Historyczne podstawy wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW1HPW-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historyczne podstawy wychowania |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Brzeziński | |
Prowadzący grup: | Witold Brzeziński, Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_ 01 zna wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W05) W_02 zna wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W05) W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków i poglądów edukacyjnych (K_W03) U_01 potrafi dokonać analizy żródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U04) U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającąwiedzę z zakresu historii edukacji (K_U04) U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U07) K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_ 01 zna wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W05) W_02 zna wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W05) W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków i poglądów edukacyjnych (K_W03) U_01 potrafi dokonać analizy źródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U04) U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającą wiedzę z zakresu historii edukacji (K_U04) U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U07) K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki, znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student/ka: W_ 01 zna wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W05) W_02 zna wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W05) W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków i poglądów edukacyjnych (K_W03) U_01 potrafi dokonać analizy źródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U04) U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającą wiedzę z zakresu historii edukacji (K_U04) U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U07) K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki, znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 3 punkty ects - 90 h pracy studenta - 10 h wykładów+10 h konwersatoriów+70 h pracy samodzielnej (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się kolokwium i egzaminu, opracowywanie prac zaliczeniowych i projektu studenckiego, analiza materiałów źródłowych) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student/ka: W_ 01 zna i rozumie wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W01, K_W02) W_02 zna i rozumie wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W01, K_W02) W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków, poglądów i praktyk edukacyjnych, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W01, K_W02) U_01 potrafi dokonać analizy źródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U01) U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającą wiedzę z zakresu historii edukacji (K_U01) U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U01) K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01) K_02- jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka (K_K01) K_03 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki, znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 3 punkty ects - 90 h pracy studenta - 10 h wykładów+10 h konwersatoriów+70 h pracy samodzielnej (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się kolokwium i egzaminu, opracowywanie prac zaliczeniowych i projektu studenckiego, analiza materiałów źródłowych) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Nawrot-Borowska | |
Prowadzący grup: | Monika Nawrot-Borowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student/ka: W_ 01 zna i rozumie wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W01, K_W02) W_02 zna i rozumie wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W01, K_W02) W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków, poglądów i praktyk edukacyjnych, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W01, K_W02) U_01 potrafi dokonać analizy źródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U01) U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającą wiedzę z zakresu historii edukacji (K_U01) U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U01) K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01) K_02- jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka (K_K01) K_03 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań wstępnych. |
|
Bilans pracy studenta: | 3 punkty ects - 90 h pracy studenta - 10 h wykładów+10 h konwersatoriów+70 h pracy samodzielnej (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się kolokwium i egzaminu, opracowywanie prac zaliczeniowych i projektu studenckiego, analiza materiałów źródłowych) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.