Praktyka zawodowa śródroczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP23PRZ-SP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa śródroczna | ||
Jednostka: | Kolegium II | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | praktyczny |
||
Typ przedmiotu: | praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Szymon Borsich, Alicja Potorska | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Alicja Potorska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Koordynator: A. Potorska W-1 Posiada wiedzę na temat zasad opracowywania narzędzi do oceny efektów rozwoju małych dzieci oraz warunków tworzonych tym dzieciom w placówkach wczesnej edukacji do rozwoju psychospołecznego, a także wiedzę dotyczącą prowadzenia badań diagnostycznych w placówkach wczesnej opieki i edukacji [K_W10] W-2 Posiada wiedzę z zakresu metodyki wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych i zadań z zakresu wczesnej profilaktyki – norm, procedur i dobrych praktyk w obszarze działalności pedagogicznej, do której się przygotowuje w żłobku, zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych [K_W11] U-1 Potrafi prowadzić obserwację swobodną, prowadzić dokumentację i analizować zarejestrowane zdarzenia i sytuacje pedagogiczne, w oparciu o wiedzę naukową. Umie rozwiązywać typowe i nietypowe problemy związane z wczesną opieką, wychowaniem i edukacją, poddając je krytycznej analizie i formułując wnioski własne [KU_02] U-2 Umie diagnozować efekty rozwoju psychospołecznego małych dzieci i warunki do rozwoju tworzone tym dzieciom w instytucjach wczesnej opieki i edukacji, potrafi na podstawie prowadzonej diagnozy zidentyfikować potrzeby, możliwości i zdolności małych dzieci oraz projektować adekwatne do nich metody pracy z małymi dziećmi [KU_03] K-1 Potrafi nawiązywać kontakt z małymi dziećmi zachowując dbałość o wypełnianie niespecyficznych potrzeb małych dzieci, w prowadzeniu diagnozy w placówkach wczesnej opieki i edukacji przestrzega zasad etycznych [K_K01] K-2 Umie dokonać krytycznej analizy swojej wiedzy dotyczącej dobrych praktyk i koncepcji wczesnej opieki i edukacji oraz udzielić informacji zwrotnej na temat własnych doświadczeń z praktyki w instytucjach wczesnej opieki i edukacji [K_K04] Koordynator: Sz. Borsich W1. Student posiada wiedzę z zakresu prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej (wykorzystując również TiK) pozwalającą identyfikować potrzeby dzieci pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym lub rodzin z trudnościami w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych lub z trudnościami w nauce lub dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w szkole instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, aby na tej podstawie zaprojektować zajęcia opiekuńczo-wychowawcze [K_W10]. W2. Student zna efektywne metody i środki oddziaływań z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów [K_W11]. W3. Student zna i rozumie prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności pedagoga [K_W12]. U1. Potrafi dobrać lub stworzyć i sprawdzić w praktyce materiały środki, metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań opiekuńczo-wychowawczych [K_U05]. U2. Potrafi pracować z dziećmi pochodzących z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, rodzin z trudnościami w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, z trudnościami w nauce, dzieci z trudnościami w zakresie funkcjonowania w szkole instytucjach opiekuńczo-wychowawczych [K_U09]. U3. Potrafi racjonalnie gospodarować czasem zajęć [K_U10]. U4. Realizując zlecone zadanie potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych [K_U15]. K1. Przestrzega zasad etyki zawodowej [K_K01]. K2. Student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności [K_K04]. K3. Student wykazuje się refleksyjnością dotyczącą rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska, a zwłaszcza na rzecz dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym i wykluczanych, w tym dzieci i młodzieży z rodzin o niskim statusie socjoekonomicznym, rodzin z problemem alkoholowym, mających trudności w realizacji zadań rozwojowych oraz do podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej [K_K07]. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.