Dydaktyka szczegółowa: Metodyka pracy rodzinnego kuratora sądowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR12DSM-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szczegółowa: Metodyka pracy rodzinnego kuratora sądowego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
LAB
LAB
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Latoś | |
Prowadzący grup: | Sylwia Jankowska-Kieć, Agnieszka Latoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | student zna: W01 - merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia nadzorów kuratorskich [K_W12] W02 - diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną wykorzystywaną w pracy kuratora rodzinnego [K_W18] W03 - rolę instytucji wychowawczo - resocjalizacyjnych jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, rolę i zadania nauczycieli, wychowawców, pedagoga szkolnego i pedagoga resocjalizacyjnego, funkcje wychowawcze instytucji wychowawczo - resocjalizacyjnych - [K_20] W04 - metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych kuratora rodzinnego w środowisku otwartym; teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; zasady współpracy wychowawców ze środowiskiem otwartym; metody pracy kuratora sądowego, w ośrodkach kuratorskich; zagadnienie superwizji w resocjalizacji; metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów [K_23] U01 - analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w pracy kuratora rodzinnego resocjalizacji; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną w pracy kuratora rodzinnego [K_U19] U02 - charakteryzować rolę instytucji wychowawczo - resocjalizacyjnych jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej; analizować rolę i zadania wychowawców, pedagoga szkolnego i pedagoga resocjalizacyjnego, funkcje wychowawcze instytucji wychowawczo - resocjalizacyjnych [K_U21] U03 - analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; planować i realizować w zadania resocjalizacyjne, kuratora sądowego, metody pracy w ośrodkach kuratorskich; analizować i stosować metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów podwórkowych [K_U24] ma kompetencje: K01 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w relacji kurator rodzinny - podopieczny [K_K04] K02 - wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń resocjalizacyjnych w pracy kuratora rodzinnego [K_K10] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika resocjalizacyjna |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Sylwia Jankowska-Kieć | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W12 - student za i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej. K_W17 - student zna i rozumie podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, symptomy nieprzystosowania społecznego. K_W20 - student zna i rozumie edukację w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej, rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, rolę i zadania wychowawców, pedagoga szkolnego, funkcje wychowawcze szkoły, problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku szkolnym. K_W21 - student zna i rozumie prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji. K_U18 - student potrafi określać nieprzystosowanie społeczne, projektować działania od izolacji do środowiska otwartego, stosować podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej. K_U21 - student potrafi charakteryzować rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, analizować rolę i zadania wychowawców i pedagoga szkolnego, analizować i interpretować problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku otwartym. K_U22 - student potrafi analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji. K_K10 - student jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. K_K13 - student jest gotów do pogłębiania wiedzy pedagogicznej. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika resocjalizacyjna |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładu + 15h konwersatorium + 30 h laboratorium + 40 h pracy własnej studenta = 100 h = 4 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - realizacja zadań do wykładów zamieszczonych w kursie na platformie Moodle, - studiowanie załączonej do wykładów literatury przedmiotu, w tym analiza aktów prawnych, - przygotowanie do egzaminu, - analiza indywidualnych przypadków nieletnich przedstawianych na laboratorium, - indywidualne opracowanie sprawozdania z objęcia nadzorem nieletniego bądź sprawozdania z przebiegu nadzoru nad nieletnim, - samodzielne studiowanie literatury dotyczącej mediacji w pracy kuratora sądowego, - przygotowanie do zaliczenia z konwersatorium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
LAB
WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Sylwia Jankowska-Kieć | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W12 - student za i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej. K_W17 - student zna i rozumie podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, symptomy nieprzystosowania społecznego. K_W20 - student zna i rozumie edukację w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej, rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, rolę i zadania wychowawców, pedagoga szkolnego, funkcje wychowawcze szkoły, problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku szkolnym. K_W21 - student zna i rozumie prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji. K_U18 - student potrafi określać nieprzystosowanie społeczne, projektować działania od izolacji do środowiska otwartego, stosować podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej. K_U21 - student potrafi charakteryzować rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, analizować rolę i zadania wychowawców i pedagoga szkolnego, analizować i interpretować problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku otwartym. K_U22 - student potrafi analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji. K_K10 - student jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. K_K13 - student jest gotów do pogłębiania wiedzy pedagogicznej. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika resocjalizacyjna |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładu + 15h konwersatorium + 30 h laboratorium + 40 h pracy własnej studenta = 100 h = 4 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - realizacja zadań do wykładów - studiowanie załączonej do wykładów literatury przedmiotu, w tym analiza aktów prawnych, - przygotowanie do egzaminu, - analiza indywidualnych przypadków nieletnich przedstawianych na laboratorium, - indywidualne opracowanie sprawozdania z objęcia nadzorem nieletniego bądź sprawozdania z przebiegu nadzoru nad nieletnim, - samodzielne studiowanie literatury dotyczącej mediacji w pracy kuratora sądowego, - przygotowanie do zaliczenia z konwersatorium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Sylwia Jankowska-Kieć | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W12 - student za i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej. K_W17 - student zna i rozumie podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, symptomy nieprzystosowania społecznego. K_W20 - student zna i rozumie edukację w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej, rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, rolę i zadania wychowawców, pedagoga szkolnego, funkcje wychowawcze szkoły, problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku szkolnym. K_W21 - student zna i rozumie prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji. K_U18 - student potrafi określać nieprzystosowanie społeczne, projektować działania od izolacji do środowiska otwartego, stosować podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej. K_U21 - student potrafi charakteryzować rolę szkoły jako środowiska społeczno-wychowawczego oraz środowiska inkluzji społecznej, analizować rolę i zadania wychowawców i pedagoga szkolnego, analizować i interpretować problemy wychowawcze we współczesnej szkole i środowisku otwartym. K_U22 - student potrafi analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji. K_K10 - student jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. K_K13 - student jest gotów do pogłębiania wiedzy pedagogicznej. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | pedagogika resocjalizacyjna |
|
Bilans pracy studenta: | 15h wykładu + 15h konwersatorium + 30 h laboratorium + 40 h pracy własnej studenta = 100 h = 4 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - realizacja zadań do wykładów - studiowanie załączonej do wykładów literatury przedmiotu, w tym analiza aktów prawnych, - przygotowanie do egzaminu, - analiza indywidualnych przypadków nieletnich przedstawianych na laboratorium, - indywidualne opracowanie sprawozdania z objęcia nadzorem nieletniego bądź sprawozdania z przebiegu nadzoru nad nieletnim, - samodzielne studiowanie literatury dotyczącej mediacji w pracy kuratora sądowego, - przygotowanie do zaliczenia z konwersatorium. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.