Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Część II. Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju dziecka do 6 roku życia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP23DWE-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Część II. Diagnozowanie warunków i efektów rozwoju dziecka do 6 roku życia
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 3 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Kamila Damaszek, Blanka Poćwiardowska, Alicja Potorska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 - student/ka zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 6 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działalności zawodowej pedagoga – profilaktyka [K_W02]

W_02 - student/ka posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07]

W_03 - student/ka posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 6 r.ż. dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_W10]

U_01 – student/ka umie diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego dziecka od 0 do 6 roku życia [K_U03]

U_02 – student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) zindywidualizować sposoby udzielania informacji zwrotnej na podstawie przeprowadzonej diagnozy [K_U04]

K_01 – student/ka potrafi korzystać w swojej pracy z technik informatycznych, przygotować arkusze obserwacyjne, kwestionariusze wywiadu i ankiety; pozyskiwać, gromadzić i przetwarzać informacje i jest gotowy/a do doskonalenia umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań zawodowych, np. w diagnozie warunków i efektów rozwoju dzieci do 6 roku życia [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy diagnostyki pedagogicznej

Technologia informacyjno-komunikacyjna TIK

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Magdalena Pluta, Blanka Poćwiardowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 - student/ka zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 6 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działalności zawodowej pedagoga – profilaktyka [K_W02]

W_02 - student/ka posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07]

W_03 - student/ka posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 6 r.ż. dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_W10]

U_01 – student/ka umie diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego dziecka od 0 do 6 roku życia [K_U03]

U_02 – student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) zindywidualizować sposoby udzielania informacji zwrotnej na podstawie przeprowadzonej diagnozy [K_U04]

K_01 – student/ka potrafi korzystać w swojej pracy z technik informatycznych, przygotować arkusze obserwacyjne, kwestionariusze wywiadu i ankiety; pozyskiwać, gromadzić i przetwarzać informacje i jest gotowy/a do doskonalenia umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań zawodowych, np. w diagnozie warunków i efektów rozwoju dzieci do 6 roku życia [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy diagnostyki pedagogicznej

Technologia informacyjno-komunikacyjna TIK

Bilans pracy studenta:

30h wykładów+15h konwersatoriów+30h pracy własnej = 3 pkt ECTS

Praca własna studentów:

1. Samodzielna analiza literatury.

2. Przygotowywanie się do zajęć.

3. Samodzielne rozwiązywanie problemów postawionych przez prowadzącą na podstawie literatury.

4. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w małych grupach, w trakcie zajęć.

5. Zaprojektowanie, w grupach, postępowania diagnostycznego na podstawie opisu indywidualnego przypadku.

6. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu.

7. Przygotowanie do zaliczenia na ocenę z wykładów.




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Marta Nikel, Blanka Poćwiardowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 - student/ka zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 6 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działalności zawodowej pedagoga – profilaktyka [K_W02]

W_02 - student/ka posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07]

W_03 - student/ka posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 6 r.ż. dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_W10]

U_01 – student/ka umie diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego dziecka od 0 do 6 roku życia [K_U03]

U_02 – student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) zindywidualizować sposoby udzielania informacji zwrotnej na podstawie przeprowadzonej diagnozy [K_U04]

K_01 – student/ka potrafi korzystać w swojej pracy z technik informatycznych, przygotować arkusze obserwacyjne, kwestionariusze wywiadu i ankiety; pozyskiwać, gromadzić i przetwarzać informacje i jest gotowy/a do doskonalenia umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań zawodowych, np. w diagnozie warunków i efektów rozwoju dzieci do 6 roku życia [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy diagnostyki pedagogicznej

Technologia informacyjno-komunikacyjna TIK

Bilans pracy studenta:

30h wykładów+15h konwersatoriów+27h pracy własnej+3h konsultacji=75h

3 pkt ECTS

Praca własna studentów:

1. Samodzielna analiza literatury.

2. Przygotowywanie się do zajęć.

3. Samodzielne rozwiązywanie problemów postawionych przez prowadzącą na podstawie literatury.

4. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w małych grupach, w trakcie zajęć.

5. Zaprojektowanie, w grupach, postępowania diagnostycznego na podstawie opisu indywidualnego przypadku.

6. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu.

7. Przygotowanie do zaliczenia na ocenę z wykładów.




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Blanka Poćwiardowska
Prowadzący grup: Marta Nikel, Blanka Poćwiardowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01 - student/ka zna i rozumie wybrane zagadanienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych i z zakresu profilaktyki uzależnień w odniesieniu do dzieci od 0 do 6 roku życia oraz jej zastosowania praktyczne w działalności zawodowej pedagoga – profilaktyka [K_W02]

W_02 - student/ka posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych naturalnych i instytucjonalnych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących, w tym procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłóceń [K_W07]

W_03 - student/ka posiada wiedzę na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej uwzględniającą zróżnicowane potrzeby i warunki życia dzieci od 0 do 6 r.ż. dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w żłobku, przedszkolu i innych instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_W10]

U_01 – student/ka umie diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego dziecka od 0 do 6 roku życia [K_U03]

U_02 – student/ka potrafi (uwzględniając zróżnicowane możliwości i potrzeby dziecka od 0 do 6 roku życia oraz zmiany zachodzące w świecie i w wiedzy naukowej) zindywidualizować sposoby udzielania informacji zwrotnej na podstawie przeprowadzonej diagnozy [K_U04]

K_01 – student/ka potrafi korzystać w swojej pracy z technik informatycznych, przygotować arkusze obserwacyjne, kwestionariusze wywiadu i ankiety; pozyskiwać, gromadzić i przetwarzać informacje i jest gotowy/a do doskonalenia umiejętności wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań zawodowych, np. w diagnozie warunków i efektów rozwoju dzieci do 6 roku życia [K_K13]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy diagnostyki pedagogicznej

Technologia informacyjno-komunikacyjna TIK

Bilans pracy studenta:

30h wykładów+15h konwersatoriów+27h pracy własnej+3h konsultacji=75h

3 pkt ECTS

Praca własna studentów:

1. Samodzielna analiza literatury.

2. Przygotowywanie się do zajęć.

3. Samodzielne rozwiązywanie problemów postawionych przez prowadzącą na podstawie literatury.

4. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w małych grupach, w trakcie zajęć.

5. Zaprojektowanie, w grupach, postępowania diagnostycznego na podstawie opisu indywidualnego przypadku.

6. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu.

7. Przygotowanie do zaliczenia na ocenę z wykładów.




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)