Warsztat socjoterapeutyczny pod superwizją
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PW35WSP-SP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat socjoterapeutyczny pod superwizją | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
5.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | ogólnoakademicki |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik, Monika Lewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student zna podstawowe modele/podejścia teoretyczne wyjaśniające powstawanie zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży, posiada podstawową wiedzę o zastosowaniu podejścia poznawczo-behawioralnego w koncepcji socjoterapii. Projektując pracę z dziećmi i młodzieżą ze środowisk dysfunkcjonalnych metodą socjoterapii uwzględnia specyfikę ich funkcjonowania w grupie rówieśniczej [K_W05] W02-student posiada podstawową wiedzę o zastosowaniu podejścia poznawczo-behawioralnego (koncepcji socjoterapii) w pracy socjoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W05] W03-student zna specyfikę funkcjonowania dziecka z trudnościami w zachowaniu w formalnej grupie rówieśniczej, w tym socjoterapeutycznej [K_W05] U01 – student potrafi w odniesieniu do indywidualnego przypadku przeprowadzić analizę mechanizmu powstawania trudnych zachowań lub zaburzeń zachowania oraz zgodnie z koncepcją socjoterapii zaprojektować indywidualny plan korekcyjny dla dziecka [K_U03] U02- student potrafi na podstawie diagnoz indywidualnych dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu w relacjach z rówieśnikami i/lub osobami dorosłymi w środowisku szkolnym zaprojektować zajęcia socjoterapeutyczne dla grupy, którą one tworzą , przy wykorzystaniu metody arteterapii i zrealizować je w grupie socjoterapeutycznej pod superwizją prowadzącego i członków grupy laboratoryjnej [K_U10] U03-student potrafi diagnozować potencjały i zasoby dziecka oraz jego najbliższego otoczenia i wykorzystać rezultaty tej diagnozy do projektowania oddziaływań socjoterapeutycznych [K_U19] K01-odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji projektu zajęć socjoterapeutycznych z udziałem dzieci poprzez zaangażowanie w ich opracowywanie polegające na współpracy z członkami grupy laboratoryjnej i prowadzącym. Potrafi przyjąć od prowadzącego laboratorium i członków grupy informacje zwrotne o mocnych i słabych stronach realizacji przygotowanych zajęć [K_K03] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.