Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PW35SD-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Brzeziński, Lidia Hendler, Piotr Kostyło, Monika Lewicka | |
Prowadzący grup: | Witold Brzeziński, Lidia Hendler, Monika Lewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 ma uporządkowaną wiedzę na temat procesu poznawania rzeczywistości, typów badań naukowych oraz procedur badawczych (procedury badań ilościowych i jakościowych; poprawnie definiuje i wyjaśnia wszystkie podstawowe elementy strukturalne niezbędne przy formułowaniu założeń metodologicznych badań; [K_W12] W02 ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad etycznych, zwłaszcza rzetelności i uczciwości, w podejmowaniu i prowadzeniu badań naukowych; [K_W19] W03 ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony własności intelektualnej – autorskich praw osobistych i majątkowych, prawa cytatu oraz przywłaszczania sobie autorstwa cudzego utworu lub jego części; [K_W23] W zakresie umiejętności student: U01 potrafi samodzielnie korzystać z literatury naukowej, docierając do właściwych, z punktu widzenia prowadzonych badań, źródeł, w tym do baz danych utrzymywanych on-line; [K_U04] U02 potrafi, zgodnie z kryteriami poprawności metodologicznej i wymogami etycznymi, zorganizować i przeprowadzić badania empiryczne/badania źródłowe, poddać analizie zgromadzone wyniki, opisać je wyprowadzić wnioski dla teorii oraz praktyki edukacyjnej; [K_U05] U03 potrafi samodzielnie, sugerując się wskazówkami opiekuna naukowego, gromadzić literaturę przedmiotu badań, krytycznie ją analizować i wykorzystywać w konstruowaniu płaszczyzny teoretycznej, metodologicznej i analitycznej własnej pracy [K_U08] U04 potrafi wybrać właściwą (adekwatną) do przedmiotu, celów i problemu badawczego procedurę badań oraz trafnie dobiera instrumentarium badawcze [K_U09] U05 potrafi rozpoznawać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych, dostrzegać różnicę między nimi, przeprowadzać ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod [K_U17] W zakresie kompetencji społecznych student: K01 ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności metodologicznych, preferowanej orientacji badawczej (ilościowej lub jakościowej) oraz znaczenia rzetelnego podejścia do badań naukowych [K_K01] K02 ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasady rzetelności oraz uczciwości w prowadzeniu badań dotyczących rzeczywistości społecznej [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza z zakresu przedmiotów podstawowych oraz kierunkowych wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska, Wioletta Junik, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska, Wioletta Junik, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - ma uporządkowaną wiedzę na temat procesu poznawania rzeczywistości, typów badań naukowych oraz procedur badawczych (procedury badań ilościowych i jakościowych; poprawnie definiuje i wyjaśnia wszystkie podstawowe elementy strukturalne niezbędne przy formułowaniu założeń metodologicznych badań (K_W12); W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad etycznych, zwłaszcza rzetelności i uczciwości, w podejmowaniu i prowadzeniu badań naukowych (K_W19); W03 - ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony własności intelektualnej – autorskich praw osobistych i majątkowych, prawa cytatu oraz przywłaszczania sobie autorstwa cudzego utworu lub jego części (K_W23). W zakresie umiejętności student: U01 - potrafi samodzielnie korzystać z literatury naukowej, docierając do właściwych, z punktu widzenia prowadzonych badań, źródeł, w tym do baz danych utrzymywanych online (K_U04); U02 - potrafi, zgodnie z kryteriami poprawności metodologicznej i wymogami etycznymi, zorganizować i przeprowadzić badania empiryczne/badania źródłowe, poddać analizie zgromadzone wyniki, opisać je wyprowadzić wnioski dla teorii oraz praktyki edukacyjnej (K_U05); U03 - potrafi samodzielnie, sugerując się wskazówkami opiekuna naukowego, gromadzić literaturę przedmiotu badań, krytycznie ją analizować i wykorzystywać w konstruowaniu płaszczyzny teoretycznej, metodologicznej i analitycznej własnej pracy (K_U08); U04 - potrafi wybrać właściwą (adekwatną) do przedmiotu, celów i problemu badawczego procedurę badań oraz trafnie dobiera instrumentarium badawcze (K_U09); U05 - potrafi rozpoznawać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych, dostrzegać różnicę między nimi, przeprowadzać ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod (K_U17). W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności metodologicznych, preferowanej orientacji badawczej (ilościowej lub jakościowej) oraz znaczenia rzetelnego podejścia do badań naukowych (K_K01); K02 - ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasady rzetelności oraz uczciwości w prowadzeniu badań dotyczących rzeczywistości społecznej (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza z zakresu przedmiotów podstawowych oraz kierunkowych wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz, Justyna Spychalska-Stasiak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska, Monika Nawrot-Borowska, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz, Justyna Spychalska-Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01 - ma uporządkowaną wiedzę na temat procesu poznawania rzeczywistości, typów badań naukowych oraz procedur badawczych (procedury badań ilościowych i jakościowych; poprawnie definiuje i wyjaśnia wszystkie podstawowe elementy strukturalne niezbędne przy formułowaniu założeń metodologicznych badań (K_W12); W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad etycznych, zwłaszcza rzetelności i uczciwości, w podejmowaniu i prowadzeniu badań naukowych (K_W19); W03 - ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony własności intelektualnej – autorskich praw osobistych i majątkowych, prawa cytatu oraz przywłaszczania sobie autorstwa cudzego utworu lub jego części (K_W23). W zakresie umiejętności student: U01 - potrafi samodzielnie korzystać z literatury naukowej, docierając do właściwych, z punktu widzenia prowadzonych badań, źródeł, w tym do baz danych utrzymywanych online (K_U04); U02 - potrafi, zgodnie z kryteriami poprawności metodologicznej i wymogami etycznymi, zorganizować i przeprowadzić badania empiryczne/badania źródłowe, poddać analizie zgromadzone wyniki, opisać je wyprowadzić wnioski dla teorii oraz praktyki edukacyjnej (K_U05); U03 - potrafi samodzielnie, sugerując się wskazówkami opiekuna naukowego, gromadzić literaturę przedmiotu badań, krytycznie ją analizować i wykorzystywać w konstruowaniu płaszczyzny teoretycznej, metodologicznej i analitycznej własnej pracy (K_U08); U04 - potrafi wybrać właściwą (adekwatną) do przedmiotu, celów i problemu badawczego procedurę badań oraz trafnie dobiera instrumentarium badawcze (K_U09); U05 - potrafi rozpoznawać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych, dostrzegać różnicę między nimi, przeprowadzać ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod (K_U17). W zakresie kompetencji społecznych student: K01 - ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności metodologicznych, preferowanej orientacji badawczej (ilościowej lub jakościowej) oraz znaczenia rzetelnego podejścia do badań naukowych (K_K01); K02 - ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasady rzetelności oraz uczciwości w prowadzeniu badań dotyczących rzeczywistości społecznej (K_K06). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza z zakresu przedmiotów podstawowych oraz kierunkowych wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego. |
|
Bilans pracy studenta: | Przygotowanie poszczególnych etapów projektu badawczego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.