Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Profilaktyka szkolna w praktyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR12PSP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Profilaktyka szkolna w praktyce
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Nowak
Prowadzący grup: Karolina Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W04 Student zna i rozumie zakres oddziaływań profilaktycznych

w placówkach oświatowych. Zna rozporządzenia oraz ustawy, które należy uwzględniać w profilaktyce szkolnej.

K_W17 Student zna i rozumie podstawowe definicje, pojęcia, poziomy

i strategie profilaktyki. Zna podstawowe cele i założenia rekomendowanych programów profilaktycznych praktykowanych

w szkołach. Rozumie zachodzące relacje pomiędzy wychowaniem a profilaktyką.

K_U08 Student potrafi budować, modyfikować oraz dokonywać ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.

K_K02 Student jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia

w celu realizacji oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych w środowisku szkolnym, w tym rodzicami/opiekunami uczniów oraz instytucjami wspomagającymi profilaktyczna pracę szkoły.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej z psychologią kształcenia

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wędzińska
Prowadzący grup: Magdalena Wędzińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W04 Student zna i rozumie zakres oddziaływań profilaktycznych

w placówkach oświatowych. Zna rozporządzenia oraz ustawy, które należy uwzględniać w profilaktyce szkolnej.

K_W17 Student zna i rozumie podstawowe definicje, pojęcia, poziomy

i strategie profilaktyki. Zna podstawowe cele i założenia rekomendowanych programów profilaktycznych praktykowanych

w szkołach. Rozumie zachodzące relacje pomiędzy wychowaniem a profilaktyką.

K_U08 Student potrafi budować, modyfikować oraz dokonywać ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.

K_K02 Student jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia

w celu realizacji oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych w środowisku szkolnym, w tym rodzicami/opiekunami uczniów oraz instytucjami wspomagającymi profilaktyczna pracę szkoły.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej z psychologią kształcenia

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Wędzińska
Prowadzący grup: Magdalena Wędzińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W04 Student zna i rozumie zakres oddziaływań profilaktycznych

w placówkach oświatowych. Zna rozporządzenia oraz ustawy, które należy uwzględniać w profilaktyce szkolnej.

K_W17 Student zna i rozumie podstawowe definicje, pojęcia, poziomy

i strategie profilaktyki. Zna podstawowe cele i założenia rekomendowanych programów profilaktycznych praktykowanych

w szkołach. Rozumie zachodzące relacje pomiędzy wychowaniem a profilaktyką.

K_U08 Student potrafi budować, modyfikować oraz dokonywać ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.

K_K02 Student jest gotowy do budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia

w celu realizacji oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych w środowisku szkolnym, w tym rodzicami/opiekunami uczniów oraz instytucjami wspomagającymi profilaktyczna pracę szkoły.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy wiedzy z zakresu psychologii ogólnej z psychologią kształcenia

Bilans pracy studenta:

praca własna polegająca na zapoznaniu się z literaturą przedmiotu,

krytyczny namysł nad literaturą przedmiotu

aktywne uczestnictwo w wykładach,

opracowanie w oparciu o treści wykładowe oraz literaturę przedmiotu studium przypadku


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)