Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka szczegółowa: Metodyka pracy rodzinnego kuratora sądowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR12DSM-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka szczegółowa: Metodyka pracy rodzinnego kuratora sądowego
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SD]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Sylwia Jankowska-Kieć, Agnieszka Latoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

student zna:

W01 - merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia nadzorów kuratorskich [K_W12]

W02 - diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną wykorzystywaną w pracy kuratora rodzinnego [K_W18]

W03 - rolę instytucji wychowawczo - resocjalizacyjnych jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, rolę i zadania nauczycieli, wychowawców, pedagoga szkolnego i pedagoga resocjalizacyjnego, funkcje wychowawcze instytucji wychowawczo - resocjalizacyjnych - [K_20]

W04 - metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych kuratora rodzinnego w środowisku otwartym; teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; zasady współpracy wychowawców ze środowiskiem otwartym; metody pracy kuratora sądowego, w ośrodkach kuratorskich; zagadnienie superwizji w resocjalizacji; metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów [K_23]

U01 - analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w pracy kuratora rodzinnego resocjalizacji; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną w pracy kuratora rodzinnego [K_U19]

U02 - charakteryzować rolę instytucji wychowawczo - resocjalizacyjnych jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej; analizować rolę i zadania wychowawców, pedagoga szkolnego i pedagoga resocjalizacyjnego, funkcje wychowawcze instytucji wychowawczo - resocjalizacyjnych [K_U21]

U03 - analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; planować i realizować w zadania resocjalizacyjne, kuratora sądowego, metody pracy w ośrodkach kuratorskich; analizować i stosować metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów podwórkowych [K_U24]

ma kompetencje:

K01 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w relacji kurator rodzinny - podopieczny [K_K04]

K02 - wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń resocjalizacyjnych w pracy kuratora rodzinnego [K_K10]


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika resocjalizacyjna

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede
Prowadzący grup: Karolina Goede, Sylwia Jankowska-Kieć
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W12 - student za i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej.


K_W17 - student zna i rozumie podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, symptomy nieprzystosowania społecznego.


K_W20 - student zna i rozumie edukację w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej, rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, rolę i zadania wychowawców, pedagoga szkolnego, funkcje wychowawcze szkoły, problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku szkolnym.


K_W21 - student zna i rozumie prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji.


K_U18 - student potrafi określać nieprzystosowanie społeczne, projektować działania od izolacji do środowiska otwartego, stosować podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej.


K_U21 - student potrafi charakteryzować rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, analizować rolę i zadania wychowawców i pedagoga szkolnego, analizować i interpretować problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku otwartym.


K_U22 - student potrafi analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji.


K_K10 - student jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.


K_K13 - student jest gotów do pogłębiania wiedzy pedagogicznej.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika resocjalizacyjna

Bilans pracy studenta:

15h wykładu + 15h konwersatorium + 30 h laboratorium + 40 h pracy własnej studenta = 100 h = 4 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- realizacja zadań do wykładów zamieszczonych w kursie na platformie Moodle,

- studiowanie załączonej do wykładów literatury przedmiotu, w tym analiza aktów prawnych,

- przygotowanie do egzaminu,

- analiza indywidualnych przypadków nieletnich przedstawianych na laboratorium,

- indywidualne opracowanie sprawozdania z objęcia nadzorem nieletniego bądź sprawozdania z przebiegu nadzoru nad nieletnim,

- samodzielne studiowanie literatury dotyczącej mediacji w pracy kuratora sądowego,

- przygotowanie do zaliczenia z konwersatorium.

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede
Prowadzący grup: Karolina Goede, Sylwia Jankowska-Kieć
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W12 - student za i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej.


K_W17 - student zna i rozumie podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, symptomy nieprzystosowania społecznego.


K_W20 - student zna i rozumie edukację w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej, rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, rolę i zadania wychowawców, pedagoga szkolnego, funkcje wychowawcze szkoły, problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku szkolnym.


K_W21 - student zna i rozumie prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji.


K_U18 - student potrafi określać nieprzystosowanie społeczne, projektować działania od izolacji do środowiska otwartego, stosować podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej.


K_U21 - student potrafi charakteryzować rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, analizować rolę i zadania wychowawców i pedagoga szkolnego, analizować i interpretować problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku otwartym.


K_U22 - student potrafi analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji.


K_K10 - student jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.


K_K13 - student jest gotów do pogłębiania wiedzy pedagogicznej.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika resocjalizacyjna

Bilans pracy studenta:

15h wykładu + 15h konwersatorium + 30 h laboratorium + 40 h pracy własnej studenta = 100 h = 4 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- realizacja zadań do wykładów

- studiowanie załączonej do wykładów literatury przedmiotu, w tym analiza aktów prawnych,

- przygotowanie do egzaminu,

- analiza indywidualnych przypadków nieletnich przedstawianych na laboratorium,

- indywidualne opracowanie sprawozdania z objęcia nadzorem nieletniego bądź sprawozdania z przebiegu nadzoru nad nieletnim,

- samodzielne studiowanie literatury dotyczącej mediacji w pracy kuratora sądowego,

- przygotowanie do zaliczenia z konwersatorium.

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede
Prowadzący grup: Karolina Goede, Sylwia Jankowska-Kieć
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W12 - student za i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej.


K_W17 - student zna i rozumie podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, symptomy nieprzystosowania społecznego.


K_W20 - student zna i rozumie edukację w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej, rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, rolę i zadania wychowawców, pedagoga szkolnego, funkcje wychowawcze szkoły, problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku szkolnym.


K_W21 - student zna i rozumie prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji.


K_U18 - student potrafi określać nieprzystosowanie społeczne, projektować działania od izolacji do środowiska otwartego, stosować podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej.


K_U21 - student potrafi charakteryzować rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, analizować rolę i zadania wychowawców i pedagoga szkolnego, analizować i interpretować problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku otwartym.


K_U22 - student potrafi analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji.


K_K10 - student jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.


K_K13 - student jest gotów do pogłębiania wiedzy pedagogicznej.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika resocjalizacyjna

Bilans pracy studenta:

15h wykładu + 15h konwersatorium + 30 h laboratorium + 40 h pracy własnej studenta = 100 h = 4 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- realizacja zadań do wykładów

- studiowanie załączonej do wykładów literatury przedmiotu, w tym analiza aktów prawnych,

- przygotowanie do egzaminu,

- analiza indywidualnych przypadków nieletnich przedstawianych na laboratorium,

- indywidualne opracowanie sprawozdania z objęcia nadzorem nieletniego bądź sprawozdania z przebiegu nadzoru nad nieletnim,

- samodzielne studiowanie literatury dotyczącej mediacji w pracy kuratora sądowego,

- przygotowanie do zaliczenia z konwersatorium.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)