Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka szczegółowa: Metodyka resocjalizacyjna nieletnich i dorosłych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-R36DMD-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka szczegółowa: Metodyka resocjalizacyjna nieletnich i dorosłych
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Mariola Kotwica, Agnieszka Latoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01- ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka i zaburzeń tego rozwoju w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach ze szczególnym uwzględnieniem niedostosowania społecznego włącznie (K_W05);

W_02 - zna podstawowe teorie dotyczące wychowania resocjalizacyjnego, uczenia się i nauczania reedukacyjnego, rozumie różnorodne uwarunkowania i zakłócenia tych procesów (K_W09);

U_01 - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz projektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej, w szczególności działalności: resocjalizacyjnej i w środowisku otwartym (K_U03);

U_02 - posiada rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, a w szczególności w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej (K_U07);

U_03 - potrafi ocenić przydatność typowych procedur, stylów, strategii, metod technik i środków oraz dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności edukacyjnych, w szczególności działalności: resocjalizacyjnej, i środowisku otwartym (K_U09);

K_01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (K_K01);

K_02 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności: resocjalizacyjnych, i w środowisku otwartym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych (K_K03);

K_03 - dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki pracy pedagoga resocjalizatora (K_K05);

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien zrealizować efekty z przedmiotów wprowadzenie do specjalności, patologii społecznej z elementami kryminologii, pedagogiki resocjalizacyjnej, penitencjarnej z elementami pracy socjalnej,

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Mariola Kotwica, Agnieszka Latoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01- ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka i zaburzeń tego rozwoju w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym a także występujących w tych płaszczyznach zaburzeniach ze szczególnym uwzględnieniem niedostosowania społecznego włącznie (K_W05);

W_02 - zna podstawowe teorie dotyczące wychowania resocjalizacyjnego, uczenia się i nauczania reedukacyjnego, rozumie różnorodne uwarunkowania i zakłócenia tych procesów (K_W09);

U_01 - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz projektowania i ewaluacji działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej, w szczególności działalności: resocjalizacyjnej i w środowisku otwartym (K_U03);

U_02 - posiada rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, a w szczególności w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej (K_U07);

U_03 - potrafi ocenić przydatność typowych procedur, stylów, strategii, metod technik i środków oraz dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności edukacyjnych, w szczególności działalności: resocjalizacyjnej, i środowisku otwartym (K_U09);

K_01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (K_K01);

K_02 - ma przekonanie o roli i znaczeniu podejmowania działań edukacyjnych, w szczególności: resocjalizacyjnych, i w środowisku otwartym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; podejmuje zadania i angażuje się w realizację indywidualnych i zbiorowych działań zawodowych (K_K03);

K_03 - dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki pracy pedagoga resocjalizatora (K_K05);

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Student powinien zrealizować efekty z przedmiotów wprowadzenie do specjalności, patologii społecznej z elementami kryminologii, pedagogiki resocjalizacyjnej, penitencjarnej z elementami pracy socjalnej,

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)