Studium przypadku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PW35saSP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Studium przypadku |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student zna teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego, w tym modele organiczne, psychologiczne i socjologiczne, dzięki którym potrafi wyjaśnić powstawanie mechanizmów patogenezy (K_W04); W02 - Student ma podstawową wiedzę o typowych zaburzeniach zachowania i trudnościach w przystosowaniu się do warunków życia w zespole klasowym przez uczniów szkoły podstawowej (K_W05); W03 - Student posiada wiedzę dotyczącą projektowania postępowania diagnostycznego, adekwatnego doboru technik i narzędzi diagnostycznych. Zna istotę metody indywidualnych przypadków, techniki jakimi się ona posługuje. Charakteryzuje najczęstsze błędy pedagoga-diagnosty i sposoby ich unikania (K_W12); U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji wybranych problemów dziecka/nastolatka, analizuje je odwołując się do wiedzy z zakresu psychologii, wiedzy z zakresu pedagogiki rodziny oraz teorii wychowania w zakresie działalności opiekuńczo wychowawczej wychowawcy klasy (K_U01); U02 - Student dobiera odpowiednie narzędzia do diagnozy pedagogicznej danego obszaru funkcjonowania psychospołecznego dziecka/nastolatka korzystając nie tylko z literatury ale też ze stron internetowych specjalistycznych instytucji np. IBE, ORE, baz pełnotekstowych publikacji w językach obcych i w języku polskim, do których ma dostęp za pośrednictwem Biblioteki UKW (K_U04); U03 - Student prawidłowo stosuje poznane narzędzia diagnostyczne oraz interpretuje wyniki osiągnięte za ich pomocą; prawidłowo konstruuje pytania do wywiadu z dzieckiem/nastolatkiem i/lub z rodzicem; właściwie prezentuje wyniki prowadzonego postępowania diagnostycznego i wnioski z przeprowadzonego badania; właściwie w odniesieniu do literatury problemu formułuje zalecenia w części naprawczej analizowanego studium przypadku; prawidłowo stosuje poznane narzędzia diagnostyczne oraz interpretuje wyniki osiągnięte za ich pomocą, zgodnie z nimi i z literaturą naukową dotyczącą danego problemu formułuje zalecenia dotyczące pomagania dziecku/nastolatkowi (K_U05); K01 - Student doskonali swoje umiejętności i kompetencje społeczne – diagnosty i dokonuje ich oceny formułując wnioski dotyczące dalszego doskonalenia własnych kompetencji w tym zakresie (K_K01); K02 - Student wykazuje dbałość o przestrzeganie zasad etycznych. Ma tego świadomość na etapie projektowania procesu diagnostycznego, w trakcie jego realizacji i już po jego zakończeniu (K_K04). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zdanie egzaminu z przedmiotu „Diagnostyka pedagogiczna” oraz "Diagnoza warunków rozwoju dziecka”. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jarczyńska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jarczyńska, Justyna Spychalska-Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student zna teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego, w tym modele organiczne, psychologiczne i socjologiczne, dzięki którym potrafi wyjaśnić powstawanie mechanizmów patogenezy (K_W04); W02 - Student ma podstawową wiedzę o typowych zaburzeniach zachowania i trudnościach w przystosowaniu się do warunków życia w zespole klasowym przez uczniów szkoły podstawowej (K_W05); W03 - Student posiada wiedzę dotyczącą projektowania postępowania diagnostycznego, adekwatnego doboru technik i narzędzi diagnostycznych. Zna istotę metody indywidualnych przypadków, techniki jakimi się ona posługuje. Charakteryzuje najczęstsze błędy pedagoga-diagnosty i sposoby ich unikania (K_W12); U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji wybranych problemów dziecka/nastolatka, analizuje je odwołując się do wiedzy z zakresu psychologii, wiedzy z zakresu pedagogiki rodziny oraz teorii wychowania w zakresie działalności opiekuńczo wychowawczej wychowawcy klasy (K_U01); U02 - Student dobiera odpowiednie narzędzia do diagnozy pedagogicznej danego obszaru funkcjonowania psychospołecznego dziecka/nastolatka korzystając nie tylko z literatury ale też ze stron internetowych specjalistycznych instytucji np. IBE, ORE, baz pełnotekstowych publikacji w językach obcych i w języku polskim, do których ma dostęp za pośrednictwem Biblioteki UKW (K_U04); U03 - Student prawidłowo stosuje poznane narzędzia diagnostyczne oraz interpretuje wyniki osiągnięte za ich pomocą; prawidłowo konstruuje pytania do wywiadu z dzieckiem/nastolatkiem i/lub z rodzicem; właściwie prezentuje wyniki prowadzonego postępowania diagnostycznego i wnioski z przeprowadzonego badania; właściwie w odniesieniu do literatury problemu formułuje zalecenia w części naprawczej analizowanego studium przypadku; prawidłowo stosuje poznane narzędzia diagnostyczne oraz interpretuje wyniki osiągnięte za ich pomocą, zgodnie z nimi i z literaturą naukową dotyczącą danego problemu formułuje zalecenia dotyczące pomagania dziecku/nastolatkowi (K_U05); K01 - Student doskonali swoje umiejętności i kompetencje społeczne – diagnosty i dokonuje ich oceny formułując wnioski dotyczące dalszego doskonalenia własnych kompetencji w tym zakresie (K_K01); K02 - Student wykazuje dbałość o przestrzeganie zasad etycznych. Ma tego świadomość na etapie projektowania procesu diagnostycznego, w trakcie jego realizacji i już po jego zakończeniu (K_K04). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zdanie egzaminu z przedmiotu „Diagnostyka pedagogiczna” oraz "Diagnoza warunków rozwoju dziecka”. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.