Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka szczegółowa: Poradnictwo w resocjalizacji i wsparcie społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-R2DPR-ND
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka szczegółowa: Poradnictwo w resocjalizacji i wsparcie społeczne
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 8.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Sołtysiak
Prowadzący grup: Teresa Sołtysiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – zna terminologię używaną w poradoznastwie oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pedagogiki, w tym pedagogiki resocjalizacyjnej na poziomie rozszerzonym;

W02 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradoznastwo i poradnictwa, obejmującą terminologię, teorie, metody i sposoby działań w tym zakresie;

W03 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych podstaw udzielania porad; rozumie istotę ich udzielania w różnych instytucjach, a także potrafi łączyć udzielanie porad ze wspieraniem społecznym i interwencjami kryzysowymi;

U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu poradoznastwo, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celach analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania skutecznych oddziaływań w tym zakresie;

U02 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień poradnictwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych oraz dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i innych dyscyplin naukowych;

U03 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji związanych z działalnością poradniczą oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych;

U04 - potrafi generować rozwiązania złożonych problemów w działalności poradniczej, działalności profilaktycznej, wspierającej i interwencjach kryzysowych i prognozować przebieg i realizację tych oddziaływań oraz przewidywać skutki planowanych oddziaływań w określonych obszarach tej działalności;

K01 - pogłebia swoją wiedzę i umiejętności rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;

K02 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych;


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien osiągnąć efekty zakładane dla pedagogiki resocjalizacyjnej, patologii społecznych z elementami kryminologii, diagnozy w resocjalizacji

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Sołtysiak
Prowadzący grup: Żaneta Freund, Teresa Sołtysiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – zna terminologię używaną w poradoznastwie oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pedagogiki, w tym pedagogiki resocjalizacyjnej na poziomie rozszerzonym;

W02 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradoznastwo i poradnictwa, obejmującą terminologię, teorie, metody i sposoby działań w tym zakresie;

W03 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych podstaw udzielania porad; rozumie istotę ich udzielania w różnych instytucjach, a także potrafi łączyć udzielanie porad ze wspieraniem społecznym i interwencjami kryzysowymi;

U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu poradoznastwo, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celach analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania skutecznych oddziaływań w tym zakresie;

U02 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień poradnictwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych oraz dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i innych dyscyplin naukowych;

U03 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji związanych z działalnością poradniczą oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych;

U04 - potrafi generować rozwiązania złożonych problemów w działalności poradniczej, działalności profilaktycznej, wspierającej i interwencjach kryzysowych i prognozować przebieg i realizację tych oddziaływań oraz przewidywać skutki planowanych oddziaływań w określonych obszarach tej działalności;

K01 - pogłebia swoją wiedzę i umiejętności rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;

K02 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych;


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien osiągnąć efekty zakładane dla pedagogiki resocjalizacyjnej, patologii społecznych z elementami kryminologii, diagnozy w resocjalizacji

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Sołtysiak
Prowadzący grup: Teresa Sołtysiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – zna terminologię używaną w poradoznastwie oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pedagogiki, w tym pedagogiki resocjalizacyjnej na poziomie rozszerzonym;

W02 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradoznastwa i poradnictwa, obejmującą terminologię, teorie, metody i sposoby działań w tym zakresie;

W03 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych podstaw udzielania porad; rozumie istotę ich udzielania w różnych instytucjach, a także potrafi łączyć udzielanie porad ze wspieraniem społecznym i interwencjami kryzysowymi;

U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu poradoznastwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego oraz powiązanych z nimi dyscyplin naukowych w celach analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania skutecznych oddziaływań w tym zakresie;

U02 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętności konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień poradnictwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych oraz dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i innych dyscyplin naukowych;

U03 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji związanych z działalnością poradniczą oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych;

U04 - potrafi generować rozwiązania złożonych problemów w działalności poradniczej, działalności profilaktycznej, wspierającej i interwencjach kryzysowych i prognozować przebieg, ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych oddziaływań w określonych obszarach tej działalności;

K01 - pogłębia swoją wiedzę i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;

K02 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien osiągnąć efekty zakładane dla pedagogiki resocjalizacyjnej, patologii społecznych z elementami kryminologii, diagnozy w resocjalizacji

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Sołtysiak
Prowadzący grup: Teresa Sołtysiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – zna terminologię używaną w poradoznastwie oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pedagogiki, w tym pedagogiki resocjalizacyjnej na poziomie rozszerzonym;

W02 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat poradoznastwa i poradnictwa, obejmującą terminologię, teorie, metody i sposoby działań w tym zakresie;

W03 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych podstaw udzielania porad; rozumie istotę ich udzielania w różnych instytucjach, a także potrafi łączyć udzielanie porad ze wspieraniem społecznym i interwencjami kryzysowymi;

U01 - potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu poradoznastwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego oraz powiązanych z nimi dyscyplin naukowych w celach analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania skutecznych oddziaływań w tym zakresie;

U02 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie, posiada umiejętności konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień poradnictwa, interwencji kryzysowych i wsparcia społecznego z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych oraz dorobku pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i innych dyscyplin naukowych;

U03 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji związanych z działalnością poradniczą oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych;

U04 - potrafi generować rozwiązania złożonych problemów w działalności poradniczej, działalności profilaktycznej, wspierającej i interwencjach kryzysowych i prognozować przebieg, ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych oddziaływań w określonych obszarach tej działalności;

K01 - pogłębia swoją wiedzę i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego;

K02 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien osiągnąć efekty zakładane dla pedagogiki resocjalizacyjnej, patologii społecznych z elementami kryminologii, diagnozy w resocjalizacji

Bilans pracy studenta:

30h wykład + 30h konwersatorium + 45h samodzielne studiowanie literatury specjalistycznej przygotowującej do zajęć + 5h obejrzenie dwóch filmów opartych na faktach związanych z poradnictwem, interwencjami kryzysowymi, bądź wsparciem społecznym + 20h przygotowanie do debat + 15h samodzielne opracowanie porady dyrektywnej, bądź liberalnej + 10h przygotowanie do kolokwium + 15h przygotowanie na zaliczenie końcowe + 30h przygotowanie do egzaminu = 200h pracy = 8 punktów ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)