Podstawy edukacji matematycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PPW2PEM-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy edukacji matematycznej |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W10 K_W14 K_U11 K_U13 K_K07 Efekty przedmiotowe: W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: B.3.W1. podstawowe struktury matematyki szkolnej: liczby i ich własności, zbiory liczbowe, działania na liczbach, figury, relacje i zależności funkcyjne, reprezentacje graficzne; B.3.W2. treści nauczania w zakresie edukacji matematycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej: liczby i liczenie, aspekty liczby, systemy pozycyjne i niepozycyjne, własności działań na liczbach, zagadnienia miarowe w geometrii, klasyfikowanie figur geometrycznych, symetrię, manipulacje w trzech wymiarach i tworzenie modeli brył, wczesną algebraizację, zagadnienia zegarowe i kalendarzowe; B.3.W3. treści nauczania matematyki w zakresie starszych klas szkoły podstawowej: własności liczb całkowitych i wymiernych, działania na ułamkach, wyrażenia algebraiczne, rozumowanie geometryczne i jego zapis, przeliczanie jednostek miary, zliczanie za pomocą reguł mnożenia i dodawania, zasadę szufladkową, definiowanie figur, badanie ich własności (kąty, wielokąty, koło), proste konstrukcje geometryczne – prostopadłość i równoległość na płaszczyźnie i w przestrzeni, figury przestrzenne, kodowanie położenia na płaszczyźnie i w przestrzeni, elementy statystyki opisowej, graficzne reprezentowanie danych, podstawowe konstrukcje geometryczne, algorytmy i konstrukcje rekurencyjne; B.3.W4. rozumowania matematyczne w zakresie matematyki szkolnej, w tym wnioskowanie dedukcyjne, argumentowanie i zapisywanie rozumowań, wykonywanie eksperymentów numerycznych i geometrycznych, dostrzeganie regularności prowadzących do uogólnień, uzasadnianie uogólnień, formułowanie i weryfikację hipotez, rozumowania dedukcyjne w geometrii płaskiej i przestrzennej; B.3.W5. zastosowania matematyki w życiu codziennym oraz w innych obszarach, w tym w technice, sztuce, ekonomii i przyrodzie. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: B.3.U1. sprawnie posługiwać się podstawowymi obiektami matematycznymi; B.3.U2. prowadzić proste rozumowania matematyczne i oceniać ich poprawność; B.3.U3. dostrzegać i wskazywać związki matematyki z codziennym życiem; B.3.U4. rozwiązywać zagadki i łamigłówki logiczne; B.3.U5. posługiwać się pakietami wspierającymi nauczanie matematyki; B.3.U6. przygotować ucznia do udziału w konkursach matematycznych dla szkół podstawowych. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: B.3.K1. pogłębiania swojego rozumienia znaczenia i piękna matematyki. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W10 K_W14 K_U11 K_U13 K_K07 Efekty przedmiotowe: W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: B.3.W1. podstawowe struktury matematyki szkolnej: liczby i ich własności, zbiory liczbowe, działania na liczbach, figury, relacje i zależności funkcyjne, reprezentacje graficzne; B.3.W2. treści nauczania w zakresie edukacji matematycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej: liczby i liczenie, aspekty liczby, systemy pozycyjne i niepozycyjne, własności działań na liczbach, zagadnienia miarowe w geometrii, klasyfikowanie figur geometrycznych, symetrię, manipulacje w trzech wymiarach i tworzenie modeli brył, wczesną algebraizację, zagadnienia zegarowe i kalendarzowe; B.3.W3. treści nauczania matematyki w zakresie starszych klas szkoły podstawowej: własności liczb całkowitych i wymiernych, działania na ułamkach, wyrażenia algebraiczne, rozumowanie geometryczne i jego zapis, przeliczanie jednostek miary, zliczanie za pomocą reguł mnożenia i dodawania, zasadę szufladkową, definiowanie figur, badanie ich własności (kąty, wielokąty, koło), proste konstrukcje geometryczne – prostopadłość i równoległość na płaszczyźnie i w przestrzeni, figury przestrzenne, kodowanie położenia na płaszczyźnie i w przestrzeni, elementy statystyki opisowej, graficzne reprezentowanie danych, podstawowe konstrukcje geometryczne, algorytmy i konstrukcje rekurencyjne; B.3.W4. rozumowania matematyczne w zakresie matematyki szkolnej, w tym wnioskowanie dedukcyjne, argumentowanie i zapisywanie rozumowań, wykonywanie eksperymentów numerycznych i geometrycznych, dostrzeganie regularności prowadzących do uogólnień, uzasadnianie uogólnień, formułowanie i weryfikację hipotez, rozumowania dedukcyjne w geometrii płaskiej i przestrzennej; B.3.W5. zastosowania matematyki w życiu codziennym oraz w innych obszarach, w tym w technice, sztuce, ekonomii i przyrodzie. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: B.3.U1. sprawnie posługiwać się podstawowymi obiektami matematycznymi; B.3.U2. prowadzić proste rozumowania matematyczne i oceniać ich poprawność; B.3.U3. dostrzegać i wskazywać związki matematyki z codziennym życiem; B.3.U4. rozwiązywać zagadki i łamigłówki logiczne; B.3.U5. posługiwać się pakietami wspierającymi nauczanie matematyki; B.3.U6. przygotować ucznia do udziału w konkursach matematycznych dla szkół podstawowych. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: B.3.K1. pogłębiania swojego rozumienia znaczenia i piękna matematyki. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | 10h wykładów+15h konwersatoriów+50h pracy własnej studenta Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, przygotowanie prezentacji zagadnień z wybranych obszarów treści programowych edukacji matematycznej (indywidualnie lub w grupach), opracowanie portfolio, przygotowanie do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W10 K_W14 K_U11 K_U13 K_K07 Efekty przedmiotowe: W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: B.3.W1. podstawowe struktury matematyki szkolnej: liczby i ich własności, zbiory liczbowe, działania na liczbach, figury, relacje i zależności funkcyjne, reprezentacje graficzne; B.3.W2. treści nauczania w zakresie edukacji matematycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej: liczby i liczenie, aspekty liczby, systemy pozycyjne i niepozycyjne, własności działań na liczbach, zagadnienia miarowe w geometrii, klasyfikowanie figur geometrycznych, symetrię, manipulacje w trzech wymiarach i tworzenie modeli brył, wczesną algebraizację, zagadnienia zegarowe i kalendarzowe; B.3.W3. treści nauczania matematyki w zakresie starszych klas szkoły podstawowej: własności liczb całkowitych i wymiernych, działania na ułamkach, wyrażenia algebraiczne, rozumowanie geometryczne i jego zapis, przeliczanie jednostek miary, zliczanie za pomocą reguł mnożenia i dodawania, zasadę szufladkową, definiowanie figur, badanie ich własności (kąty, wielokąty, koło), proste konstrukcje geometryczne – prostopadłość i równoległość na płaszczyźnie i w przestrzeni, figury przestrzenne, kodowanie położenia na płaszczyźnie i w przestrzeni, elementy statystyki opisowej, graficzne reprezentowanie danych, podstawowe konstrukcje geometryczne, algorytmy i konstrukcje rekurencyjne; B.3.W4. rozumowania matematyczne w zakresie matematyki szkolnej, w tym wnioskowanie dedukcyjne, argumentowanie i zapisywanie rozumowań, wykonywanie eksperymentów numerycznych i geometrycznych, dostrzeganie regularności prowadzących do uogólnień, uzasadnianie uogólnień, formułowanie i weryfikację hipotez, rozumowania dedukcyjne w geometrii płaskiej i przestrzennej; B.3.W5. zastosowania matematyki w życiu codziennym oraz w innych obszarach, w tym w technice, sztuce, ekonomii i przyrodzie. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: B.3.U1. sprawnie posługiwać się podstawowymi obiektami matematycznymi; B.3.U2. prowadzić proste rozumowania matematyczne i oceniać ich poprawność; B.3.U3. dostrzegać i wskazywać związki matematyki z codziennym życiem; B.3.U4. rozwiązywać zagadki i łamigłówki logiczne; B.3.U5. posługiwać się pakietami wspierającymi nauczanie matematyki; B.3.U6. przygotować ucznia do udziału w konkursach matematycznych dla szkół podstawowych. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: B.3.K1. pogłębiania swojego rozumienia znaczenia i piękna matematyki. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | 10h wykładów+15h konwersatoriów+50h pracy własnej studenta Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, przygotowanie prezentacji zagadnień z wybranych obszarów treści programowych edukacji matematycznej (indywidualnie lub w grupach), opracowanie portfolio, przygotowanie do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe: K_W10 K_W14 K_U11 K_U13 K_K07 Efekty przedmiotowe: W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: B.3.W1. podstawowe struktury matematyki szkolnej: liczby i ich własności, zbiory liczbowe, działania na liczbach, figury, relacje i zależności funkcyjne, reprezentacje graficzne; B.3.W2. treści nauczania w zakresie edukacji matematycznej w przedszkolu i klasach I–III szkoły podstawowej: liczby i liczenie, aspekty liczby, systemy pozycyjne i niepozycyjne, własności działań na liczbach, zagadnienia miarowe w geometrii, klasyfikowanie figur geometrycznych, symetrię, manipulacje w trzech wymiarach i tworzenie modeli brył, wczesną algebraizację, zagadnienia zegarowe i kalendarzowe; B.3.W3. treści nauczania matematyki w zakresie starszych klas szkoły podstawowej: własności liczb całkowitych i wymiernych, działania na ułamkach, wyrażenia algebraiczne, rozumowanie geometryczne i jego zapis, przeliczanie jednostek miary, zliczanie za pomocą reguł mnożenia i dodawania, zasadę szufladkową, definiowanie figur, badanie ich własności (kąty, wielokąty, koło), proste konstrukcje geometryczne – prostopadłość i równoległość na płaszczyźnie i w przestrzeni, figury przestrzenne, kodowanie położenia na płaszczyźnie i w przestrzeni, elementy statystyki opisowej, graficzne reprezentowanie danych, podstawowe konstrukcje geometryczne, algorytmy i konstrukcje rekurencyjne; B.3.W4. rozumowania matematyczne w zakresie matematyki szkolnej, w tym wnioskowanie dedukcyjne, argumentowanie i zapisywanie rozumowań, wykonywanie eksperymentów numerycznych i geometrycznych, dostrzeganie regularności prowadzących do uogólnień, uzasadnianie uogólnień, formułowanie i weryfikację hipotez, rozumowania dedukcyjne w geometrii płaskiej i przestrzennej; B.3.W5. zastosowania matematyki w życiu codziennym oraz w innych obszarach, w tym w technice, sztuce, ekonomii i przyrodzie. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: B.3.U1. sprawnie posługiwać się podstawowymi obiektami matematycznymi; B.3.U2. prowadzić proste rozumowania matematyczne i oceniać ich poprawność; B.3.U3. dostrzegać i wskazywać związki matematyki z codziennym życiem; B.3.U4. rozwiązywać zagadki i łamigłówki logiczne; B.3.U5. posługiwać się pakietami wspierającymi nauczanie matematyki; B.3.U6. przygotować ucznia do udziału w konkursach matematycznych dla szkół podstawowych. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: B.3.K1. pogłębiania swojego rozumienia znaczenia i piękna matematyki. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | 10h wykładów+15h konwersatoriów+50h pracy własnej studenta Praca własna studenta obejmuje: przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, analiza źródeł, przygotowanie prezentacji zagadnień z wybranych obszarów treści programowych edukacji matematycznej (indywidualnie lub w grupach), opracowanie portfolio, przygotowanie do egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.