Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historyczne podstawy wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P11HPW-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Historyczne podstawy wychowania
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 1 sem., pedagogika [SP]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Witold Brzeziński
Prowadzący grup: Witold Brzeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_ 01 zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01)

W_02 ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03)

W_03 zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11)


U_01 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06)

U_02 posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08)

U_03 analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15)

U_04 potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17)


K_01 ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Witold Brzeziński, Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_ 01 zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01)

W_02 ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03)

W_03 zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11)


U_01 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06)

U_02 posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08)

U_03 analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15)

U_04 potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17)


K_01 ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_ 01 zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01)

W_02 ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03)

W_03 zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11)


U_01 potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06)

U_02 posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08)

U_03 analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15)

U_04 potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17)


K_01 ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student/ka:

W1 - zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01)

W2 - ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03)

W3 - zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11)

U1 - potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06)

U2 - posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08)

U3 - analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15)

U4 - potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17)

K1 - ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów + 30 godzin konwersatoriów + 65 godzin pracy własnej studenta (przygotowanie do zajęć, kolokwium, egzaminu, lektura literatury przedmiotu, materiałów źródłowych, wykonywanie zadań związanych z problematyką zajęć, przygotowanie projektu, prezentacji, pracy zaliczeniowej)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student/ka:

W1 - zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01)

W2 - ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03)

W3 - zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11)

U1 - potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06)

U2 - posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08)

U3 - analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15)

U4 - potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17)

K1 - ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów + 30 godzin konwersatoriów + 65 godzin pracy własnej studenta (przygotowanie do zajęć, kolokwium, egzaminu, lektura literatury przedmiotu, materiałów źródłowych, wykonywanie zadań związanych z problematyką zajęć, przygotowanie projektu, prezentacji, pracy zaliczeniowej)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student/ka:

W1 - zna wybraną z przeszłości terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej historyczne źródła (K_W01)

W2 - ma uporządkowaną wiedzę na temat środowisk wychowawczych i instytucji edukacyjnych w przeszłości (K_W03)

W3 - zna historyczne uwarunkowania powstania i rozwoju wybranych nurtów pedagogicznych i koncepcji edukacyjnych (K_W11)

U1 - potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z historii wychowania (K_U06)

U2 - posiada umiejętność prezentowania dawnych praktyk edukacyjnych w perspektywie historyczno-pedagogicznej (K_U08)

U3 - analizuje historyczne przyczyny przebiegu wybranych procesów, zjawisk społecznych (K_U15)

U4 - potrafi rozpoznać różne rodzaje opracowań i tekstów źródłowych z zakresu historii wychowania oraz potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę z zastosowaniem metod historyczno-pedagogicznych (K_U17)

K1 - ma świadomość znaczenia roli historii wychowania w zachowaniu polskiego i - szerzej - europejskiego dziedzictwa kulturowego (K_K07)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Bilans pracy studenta:

30 godzin wykładów + 30 godzin konwersatoriów + 65 godzin pracy własnej studenta (przygotowanie do zajęć, kolokwium, egzaminu, lektura literatury przedmiotu, materiałów źródłowych, wykonywanie zadań związanych z problematyką zajęć, przygotowanie projektu, prezentacji, pracy zaliczeniowej)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)