Praktyki pedagogiczne (realizowane po II semestrze we wrześniu 75 h)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P23PP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki pedagogiczne (realizowane po II semestrze we wrześniu 75 h) |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., pedagogika, spec. animacja społeczna i zarządzanie kulturą [SP] 2 rok, 3 sem., pedagogika, spec. opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W14 ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i/lub pomocowych (W01) K_W16 ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej (W02) K_U01 potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności edukacyjnej, (U01) K_U02 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i jej subdyscyplin oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, resocjalizacyjnych i związanych z niesieniem pomocy, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań (U02) K_U09 potrafi ocenić przydatność typowych procedur, stylów, strategii, metod, technik i środków oraz dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności edukacyjnej, w szczególności wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, resocjalizacyjnej, pomocowej i ratowniczej (U03) K_U013 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na osiąganie celów i realizację zadań związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych (U04) K_K04 ma świadomość znaczenia zachowywania się w sposób profesjonalny, dokonuje refleksji na tematy etyczne (K01) K_K07 jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne, w szczególności wychowawcze, opiekuńcze, kulturalne, resocjalizacyjne, pomocowe i ratownicze; ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego; jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie a także z podopiecznymi (K02) K_K08 odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, badawcze oraz działania związane z realizacją praktyk pedagogicznych i zawodowych (K03) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14) W02 Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16) U01 Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01) U02 Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02) U03 Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09) U04 Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013) K01 Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04) K02 Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07) K03 Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN PR_PED
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14) W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16) U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01) U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02) U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09) U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013) K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04) K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07) K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Brzeziński | |
Prowadzący grup: | Łukasz Brzeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14) W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16) U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01) U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02) U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09) U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013) K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04) K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07) K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | 75 godzin praktyk zawodowych +100 pracy studenta =175 godzin - 7 ECTS analiza - lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła 15 godzin - zapoznanie się z funkcjonowaniem placówki - 30 -przygotowanie dziennika praktyk 10 godzin - przygotowanie sprawozdań z hospitalizowanych zajęć 10 - przygotowanie refleksji dotycznych pracy pedagoga - 10 - przygotowanie planu pracy w placówce edukacyjnej - poznanie narzędzi pracy pedagoga |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Molesztak, Przemysław Zientkowski | |
Prowadzący grup: | Aldona Molesztak, Przemysław Zientkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14) W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16) U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01) U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02) U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09) U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013) K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04) K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07) K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | 75 godzin praktyk zawodowych +100 pracy studenta =175 godzin - 7 ECTS analiza - lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła 15 godzin - zapoznanie się z funkcjonowaniem placówki - 30 -przygotowanie dziennika praktyk 10 godzin - przygotowanie sprawozdań z hospitalizowanych zajęć 10 - przygotowanie refleksji dotycznych pracy pedagoga - 10 - przygotowanie planu pracy w placówce edukacyjnej - poznanie narzędzi pracy pedagoga |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Prowadzący grup: | Iwona Mandrzejewska-Smól | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - Student ma podstawową wiedzę o sposobie funkcjonowania (podstawach prawnych, celach, organizacji pracy) wybranej placówki oświatowo-wychowawczej (KW14) W02 - Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach działalności (opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej i terapeutycznej) podejmowanej w placówce, w której odbywa praktykę (KW16) U01 - Student potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji aktywności uczniów, wychowanków oraz formalnych i nieformalnych grup w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej (K_U01) U02 - Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów poszczególnych uczniów, wychowanków i grup wychowawczych (K_U02) U03 - Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, technik i środków do realizacji zadań o charakterze opiekuńczo – wychowawczym, dydaktycznym, pomocowym i terapeutycznym (K_U09) U04 - Student potrafi współpracować z nauczycielem, wychowawcą w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_U013) K01 - Student ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny podczas praktyki; studenta obowiązuje punktualność, kultura osobista, plan zajęć ustalony przez dyrektora i opiekuna praktyki z placówki (K_K04) K02 - Student jest przygotowany do uczestnictwa w działalności opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej, pomocowej lub terapeutycznej wybranej placówki; jest zdolny do komunikowania się z podopiecznymi i pracownikami placówki (K_K07) K03 - Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy – pomaga nauczycielowi, wychowawcy w podejmowaniu różnych działań na rzecz uczniów, wychowanków (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: wprowadzenie do pedagogiki, teoretyczne podstawy kształcenia, teoretyczne podstawy wychowania, psychologia ogólna, psychologia rozwojowa, biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania. Wymagania wstępne: student zna elementarną terminologię używaną w pedagogice oraz sposoby jej zastosowania, ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia i wychowania oraz rozwoju człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | 7 pkt. ECTS = 175 godzin pracy studenta; w tym: 75 godzin praktyki + 100 godzin pracy własnej studenta, w tym konsultacje z opiekunem kierunkowym praktyki. Praca własna studenta obejmuje: - analizę tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu; - przygotowanie do zajęć; - zapoznanie się z funkcjonowaniem placówki; - przygotowanie planu pracy w placówce edukacyjnej; - przygotowanie dziennika praktyk; - poznanie narzędzi pracy pedagoga; - analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych podczas praktyki, w tym wykonanie sprawozdań z obserwowanych zajęć, spostrzeżeń dotyczących funkcjonowania placówki, przygotowanie refleksji dotyczących pracy pedagoga. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.