Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka szczegółowa: Podstawy pracy resocjalizacyjnej i prewencyjnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-R23DP-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka szczegółowa: Podstawy pracy resocjalizacyjnej i prewencyjnej
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska
Prowadzący grup: Monika Gołembowska, Marek Strzyżewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat stosowanych form, metod i środków wychowania resocjalizującego jako podstawy podejmowania pracy z podopiecznym (K_W05);

W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania resocjalizującego oraz zasad resocjalizacji (K_W12);

W03 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; ma uporządkowaną wiedzę na temat roli i zadań kadry resocjalizacyjnej (K_W16);

U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizy złożonych problemów występujących w pracy pedagoga resocjalizatora z podopiecznych (K_U02);

U02 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji z zakresu patologii społecznych oraz analizowania motywów i wzorów zachowań podopiecznych (K_U07);

U03 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności resocjalizacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy resocjalizacyjnej w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10);

K01 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec podopiecznych (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Diagnoza w resocjalizacji

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska
Prowadzący grup: Monika Gołembowska, Marek Strzyżewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat stosowanych form, metod i środków wychowania resocjalizującego jako podstawy podejmowania pracy z podopiecznym (K_W05);

W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania resocjalizującego oraz zasad resocjalizacji (K_W12);

W03 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; ma uporządkowaną wiedzę na temat roli i zadań kadry resocjalizacyjnej (K_W16);

U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizy złożonych problemów występujących w pracy pedagoga resocjalizatora z podopiecznych (K_U02);

U02 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji z zakresu patologii społecznych oraz analizowania motywów i wzorów zachowań podopiecznych (K_U07);

U03 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności resocjalizacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy resocjalizacyjnej w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10);

K01 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec podopiecznych (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Diagnoza w resocjalizacji

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska
Prowadzący grup: Monika Gołembowska, Karolina Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat stosowanych form, metod i środków wychowania resocjalizującego jako podstawy podejmowania pracy z podopiecznym (K_W05);

W02 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania resocjalizującego oraz zasad resocjalizacji (K_W12);

W03 - ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; ma uporządkowaną wiedzę na temat roli i zadań kadry resocjalizacyjnej (K_W16);

U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizy złożonych problemów występujących w pracy pedagoga resocjalizatora z podopiecznych (K_U02);

U02 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji z zakresu patologii społecznych oraz analizowania motywów i wzorów zachowań podopiecznych (K_U07);

U03 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności resocjalizacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy resocjalizacyjnej w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10);

K01 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga resocjalizatora; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec podopiecznych (K_K05).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Diagnoza w resocjalizacji

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)