Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dzieci do lat 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-POP24WRP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dzieci do lat 3
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., pedagogika opiekuńcza z profilaktyką uzależnień i socjoterapią [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
Prowadzący grup: Magdalena Pluta, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie wspomagania rozwoju psychomotorycznego dzieci do lat 3, zwłaszcza w zakresie dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych, niesprzyjających warunków rozwoju.


W02

Student ma wiedzę z zakresu metod stosowanych we wczesnym wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, zabaw tematycznych wspomagających ten rozwój. Potrafi omówić najczęściej popełniane błędy we wczesnym wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dziecka i ich konsekwencje.


U01

Student posiada umiejętności umożliwiające obserwowanie sytuacji mających na celu wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dzieci, ich analizowanie oraz proponowanie rozwiązań problemów.



U02

Student potrafi dobrać i tworzyć zabawy i pomoce stymulujące w celu realizowania zadań z zakresu wspomagania rozwoju psychomotorycznego dziecka.




K01

Student jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych związanych ze wspomaganiem rozwoju psychomotorycznego dziecka, przestrzega zasady etyki zawodowej.


Bilans pracy studenta:

1. Przygotowywanie się do zajęć.

2. Samodzielna analiza literatury.

3. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w trakcie zajęć.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
Prowadzący grup: Magdalena Pluta, Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01

Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie wspomagania rozwoju psychomotorycznego dzieci do lat 3, zwłaszcza w zakresie dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju z powodu deficytów osobistych, niesprzyjających warunków rozwoju.


W02

Student ma wiedzę z zakresu metod stosowanych we wczesnym wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, zabaw tematycznych wspomagających ten rozwój. Potrafi omówić najczęściej popełniane błędy we wczesnym wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dziecka i ich konsekwencje.


U01

Student posiada umiejętności umożliwiające obserwowanie sytuacji mających na celu wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dzieci, ich analizowanie oraz proponowanie rozwiązań problemów.



U02

Student potrafi dobrać i tworzyć zabawy i pomoce stymulujące w celu realizowania zadań z zakresu wspomagania rozwoju psychomotorycznego dziecka.




K01

Student jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych związanych ze wspomaganiem rozwoju psychomotorycznego dziecka, przestrzega zasady etyki zawodowej.


Bilans pracy studenta:

1. Przygotowywanie się do zajęć.

2. Samodzielna analiza literatury.

3. Wykonywanie zadań i ćwiczeń w trakcie zajęć.


Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Nikel
Prowadzący grup: Marta Nikel, Wiktoria Rutkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1 - Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie niezbędnym do efektywnego wspierania rozwoju psychomotorycznego dzieci od urodzenia do 3 roku życia, w tym zwłaszcza dotyczącą dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju (K_W04)

W2 - student posiada wiedzę z zakresu metod stosowanych we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zdrowych i niepełnosprawnych; zna efektywne metody i środki oddziaływań z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb rozwojowych dzieci, w tym istniejące w zasobach internetowych wspomagające prowadzenie zajęć; (K_W11)

U1 - student posiada umiejętności rozpoznawania, analizowania sytuacji i zdarzeń pedagogicznych oraz proponowania rozwiązań problemów (K_U02)

U2 - student potrafi dobrać lub stworzyć i sprawdzić w praktyce materiały, środki, metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań wspomagających rozwój psychomotoryczny małych dzieci (K_U05)

K1 - student jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych pedagoga-profilaktyka, przestrzegania zasad etyki zawodowej;

Bilans pracy studenta:

1. Przygotowywanie się do zajęć.

2. Samodzielna analiza literatury.

3. Wykonywanie zadań i ćwiczeń zleconych przez prowadzącego w trakcie zajęć i na kolejne zajęcia.

4. Przygotowywanie się do egzaminu.


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)