Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki pedagogiczne (realizowane po II semestrze we wrześniu 75 h)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P23PP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki pedagogiczne (realizowane po II semestrze we wrześniu 75 h)
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 3 sem., pedagogika, spec. animacja społeczna i zarządzanie kulturą [SP]
2 rok, 3 sem., pedagogika, spec. opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju [SP]
Punkty ECTS i inne: 7.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

praktyki

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak
Prowadzący grup: Aldona Molesztak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W14

ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i/lub pomocowych (W01)

K_W16

ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej (W02)


K_U01

potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności edukacyjnej, (U01)

K_U02

potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (U02)

K_U09

potrafi ocenić przydatność typowych procedur, stylów, strategii, metod, technik i środków oraz dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności edukacyjnej, w szczególności wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej, pomocowej i ratowniczej (U03)

K_U013

potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na osiąganie celów i realizację zadań związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych (U04)

K_K04

ma świadomość znaczenia zachowywania się w sposób profesjonalny, dokonuje refleksji na tematy etyczne (K01)

K_K07

jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne, w szczególności wychowawcze, opiekuńcze, kulturalne, resocjalizacyjne, pomocowe i ratownicze; ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego; jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie a także z podopiecznymi (K02)

K_K08

odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych (K03)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska
Prowadzący grup: Monika Gołembowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14)

W02 Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16)

U01 Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01)

U02 Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02)

U03 Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09)

U04 Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013)

K01 Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04)

K02 Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07)

K03 Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak
Prowadzący grup: Aldona Molesztak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14)

W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16)

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01)

U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02)

U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09)

U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013)

K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04)

K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07)

K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Brzeziński
Prowadzący grup: Łukasz Brzeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14)

W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16)

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01)

U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02)

U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09)

U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013)

K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04)

K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07)

K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.




Bilans pracy studenta:

75 godzin praktyk zawodowych +100 pracy studenta =175 godzin - 7 ECTS

analiza


- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła 15 godzin

- zapoznanie się z funkcjonowaniem placówki - 30

-przygotowanie dziennika praktyk 10 godzin

- przygotowanie sprawozdań z hospitalizowanych zajęć 10

- przygotowanie refleksji dotycznych pracy pedagoga - 10

- przygotowanie planu pracy w placówce edukacyjnej

- poznanie narzędzi pracy pedagoga


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak, Przemysław Zientkowski
Prowadzący grup: Aldona Molesztak, Przemysław Zientkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14)

W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16)

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01)

U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02)

U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09)

U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013)

K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04)

K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07)

K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.




Bilans pracy studenta:

75 godzin praktyk zawodowych +100 pracy studenta =175 godzin - 7 ECTS

analiza


- lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła 15 godzin

- zapoznanie się z funkcjonowaniem placówki - 30

-przygotowanie dziennika praktyk 10 godzin

- przygotowanie sprawozdań z hospitalizowanych zajęć 10

- przygotowanie refleksji dotycznych pracy pedagoga - 10

- przygotowanie planu pracy w placówce edukacyjnej

- poznanie narzędzi pracy pedagoga


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka pedagogiczna, 75 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Mandrzejewska-Smól
Prowadzący grup: Iwona Mandrzejewska-Smól
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14)

W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16)

U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01)

U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02)

U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09)

U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013)

K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04)

K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07)

K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania.


Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka.




Bilans pracy studenta:

7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 100 godzin pracy własnej studenta, w tym konsultacje z opiekunem kierunkowym praktyki.

Praca własna studenta obejmuje:

- analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu;

- przygotowanie do zajęć;

- zapoznanie się z funkcjonowaniem placówki;

- przygotowanie planu pracy w placówce edukacyjnej;

- przygotowanie dziennika praktyk;

- poznanie narzędzi pracy pedagoga;

- analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie

sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki, przygotowanie refleksji dotyczących pracy pedagoga.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)