Profilaktyka szkolna w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR12PSP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Profilaktyka szkolna w praktyce |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Nowak | |
Prowadzący grup: | Karolina Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W04 Student zna i rozumie zakres oddziaływań profilaktycznych w placówkach oświatowych. Zna rozporządzenia oraz ustawy, które należy uwzględniać w profilaktyce szkolnej. K_W17 Student zna i rozumie podstawowe definicje, pojęcia, poziomy i strategie profilaktyki. Zna podstawowe cele i założenia rekomendowanych programów profilaktycznych praktykowanych w szkołach. Rozumie zachodzące relacje pomiędzy wychowaniem a profilaktyką. K_U08 Student potrafi budować, modyfikować oraz dokonywać ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. K_K02 Student jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia w celu realizacji oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych w środowisku szkolnym, w tym rodzicami/opiekunami uczniów oraz instytucjami wspomagającymi profilaktyczna pracę szkoły. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej z psychologią kształcenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wędzińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wędzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W04 Student zna i rozumie zakres oddziaływań profilaktycznych w placówkach oświatowych. Zna rozporządzenia oraz ustawy, które należy uwzględniać w profilaktyce szkolnej. K_W17 Student zna i rozumie podstawowe definicje, pojęcia, poziomy i strategie profilaktyki. Zna podstawowe cele i założenia rekomendowanych programów profilaktycznych praktykowanych w szkołach. Rozumie zachodzące relacje pomiędzy wychowaniem a profilaktyką. K_U08 Student potrafi budować, modyfikować oraz dokonywać ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. K_K02 Student jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia w celu realizacji oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych w środowisku szkolnym, w tym rodzicami/opiekunami uczniów oraz instytucjami wspomagającymi profilaktyczna pracę szkoły. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej z psychologią kształcenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wędzińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wędzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W04 Student zna i rozumie zakres oddziaływań profilaktycznych w placówkach oświatowych. Zna rozporządzenia oraz ustawy, które należy uwzględniać w profilaktyce szkolnej. K_W17 Student zna i rozumie podstawowe definicje, pojęcia, poziomy i strategie profilaktyki. Zna podstawowe cele i założenia rekomendowanych programów profilaktycznych praktykowanych w szkołach. Rozumie zachodzące relacje pomiędzy wychowaniem a profilaktyką. K_U08 Student potrafi budować, modyfikować oraz dokonywać ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. K_K02 Student jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia w celu realizacji oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych w środowisku szkolnym, w tym rodzicami/opiekunami uczniów oraz instytucjami wspomagającymi profilaktyczna pracę szkoły. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej z psychologią kształcenia |
|
Bilans pracy studenta: | praca własna polegająca na zapoznaniu się z literaturą przedmiotu, krytyczny namysł nad literaturą przedmiotu aktywne uczestnictwo w wykładach, opracowanie w oparciu o treści wykładowe oraz literaturę przedmiotu studium przypadku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.