Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P1PO-ND
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika ogólna
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Amelia Krawczyk-Bocian
Prowadzący grup: Amelia Krawczyk-Bocian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

*W01 student zna terminologię używaną w pedagogice ogólnej oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych na poziomie rozszerzonym W01

* W02 student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi W02

*W03 student ma pogłębiona i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych W03

* W04 student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych, zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice W04


Umiejętności

* U01student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych U02

*U02 student w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiada się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych U04

*U03 student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych U08


Kompetencje społeczne

*K01student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K01

* K02 student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga K_K03

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki

Wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Amelia Krawczyk-Bocian
Prowadzący grup: Amelia Krawczyk-Bocian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

*W01 student zna terminologię używaną w pedagogice ogólnej oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych na poziomie rozszerzonym W01

* W02 student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi W02

*W03 student ma pogłębiona i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki, jej nurtach i systemach pedagogicznych W03

* W04 student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych, zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice W04


Umiejętności

* U01student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów, a także diagnozowania i projektowania działań edukacyjnych U02

*U02 student w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiada się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień edukacyjnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych U04

*U03 student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych U08


Kompetencje społeczne

*K01student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K01

* student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga K_K03

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki

Wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Amelia Krawczyk-Bocian
Prowadzący grup: Amelia Krawczyk-Bocian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

*W01 student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki [W01]

* W02 student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Potrafi przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej [W02]

*W03 student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej [W03]

* W04 student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice [W04]


Umiejętności

* U01student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych[U02]

*U02 student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się w mowie i na piśmie na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii [U04]

*U03 student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych [U08]


Kompetencje społeczne

*K01student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [K01]

* K02 student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga [K03]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki

Wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Amelia Krawczyk-Bocian
Prowadzący grup: Amelia Krawczyk-Bocian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

*student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki W01

*student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Umie przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej W02

* student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej

W03

* student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice W04


Umiejętności

* student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych U02

*student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się (w mowie i na piśmie) na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii.

U04

*student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych U08


Kompetencje społeczne

*student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K01

*student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy naukowej, w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga.

K_K03


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki

Wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi.

Bilans pracy studenta:

30w+ 15k+ 80 godzin pracy studenta

razem 125 godzin

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć

- przygotowanie pracy indywidualnej na ocenę

- samodzielne studiowanie literatury przedmiotu

-przygotowanie do egzaminu

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Amelia Krawczyk-Bocian
Prowadzący grup: Amelia Krawczyk-Bocian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza

*student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki W01

*student ma wiedzę o miejscu pedagogiki ogólnej w systemie nauk. Umie przedstawić zmienność społecznej praktyki edukacyjnej. W02

* student potrafi usytuować pedagogikę ogólną wśród innych nauk społecznych, wskazuje przedmiot pedagogiki jako dyscypliny naukowej

W03

* student ma wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna metody badań stosowanych w naukach społecznych, zna podejścia metodologiczne, rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice W04


Umiejętności

* student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji złożonych problemów edukacyjnych U02


*student w sposób spójny i precyzyjny wypowiada się (w mowie i na piśmie) na temat problemów edukacyjnych w kontekście wybranych teorii.

U04


*student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań edukacyjnych U08


Kompetencje społeczne

*student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego K01



*student potrafi krytycznie odnieść się do posiadanej wiedzy naukowej, w celu konstruktywnego rozwiązywania problemów pojawiających się w pracy pedagoga.

K_K03

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wprowadzenie do pedagogiki

wymagania wstępne: umiejętność rekonstrukcji i interpretacji tekstów pedagogicznych, umiejętność posługiwania się wybranymi mapami pojęciowymi

Bilans pracy studenta:

5 ECTS= 125h pracy studenta: w tym: 30h wykładów+ 2h egzamin+ 15h konwersatorium+ 2h konsultacji z wykładowcą+ 76h pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- samodzielne studiowanie literatury przedmiotu

- przygotowanie do zajęć

-przygotowanie do egzaminu

- przygotowanie pracy indywidualnej na ocenę


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)