Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Historyczne podstawy wychowania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PPW1HPW-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Historyczne podstawy wychowania
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ]
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Witold Brzeziński
Prowadzący grup: Witold Brzeziński, Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_ 01 zna wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W05)

W_02 zna wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W05)

W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków i poglądów edukacyjnych (K_W03)


U_01 potrafi dokonać analizy żródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U04)

U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającąwiedzę z zakresu historii edukacji (K_U04)

U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U07)


K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01)


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_ 01 zna wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W05)

W_02 zna wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W05)

W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków i poglądów edukacyjnych (K_W03)


U_01 potrafi dokonać analizy źródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U04)

U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającą wiedzę z zakresu historii edukacji (K_U04)

U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U07)


K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wprowadzenie do pedagogiki, znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student/ka:

W_ 01 zna wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W05)

W_02 zna wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W05)

W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków i poglądów edukacyjnych (K_W03)


U_01 potrafi dokonać analizy źródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U04)

U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającą wiedzę z zakresu historii edukacji (K_U04)

U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U07)


K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wprowadzenie do pedagogiki, znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych

Bilans pracy studenta:

3 punkty ects - 90 h pracy studenta - 10 h wykładów+10 h konwersatoriów+70 h pracy samodzielnej (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się kolokwium i egzaminu, opracowywanie prac zaliczeniowych i projektu studenckiego, analiza materiałów źródłowych)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student/ka:

W_ 01 zna i rozumie wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W01, K_W02)

W_02 zna i rozumie wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W01, K_W02)

W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków, poglądów i praktyk edukacyjnych, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W01, K_W02)


U_01 potrafi dokonać analizy źródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U01)

U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającą wiedzę z zakresu historii edukacji (K_U01)

U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U01)


K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01)

K_02- jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka (K_K01)

K_03 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07).




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

wprowadzenie do pedagogiki, znajomość podstawowych pojęć i kategorii pedagogicznych

Bilans pracy studenta:

3 punkty ects - 90 h pracy studenta - 10 h wykładów+10 h konwersatoriów+70 h pracy samodzielnej (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się kolokwium i egzaminu, opracowywanie prac zaliczeniowych i projektu studenckiego, analiza materiałów źródłowych)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Nawrot-Borowska
Prowadzący grup: Monika Nawrot-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student/ka:

W_ 01 zna i rozumie wybrane z przeszłości poglądy na temat dziecka i dzieciństwa (K_W01, K_W02)

W_02 zna i rozumie wybrane praktyki edukacyjne w historii społeczeństw europejskich (K_W01, K_W02)

W_03 zna dzieje formowania się w historii myśli pedagogicznej wybranych współczesnych kierunków, poglądów i praktyk edukacyjnych, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (K_W01, K_W02)


U_01 potrafi dokonać analizy źródła historycznego/dokumentu jako metody typowej dla rozważań historyczno-pedagogicznych (K_U01)

U_02 potrafi studiować samodzielnie literaturę przedmiotu rozszerzającą wiedzę z zakresu historii edukacji (K_U01)

U_03 potrafi krytycznie analizować obraz praktyk edukacyjnych w przeszłości (K_U01)


K_01 ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu historii dzieciństwa i rozwoju myśli pedagogicznej dla rozumienia współczesnych poglądów i praktyk edukacyjnych (K_K01)

K_02- jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka (K_K01)

K_03 jest gotów do projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości - wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (K_K07).




Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań wstępnych.

Bilans pracy studenta:

3 punkty ects - 90 h pracy studenta - 10 h wykładów+10 h konwersatoriów+70 h pracy samodzielnej (przygotowywanie się do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie się kolokwium i egzaminu, opracowywanie prac zaliczeniowych i projektu studenckiego, analiza materiałów źródłowych)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)