Część IV Diagnozowanie w profilaktyce selektywnej i wskazującej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP12DWP-SP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Część IV Diagnozowanie w profilaktyce selektywnej i wskazującej | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: |
rok 1, semestr 2, kierunek pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią, SP |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - student posiada wiedzę o rodzajach grup ryzyka i sposobach ich identyfikacji, oraz o specyfice profilaktyki selektywnej i wskazującej (jej celach, adresacie i formach oddziaływań) i ich miejscu w profilaktyce uzależnień, a odwołując się do tej wiedzy naukowej potrafi formułować cele oddziaływań profilaktycznych adekwatne do potrzeb grup ryzyka [K-W02]; W02 - Student posiada wiedzę o specyfice i dynamice funkcjonalnych i dysfunkcyjnych systemów rodzinnych i innych środowisk socjalizacyjnych oraz skutkach przebywania i wychowywania się w nich [K-W07]; W03 - Student zna wybrane podejścia teoretyczne i wywodzące się z nich koncepcje (Rezyliencji i Socjoterapii) wyjaśniające przyczyny i mechanizmy powstawania zaburzeń i/lub innych problemów w rozwoju psychospołecznym dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych i innych grup ryzyka (w tym z rodzin z problemem alkoholowymi) oraz rozumie na czym polega ich zastosowanie w diagnozie i projektowaniu oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych [K_W10]; U01 - Student potrafi przeprowadzić diagnozę indywidualnego przypadku w oparciu o Koncepcję Rezyliencji, to znaczy zidentyfikować czynniki ryzyka, czynniki chroniące i czynniki podatności w życiu dziecka, oraz mechanizmy ryzyka i ochrony, i na tej podstawie opracować plan wspierania zasobów dziecka i jego rodziny [K_U03]; U02 - Student potrafi przeprowadzić diagnozę indywidualnego przypadku w oparciu o Koncepcję Socjoterapii, to znaczy zidentyfikować przyczyny powstawania zaburzeń w sferze emocjonalnej, poznawczej i behawioralnej ucznia, scharakteryzować specyfikę tych zaburzeń oraz zaprojektować plan oddziaływań socjoterapeutycznych i pomocy rodzinie [K_U03]; U03 - Student potrafi w oparciu o indywidualne plany pomocy dziecku i rodzinie sformułować cele oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych dla grupy wychowawczej, socjoterapeutycznej oraz opracować projekt zajęć wychowawczo-profilaktycznych lub socjoterapeutycznych [K_U04]; K01 – Student potrafi identyfikować i wyszukiwać w Internecie rzetelne źródła wiedzy o rozmiarach zagrożeń i zasobach grup ryzyka, niezbędne do diagnozowania, wyjaśniania i projektowania oddziaływań z zakresu profilaktyki selektywnej i wskazującej [K_K13]; |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pisarska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pisarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.