Seminarium magisterskie (projekt wdrożeniowy)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR12SEM-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie (projekt wdrożeniowy) |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów. K_W06 - student zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacjnej) oraz postulat wieloparadygmatyczności. K_W07 - student zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_W08 - student zna i rozumie zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji. K_U03 - student potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_U016 - student potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_U18 - student potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; analizować koncepcje, teorie, definicje; charakteryzować pojęcia resocjalizacji, readaptacji-reintegracji, stosować definicje, pojęcia i zakresy; analizować i wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego. K_U19 - student potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie. K_K03 - student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne. K_K08 - student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze. K_K10 - student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z elementami projektowania uniwersalnego, Zasady projektowania uniwersalnego w obszarze edukacji, Metodologia badań w działaniu. |
|
Bilans pracy studenta: | 1 semestr (II semestr w planie studiów, 1 rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem, - wybór tematu/problematyki badawczej, - opracowanie szkieletu projektu działań resocjalizacyjnych, - wybór i przegląd literatury, - opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego projektu. 2 semestr (III semestr w planie studiów, II rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie drugiego rozdziału teoretycznego projektu, - opracowanie części diagnostycznej (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej), - dobranie interdyscyplinarnego zespołu indywidualnych ekspertów zewnętrznych do konsultacji, - opracowanie narzędzi diagnostycznych, - realizacja badań diagnostycznych uwzględniających szczególne potrzeby respondentów. 3 semestr (IV semestr w planie studiów, II rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie części diagnostycznej projektu (diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych), - konsultacja opracowanej diagnozy z ekspertami, - na podstawie dokonanej diagnozy opracowanie wskazań w zakresie działań resocjalizacyjnych, - opracowanie działań naprawczych (projekt działań resocjalizacyjnych/profilaktycznych z elementami projektowania uniwersalnego), - korekta redakcyjna przygotowanej pracy magisterskiej, - przygotowanie do obrony pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede, Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów. K_W06 - student zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacjnej) oraz postulat wieloparadygmatyczności. K_W07 - student zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_W08 - student zna i rozumie zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji. K_U03 - student potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_U016 - student potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_U18 - student potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; analizować koncepcje, teorie, definicje; charakteryzować pojęcia resocjalizacji, readaptacji-reintegracji, stosować definicje, pojęcia i zakresy; analizować i wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego. K_U19 - student potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie. K_K03 - student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne. K_K08 - student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze. K_K10 - student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z elementami projektowania uniwersalnego, Zasady projektowania uniwersalnego w obszarze edukacji, Metodologia badań w działaniu. |
|
Bilans pracy studenta: | 1 semestr (II semestr w planie studiów, 1 rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem, - wybór tematu/problematyki badawczej, - opracowanie szkieletu projektu działań resocjalizacyjnych, - wybór i przegląd literatury, - opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego projektu. 2 semestr (III semestr w planie studiów, II rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie drugiego rozdziału teoretycznego projektu, - opracowanie części diagnostycznej (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej), - dobranie interdyscyplinarnego zespołu indywidualnych ekspertów zewnętrznych do konsultacji, - opracowanie narzędzi diagnostycznych, - realizacja badań diagnostycznych uwzględniających szczególne potrzeby respondentów. 3 semestr (IV semestr w planie studiów, II rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie części diagnostycznej projektu (diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych), - konsultacja opracowanej diagnozy z ekspertami, - na podstawie dokonanej diagnozy opracowanie wskazań w zakresie działań resocjalizacyjnych, - opracowanie działań naprawczych (projekt działań resocjalizacyjnych/profilaktycznych z elementami projektowania uniwersalnego), - korekta redakcyjna przygotowanej pracy magisterskiej, - przygotowanie do obrony pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jolanta Jarczyńska, Jacek Szczepkowski | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jolanta Jarczyńska, Jacek Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W02 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów. K_W06 - student zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacjnej) oraz postulat wieloparadygmatyczności. K_W07 - student zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_W08 - student zna i rozumie zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji. K_U03 - student potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_U016 - student potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej). K_U18 - student potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; analizować koncepcje, teorie, definicje; charakteryzować pojęcia resocjalizacji, readaptacji-reintegracji, stosować definicje, pojęcia i zakresy; analizować i wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego. K_U19 - student potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie. K_K03 - student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne. K_K08 - student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze. K_K10 - student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z elementami projektowania uniwersalnego, Zasady projektowania uniwersalnego w obszarze edukacji, Metodologia badań w działaniu. |
|
Bilans pracy studenta: | 1 semestr (II semestr w planie studiów, 1 rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem, - wybór tematu/problematyki badawczej, - opracowanie szkieletu projektu działań resocjalizacyjnych, - wybór i przegląd literatury, - opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego projektu. 2 semestr (III semestr w planie studiów, II rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie drugiego rozdziału teoretycznego projektu, - opracowanie części diagnostycznej (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej), - dobranie interdyscyplinarnego zespołu indywidualnych ekspertów zewnętrznych do konsultacji, - opracowanie narzędzi diagnostycznych, - realizacja badań diagnostycznych uwzględniających szczególne potrzeby respondentów. 3 semestr (IV semestr w planie studiów, II rok) 30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie części diagnostycznej projektu (diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych), - konsultacja opracowanej diagnozy z ekspertami, - na podstawie dokonanej diagnozy opracowanie wskazań w zakresie działań resocjalizacyjnych, - opracowanie działań naprawczych (projekt działań resocjalizacyjnych/profilaktycznych z elementami projektowania uniwersalnego), - korekta redakcyjna przygotowanej pracy magisterskiej, - przygotowanie do obrony pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.