Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa i wychowawcza

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR12PSR-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia rozwojowa i wychowawcza
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 2 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Aleksandra Dąbrowska, Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym i psychospołecznym, z

uwzględnieniem podstawowych prawidłowości rozwoju i miejsca psychologii rozwoju i wychowania względem pokrewnych dziedzin nauk

społecznych (K_W06)

Student posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych podstaw kształcenia i

wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w kontekście specyfiki

projektowania oddziaływań psychologiczno-pedagogicznych (K_W11)

Student posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną

argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych w psychologii rozwoju i wychowania, kierując się przy tym zasadami

etycznymi (K_U05)

Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz

analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w wybranych sytuacjach problemowych w obszarze psychologii wspomagania

rozwoju i wychowania (K_U07)

Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się

wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji i wychowania; angażuje się we

współpracę (K_K02)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Aleksandra Dąbrowska, Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym i psychospołecznym, z uwzględnieniem podstawowych prawidłowości rozwoju i miejsca psychologii rozwoju i wychowania względem pokrewnych dziedzin nauk społecznych (K_W06)

Student posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w kontekście specyfiki projektowania oddziaływań psychologiczno-pedagogicznych (K_W11)

Student posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych w psychologii rozwoju i wychowania, kierując się przy tym zasadami etycznymi (K_U05)

Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w wybranych sytuacjach problemowych w obszarze psychologii wspomagania rozwoju i wychowania (K_U07)

Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji i wychowania; angażuje się we współpracę (K_K02)

Bilans pracy studenta:

30g. - wykład

15g. - konwersatorium

30g. - praca własna studenta (analiza literatury, przygotowanie do zajęć, realizacja zadań w ramach konwersatorium)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Aleksandra Dąbrowska, Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym i psychospołecznym, z uwzględnieniem podstawowych prawidłowości rozwoju i miejsca psychologii rozwoju i wychowania względem pokrewnych dziedzin nauk społecznych (K_W06)

Student posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w kontekście specyfiki projektowania oddziaływań psychologiczno-pedagogicznych (K_W11)

Student posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych w psychologii rozwoju i wychowania, kierując się przy tym zasadami etycznymi (K_U05)

Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w wybranych sytuacjach problemowych w obszarze psychologii wspomagania rozwoju i wychowania (K_U07)

Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji i wychowania; angażuje się we współpracę (K_K02)

Bilans pracy studenta:

30g. - wykład

15g. - konwersatorium

30g. - praca własna studenta (analiza literatury, przygotowanie do zajęć, realizacja zadań w ramach konwersatorium)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Aleksandra Dąbrowska, Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student posiada pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym i psychospołecznym, z

uwzględnieniem podstawowych prawidłowości rozwoju i miejsca psychologii rozwoju i wychowania względem pokrewnych dziedzin nauk

społecznych (K_W06)

Student posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych podstaw kształcenia i

wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii w kontekście specyfiki

projektowania oddziaływań psychologiczno-pedagogicznych (K_W11)

Student posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną

argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych w psychologii rozwoju i wychowania, kierując się przy tym zasadami

etycznymi (K_U05)

Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz

analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w wybranych sytuacjach problemowych w obszarze psychologii wspomagania

rozwoju i wychowania (K_U07)

Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się

wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji i wychowania; angażuje się we

współpracę (K_K02)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)