej i innych naukach o człowieku [K_W02] W02- student zna wybrane teorie/koncepcje psychologiczne i socjologiczne niezbędne do zrozumienia mechanizmów ludzkich zachowań i projektowania oddziaływań z zakresu profilaktyki uzależnień, w tym zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Student zna strategie profilaktyczne wiodące i uzupełniające i ich rodowód teoretyczny [K_W04]. W03- Student zna zasady i specyfikę prowadzenia badań (ewaluacyjnych) nad skutecznością programów profilaktycznych adresowanych do dzieci i młodzieży (etapy procesu badawczego, schematy badawcze, rodzaje ewaluacji, ograniczenia badań ewaluacyjnych) [K_W12] W04 - Student zna naukowe standardy konstruowania programów z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży [K_W12] W05 - Student posiada wiedzę o budowaniu środowiskowej strategii profilaktycznej [K_W12] U01-Student potrafi dokonać wyboru teorii/koncepcji, wyjaśniającej specyfikę zjawisk będących przedmiotem oddziaływań profilaktycznych i wyprowadzić z nich logiczne wnioski umożliwiające sformułowanie celów oddziaływań profilaktycznych, a następnie zaprojektować krótki program profilaktyczny…[K_U03] U02- Student potrafi zaprojektować program profilaktyczny adresowany do dzieci i młodzieży i koncepcję jego ewaluacji zgodnie ze standardami obowiązującymi w profilaktyce opartej na naukowych podstawach (Evidence Based Prevention) [K_U03] U03 - student potrafi zgodnie z zasadami badań pedagogicznych opracować przykładowe narzędzie badawcze do pomiaru wybranych wskaźników skuteczności programu, przeznaczone do przeprowadzania pomiarów online za pośrednictwem urządzeń mobilnych [K_U05] K01- student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach nad skutecznością profilaktyki uzależnień adresowanej do dzieci i młodzieży [K_K06] K02- student dba o aktualizowanie swojej wiedzy z zakresu światowego dorobku naukowego dotyczącego profilaktyki opartej na naukowych podstawach (EBP - evidence based prevention) niezbędnej do prowadzenia odpowiedzialnych działań profilaktycznych i badania ich efektywności [K_K08] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01- student posiada wiedzę o miejscu profilaktyki uzależnień w pedagogice, pedagogice społecznej i innych naukach o człowieku [K_W02] W02- student zna wybrane teorie/koncepcje psychologiczne i socjologiczne niezbędne do zrozumienia mechanizmów ludzkich zachowań i projektowania oddziaływań z zakresu profilaktyki uzależnień, w tym zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Student zna strategie profilaktyczne wiodące i uzupełniające i ich rodowód teoretyczny [K_W04]. W03- Student zna zasady i specyfikę prowadzenia badań (ewaluacyjnych) nad skutecznością programów profilaktycznych adresowanych do dzieci i młodzieży (etapy procesu badawczego, schematy badawcze, rodzaje ewaluacji, ograniczenia badań ewaluacyjnych) [K_W12] W04 - Student zna naukowe standardy konstruowania programów z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży [K_W12] W05 - Student posiada wiedzę o budowaniu środowiskowej strategii profilaktycznej [K_W12] U01-Student potrafi dokonać wyboru teorii/koncepcji, wyjaśniającej specyfikę zjawisk będących przedmiotem oddziaływań profilaktycznych i wyprowadzić z nich logiczne wnioski umożliwiające sformułowanie celów oddziaływań profilaktycznych, a następnie zaprojektować krótki program profilaktyczny…[K_U03] U02- Student potrafi zaprojektować program profilaktyczny adresowany do dzieci i młodzieży i koncepcję jego ewaluacji zgodnie ze standardami obowiązującymi w profilaktyce opartej na naukowych podstawach (Evidence Based Prevention) [K_U03] U03 - student potrafi zgodnie z zasadami badań pedagogicznych opracować przykładowe narzędzie badawcze do pomiaru wybranych wskaźników skuteczności programu, przeznaczone do przeprowadzania pomiarów online za pośrednictwem urządzeń mobilnych [K_U05] K01- student przestrzega zasad etycznych obowiązujących w badaniach nad skutecznością profilaktyki uzależnień adresowanej do dzieci i młodzieży [K_K06] K02- student dba o aktualizowanie swojej wiedzy z zakresu światowego dorobku naukowego dotyczącego profilaktyki opartej na naukowych podstawach (EBP - evidence based prevention) niezbędnej do prowadzenia odpowiedzialnych działań profilaktycznych i badania ich efektywności [K_K08] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.