Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Studium przypadku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-PW35saSP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Studium przypadku
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska
Prowadzący grup: Jolanta Jarczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego, w tym modele organiczne, psychologiczne i socjologiczne, dzięki którym potrafi wyjaśnić powstawanie mechanizmów patogenezy (K_W04);

W02 - Student ma podstawową wiedzę o typowych zaburzeniach zachowania i trudnościach w przystosowaniu się do warunków życia w zespole klasowym przez uczniów szkoły podstawowej (K_W05);

W03 - Student posiada wiedzę dotyczącą projektowania postępowania diagnostycznego, adekwatnego doboru technik i narzędzi diagnostycznych. Zna istotę metody indywidualnych przypadków, techniki jakimi się ona posługuje. Charakteryzuje najczęstsze błędy pedagoga-diagnosty i sposoby ich unikania (K_W12);

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji wybranych problemów dziecka/nastolatka, analizuje je odwołując się do wiedzy z zakresu psychologii, wiedzy z zakresu pedagogiki rodziny oraz teorii wychowania w zakresie działalności opiekuńczo wychowawczej wychowawcy klasy (K_U01);

U02 - Student dobiera odpowiednie narzędzia do diagnozy pedagogicznej danego obszaru funkcjonowania psychospołecznego dziecka/nastolatka korzystając nie tylko z literatury ale też ze stron internetowych specjalistycznych instytucji np. IBE, ORE, baz pełnotekstowych publikacji w językach obcych i w języku polskim, do których ma dostęp za pośrednictwem Biblioteki UKW (K_U04);

U03 - Student prawidłowo stosuje poznane narzędzia diagnostyczne oraz interpretuje wyniki osiągnięte za ich pomocą; prawidłowo konstruuje pytania do wywiadu z dzieckiem/nastolatkiem i/lub z rodzicem; właściwie prezentuje wyniki prowadzonego postępowania diagnostycznego i wnioski z przeprowadzonego badania; właściwie w odniesieniu do literatury problemu formułuje zalecenia w części naprawczej analizowanego studium przypadku; prawidłowo stosuje poznane narzędzia diagnostyczne oraz interpretuje wyniki osiągnięte za ich pomocą, zgodnie z nimi i z literaturą naukową dotyczącą danego problemu formułuje zalecenia dotyczące pomagania dziecku/nastolatkowi (K_U05);

K01 - Student doskonali swoje umiejętności i kompetencje społeczne – diagnosty i dokonuje ich oceny formułując wnioski dotyczące dalszego doskonalenia własnych kompetencji w tym zakresie (K_K01);

K02 - Student wykazuje dbałość o przestrzeganie zasad etycznych. Ma tego świadomość na etapie projektowania procesu diagnostycznego, w trakcie jego realizacji i już po jego zakończeniu (K_K04).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zdanie egzaminu z przedmiotu „Diagnostyka pedagogiczna” oraz "Diagnoza warunków rozwoju dziecka”.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Jarczyńska
Prowadzący grup: Jolanta Jarczyńska, Justyna Spychalska-Stasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student zna teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego, w tym modele organiczne, psychologiczne i socjologiczne, dzięki którym potrafi wyjaśnić powstawanie mechanizmów patogenezy (K_W04);

W02 - Student ma podstawową wiedzę o typowych zaburzeniach zachowania i trudnościach w przystosowaniu się do warunków życia w zespole klasowym przez uczniów szkoły podstawowej (K_W05);

W03 - Student posiada wiedzę dotyczącą projektowania postępowania diagnostycznego, adekwatnego doboru technik i narzędzi diagnostycznych. Zna istotę metody indywidualnych przypadków, techniki jakimi się ona posługuje. Charakteryzuje najczęstsze błędy pedagoga-diagnosty i sposoby ich unikania (K_W12);

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji wybranych problemów dziecka/nastolatka, analizuje je odwołując się do wiedzy z zakresu psychologii, wiedzy z zakresu pedagogiki rodziny oraz teorii wychowania w zakresie działalności opiekuńczo wychowawczej wychowawcy klasy (K_U01);

U02 - Student dobiera odpowiednie narzędzia do diagnozy pedagogicznej danego obszaru funkcjonowania psychospołecznego dziecka/nastolatka korzystając nie tylko z literatury ale też ze stron internetowych specjalistycznych instytucji np. IBE, ORE, baz pełnotekstowych publikacji w językach obcych i w języku polskim, do których ma dostęp za pośrednictwem Biblioteki UKW (K_U04);

U03 - Student prawidłowo stosuje poznane narzędzia diagnostyczne oraz interpretuje wyniki osiągnięte za ich pomocą; prawidłowo konstruuje pytania do wywiadu z dzieckiem/nastolatkiem i/lub z rodzicem; właściwie prezentuje wyniki prowadzonego postępowania diagnostycznego i wnioski z przeprowadzonego badania; właściwie w odniesieniu do literatury problemu formułuje zalecenia w części naprawczej analizowanego studium przypadku; prawidłowo stosuje poznane narzędzia diagnostyczne oraz interpretuje wyniki osiągnięte za ich pomocą, zgodnie z nimi i z literaturą naukową dotyczącą danego problemu formułuje zalecenia dotyczące pomagania dziecku/nastolatkowi (K_U05);

K01 - Student doskonali swoje umiejętności i kompetencje społeczne – diagnosty i dokonuje ich oceny formułując wnioski dotyczące dalszego doskonalenia własnych kompetencji w tym zakresie (K_K01);

K02 - Student wykazuje dbałość o przestrzeganie zasad etycznych. Ma tego świadomość na etapie projektowania procesu diagnostycznego, w trakcie jego realizacji i już po jego zakończeniu (K_K04).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zdanie egzaminu z przedmiotu „Diagnostyka pedagogiczna” oraz "Diagnoza warunków rozwoju dziecka”.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)