Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zasady konstruowania programów dydaktyczno-wychowawczych we wczesnej edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-PWP24ZK-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zasady konstruowania programów dydaktyczno-wychowawczych we wczesnej edukacji
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach

W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych

W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach

U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi

U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych

K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, jakie student uzyskał po zaliczeniu studiów pierwszego stopnia. Podstawowa wiedza na temat wybranych aktów prawnych dot. przedmiotu. Umiejętność analizowania zapisów poszczególnych aktów prawnych, krytycznego namysłu nad treściami zajęć i generowania pomysłów. Chęć czynnego udziału w zajęciach i dyskusjach.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Nowak
Prowadzący grup: Jolanta Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach

W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych

W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach

U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi

U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych

K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian

Wymagania wstępne:

- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03)

- ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12 )

- potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04)

- potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych (K_U08)


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Nowak
Prowadzący grup: Jolanta Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe:

K_W10 K_W12 K_W15 K_U05 K_U10 K_K04

Efekty przedmiotowe:

W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach

W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych

W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach

U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi

U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych

K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian

Wymagania wstępne:

- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03)

- ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12 )

- potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04)

- potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych (K_U08)


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe:

K_W10 K_W12 K_W15 K_U05 K_U10 K_K04

Efekty przedmiotowe:

W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach

W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych

W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach

U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi

U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych

K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian

Wymagania wstępne:

- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03)

- ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12 )

- potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04)

- potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych (K_U08)


Bilans pracy studenta:

Udział w wykładach: 15 godz.

Udział w ćwiczeniach: 30 godz.

Praca własna studenta: 25 godz.

Dodatkowe godziny kontaktowe z wykładowcą: 4 godz.

Udział w egzaminie: 1 godz.

Razem: 75 godz. (3 pkt. ects)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Plieth-Kalinowska
Prowadzący grup: Izabela Plieth-Kalinowska, Sylwia Wilczyńska-Aleksandrowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe:

K_W10 K_W12 K_W15 K_U05 K_U10 K_K04

Efekty przedmiotowe:

W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach

W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych

W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach

U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi

U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych

K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian

Wymagania wstępne:

- ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03)

- ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12 )

- potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04)

- potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych (K_U08)


Bilans pracy studenta:

Udział w wykładach: 15 godz.

Udział w ćwiczeniach: 30 godz.

Praca własna studenta: 25 godz.

Dodatkowe godziny kontaktowe z wykładowcą: 4 godz.

Udział w egzaminie: 1 godz.

Razem: 75 godz. (3 pkt. ects)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)