Dydaktyka szczegółowa: Poradnictwo w resocjalizacji i wsparcie społeczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-R2DPR-ND |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szczegółowa: Poradnictwo w resocjalizacji i wsparcie społeczne |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
KON
KON
WYK
WYK
KON
KON
WYK
KON
WYK
WYK
WYK
N KON
KON
WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna terminologię używaną w poradoznastwie oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pedagogiki, w tym pedagogiki resocjalizacyjnej na poziomie rozszerzonym; W02 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradoznastwo i poradnictwa, obejmującą terminologię, teorie, metody i sposoby działań w tym zakresie; W03 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych podstaw udzielania porad; rozumie istotę ich udzielania w różnych instytucjach, a także potrafi łączyć udzielanie porad ze wspieraniem społecznym i interwencjami kryzysowymi; U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu poradoznastwo, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celach analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania skutecznych oddziaływań w tym zakresie; U02 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień poradnictwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych oraz dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i innych dyscyplin naukowych; U03 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji związanych z działalnością poradniczą oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych; U04 - potrafi generować rozwiązania złożonych problemów w działalności poradniczej, działalności profilaktycznej, wspierającej i interwencjach kryzysowych i prognozować przebieg i realizację tych oddziaływań oraz przewidywać skutki planowanych oddziaływań w określonych obszarach tej działalności; K01 - pogłebia swoją wiedzę i umiejętności rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego; K02 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien osiągnąć efekty zakładane dla pedagogiki resocjalizacyjnej, patologii społecznych z elementami kryminologii, diagnozy w resocjalizacji |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Żaneta Freund, Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna terminologię używaną w poradoznastwie oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pedagogiki, w tym pedagogiki resocjalizacyjnej na poziomie rozszerzonym; W02 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradoznastwo i poradnictwa, obejmującą terminologię, teorie, metody i sposoby działań w tym zakresie; W03 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych podstaw udzielania porad; rozumie istotę ich udzielania w różnych instytucjach, a także potrafi łączyć udzielanie porad ze wspieraniem społecznym i interwencjami kryzysowymi; U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu poradoznastwo, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celach analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania skutecznych oddziaływań w tym zakresie; U02 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień poradnictwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych oraz dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i innych dyscyplin naukowych; U03 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji związanych z działalnością poradniczą oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych; U04 - potrafi generować rozwiązania złożonych problemów w działalności poradniczej, działalności profilaktycznej, wspierającej i interwencjach kryzysowych i prognozować przebieg i realizację tych oddziaływań oraz przewidywać skutki planowanych oddziaływań w określonych obszarach tej działalności; K01 - pogłebia swoją wiedzę i umiejętności rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego; K02 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien osiągnąć efekty zakładane dla pedagogiki resocjalizacyjnej, patologii społecznych z elementami kryminologii, diagnozy w resocjalizacji |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna terminologię używaną w poradoznastwie oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pedagogiki, w tym pedagogiki resocjalizacyjnej na poziomie rozszerzonym; W02 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradoznastwa i poradnictwa, obejmującą terminologię, teorie, metody i sposoby działań w tym zakresie; W03 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych podstaw udzielania porad; rozumie istotę ich udzielania w różnych instytucjach, a także potrafi łączyć udzielanie porad ze wspieraniem społecznym i interwencjami kryzysowymi; U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu poradoznastwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego oraz powiązanych z nimi dyscyplin naukowych w celach analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania skutecznych oddziaływań w tym zakresie; U02 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętności konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień poradnictwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych oraz dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i innych dyscyplin naukowych; U03 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji związanych z działalnością poradniczą oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych; U04 - potrafi generować rozwiązania złożonych problemów w działalności poradniczej, działalności profilaktycznej, wspierającej i interwencjach kryzysowych i prognozować przebieg, ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych oddziaływań w określonych obszarach tej działalności; K01 - pogłębia swoją wiedzę i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego; K02 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien osiągnąć efekty zakładane dla pedagogiki resocjalizacyjnej, patologii społecznych z elementami kryminologii, diagnozy w resocjalizacji |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Sołtysiak | |
Prowadzący grup: | Teresa Sołtysiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna terminologię używaną w poradoznastwie oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pedagogiki, w tym pedagogiki resocjalizacyjnej na poziomie rozszerzonym; W02 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradoznastwa i poradnictwa, obejmującą terminologię, teorie, metody i sposoby działań w tym zakresie; W03 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych podstaw udzielania porad; rozumie istotę ich udzielania w różnych instytucjach, a także potrafi łączyć udzielanie porad ze wspieraniem społecznym i interwencjami kryzysowymi; U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu poradoznastwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego oraz powiązanych z nimi dyscyplin naukowych w celach analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania skutecznych oddziaływań w tym zakresie; U02 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętności konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień poradnictwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych oraz dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i innych dyscyplin naukowych; U03 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji związanych z działalnością poradniczą oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych; U04 - potrafi generować rozwiązania złożonych problemów w działalności poradniczej, działalności profilaktycznej, wspierającej i interwencjach kryzysowych i prognozować przebieg, ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych oddziaływań w określonych obszarach tej działalności; K01 - pogłębia swoją wiedzę i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego; K02 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien osiągnąć efekty zakładane dla pedagogiki resocjalizacyjnej, patologii społecznych z elementami kryminologii, diagnozy w resocjalizacji |
|
Bilans pracy studenta: | 30h wykład + 30h konwersatorium + 45h samodzielne studiowanie literatury specjalistycznej przygotowującej do zajęć + 5h obejrzenie dwóch filmów opartych na faktach związanych z poradnictwem, interwencjami kryzysowymi, bądź wsparciem społecznym + 20h przygotowanie do debat + 15h samodzielne opracowanie porady dyrektywnej, bądź liberalnej + 10h przygotowanie do kolokwium + 15h przygotowanie na zaliczenie końcowe + 30h przygotowanie do egzaminu = 200h pracy = 8 punktów ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.