Zasady konstruowania programów dydaktyczno-wychowawczych we wczesnej edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-PWP24ZK-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zasady konstruowania programów dydaktyczno-wychowawczych we wczesnej edukacji |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, jakie student uzyskał po zaliczeniu studiów pierwszego stopnia. Podstawowa wiedza na temat wybranych aktów prawnych dot. przedmiotu. Umiejętność analizowania zapisów poszczególnych aktów prawnych, krytycznego namysłu nad treściami zajęć i generowania pomysłów. Chęć czynnego udziału w zajęciach i dyskusjach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian Wymagania wstępne: - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03) - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12 ) - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04) - potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych (K_U08) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W10 K_W12 K_W15 K_U05 K_U10 K_K04 Efekty przedmiotowe: W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian Wymagania wstępne: - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03) - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12 ) - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04) - potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych (K_U08) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W10 K_W12 K_W15 K_U05 K_U10 K_K04 Efekty przedmiotowe: W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian Wymagania wstępne: - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03) - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12 ) - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04) - potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych (K_U08) |
|
Bilans pracy studenta: | Udział w wykładach: 15 godz. Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Praca własna studenta: 25 godz. Dodatkowe godziny kontaktowe z wykładowcą: 4 godz. Udział w egzaminie: 1 godz. Razem: 75 godz. (3 pkt. ects) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Plieth-Kalinowska | |
Prowadzący grup: | Izabela Plieth-Kalinowska, Sylwia Wilczyńska-Aleksandrowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W10 K_W12 K_W15 K_U05 K_U10 K_K04 Efekty przedmiotowe: W01: ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, pogłębioną w wybranych zakresach W02: ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych W03: ma uporządkowaną wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, pogłębioną w wybranych zakresach U01: posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi U02: potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych K01: jest wrażliwy na problemy edukacyjne dziecka w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji dziecka z różnorodnymi dysfunkcjami, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna: badania, rekonstrukcje, kierunki zmian Wymagania wstępne: - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (K_W03) - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12 ) - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04) - potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych (K_U08) |
|
Bilans pracy studenta: | Udział w wykładach: 15 godz. Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Praca własna studenta: 25 godz. Dodatkowe godziny kontaktowe z wykładowcą: 4 godz. Udział w egzaminie: 1 godz. Razem: 75 godz. (3 pkt. ects) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.