Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dzieci do lat 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-POP24WRP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dzieci do lat 3 |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Pluta, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie wspomagania rozwoju psychomotorycznego dzieci do lat 3, zwłaszcza w zakresie dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych, niesprzyjających warunków rozwoju. W02 Student ma wiedzę z zakresu metod stosowanych we wczesnym wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, zabaw tematycznych wspomagających ten rozwój. Potrafi omówić najczęściej popełniane błędy we wczesnym wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dziecka i ich konsekwencje. U01 Student posiada umiejętności umożliwiające obserwowanie sytuacji mających na celu wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dzieci, ich analizowanie oraz proponowanie rozwiązań problemów. U02 Student potrafi dobrać i tworzyć zabawy i pomoce stymulujące w celu realizowania zadań z zakresu wspomagania rozwoju psychomotorycznego dziecka. K01 Student jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych związanych ze wspomaganiem rozwoju psychomotorycznego dziecka, przestrzega zasady etyki zawodowej. |
|
Bilans pracy studenta: | 1. Przygotowywanie się do zajęć. 2. Samodzielna analiza literatury. 3. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Pluta, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie wspomagania rozwoju psychomotorycznego dzieci do lat 3, zwłaszcza w zakresie dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych, niesprzyjających warunków rozwoju. W02 Student ma wiedzę z zakresu metod stosowanych we wczesnym wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, zabaw tematycznych wspomagających ten rozwój. Potrafi omówić najczęściej popełniane błędy we wczesnym wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dziecka i ich konsekwencje. U01 Student posiada umiejętności umożliwiające obserwowanie sytuacji mających na celu wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dzieci, ich analizowanie oraz proponowanie rozwiązań problemów. U02 Student potrafi dobrać i tworzyć zabawy i pomoce stymulujące w celu realizowania zadań z zakresu wspomagania rozwoju psychomotorycznego dziecka. K01 Student jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych związanych ze wspomaganiem rozwoju psychomotorycznego dziecka, przestrzega zasady etyki zawodowej. |
|
Bilans pracy studenta: | 1. Przygotowywanie się do zajęć. 2. Samodzielna analiza literatury. 3. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Nikel | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel, Wiktoria Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1 - Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wspierania rozwoju psychomotorycznego dzieci od urodzenia do 3 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju (K_W04) W2 - student posiada wiedzę z zakresu metod stosowanych we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zdrowych i niepełnosprawnych; zna efektywne metody i środki oddziaływań z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb rozwojowych dzieci, w tym istniejące w zasobach internetowych wspomagające prowadzenie zajęć; (K_W11) U1 - student posiada umiejętności rozpoznawania, analizowania sytuacji i zdarzeń pedagogicznych oraz proponowania rozwiązań problemów (K_U02) U2 - student potrafi dobrać lub stworzyć i sprawdzić w praktyce materiały, środki, metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wspomagających rozwój psychomotoryczny małych dzieci (K_U05) K1 - student jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych pedagoga-profilaktyka, przestrzegania zasad etyki zawodowej; |
|
Bilans pracy studenta: | 1. Przygotowywanie się do zajęć. 2. Samodzielna analiza literatury. 3. Wykonywanie zadań i ćwiczeń zleconych przez prowadzącego w trakcie zajęć i na kolejne zajęcia. 4. Przygotowywanie się do egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.