Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie (projekt wdrożeniowy)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR12SEM-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie (projekt wdrożeniowy)
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W02 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów.


K_W06 - student zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacjnej) oraz postulat wieloparadygmatyczności.


K_W07 - student zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_W08 - student zna i rozumie zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji.


K_U03 - student potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w

obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_U016 - student potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_U18 - student potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; analizować

koncepcje, teorie, definicje; charakteryzować pojęcia resocjalizacji, readaptacji-reintegracji, stosować definicje, pojęcia i zakresy; analizować i wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego.


K_U19 - student potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie.


K_K03 - student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania

edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne.


K_K08 - student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze.


K_K10 - student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z elementami projektowania uniwersalnego, Zasady projektowania uniwersalnego w obszarze edukacji, Metodologia badań w działaniu.

Bilans pracy studenta:

1 semestr (II semestr w planie studiów, 1 rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem,

- wybór tematu/problematyki badawczej,

- opracowanie szkieletu projektu działań resocjalizacyjnych,

- wybór i przegląd literatury,

- opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego projektu.


2 semestr (III semestr w planie studiów, II rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie drugiego rozdziału teoretycznego projektu,

- opracowanie części diagnostycznej (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej),

- dobranie interdyscyplinarnego zespołu indywidualnych ekspertów zewnętrznych do konsultacji,

- opracowanie narzędzi diagnostycznych,

- realizacja badań diagnostycznych uwzględniających szczególne potrzeby respondentów.


3 semestr (IV semestr w planie studiów, II rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie części diagnostycznej projektu (diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych),

- konsultacja opracowanej diagnozy z ekspertami,

- na podstawie dokonanej diagnozy opracowanie wskazań w zakresie działań resocjalizacyjnych,

- opracowanie działań naprawczych (projekt działań resocjalizacyjnych/profilaktycznych z elementami projektowania uniwersalnego),

- korekta redakcyjna przygotowanej pracy magisterskiej,

- przygotowanie do obrony pracy magisterskiej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede, Monika Gołembowska
Prowadzący grup: Karolina Goede, Monika Gołembowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W02 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów.


K_W06 - student zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacjnej) oraz postulat wieloparadygmatyczności.


K_W07 - student zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_W08 - student zna i rozumie zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji.


K_U03 - student potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w

obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_U016 - student potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_U18 - student potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; analizować

koncepcje, teorie, definicje; charakteryzować pojęcia resocjalizacji, readaptacji-reintegracji, stosować definicje, pojęcia i zakresy; analizować i wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego.


K_U19 - student potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie.


K_K03 - student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania

edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne.


K_K08 - student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze.


K_K10 - student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z elementami projektowania uniwersalnego, Zasady projektowania uniwersalnego w obszarze edukacji, Metodologia badań w działaniu.

Bilans pracy studenta:

1 semestr (II semestr w planie studiów, 1 rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem,

- wybór tematu/problematyki badawczej,

- opracowanie szkieletu projektu działań resocjalizacyjnych,

- wybór i przegląd literatury,

- opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego projektu.


2 semestr (III semestr w planie studiów, II rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie drugiego rozdziału teoretycznego projektu,

- opracowanie części diagnostycznej (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej),

- dobranie interdyscyplinarnego zespołu indywidualnych ekspertów zewnętrznych do konsultacji,

- opracowanie narzędzi diagnostycznych,

- realizacja badań diagnostycznych uwzględniających szczególne potrzeby respondentów.


3 semestr (IV semestr w planie studiów, II rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie części diagnostycznej projektu (diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych),

- konsultacja opracowanej diagnozy z ekspertami,

- na podstawie dokonanej diagnozy opracowanie wskazań w zakresie działań resocjalizacyjnych,

- opracowanie działań naprawczych (projekt działań resocjalizacyjnych/profilaktycznych z elementami projektowania uniwersalnego),

- korekta redakcyjna przygotowanej pracy magisterskiej,

- przygotowanie do obrony pracy magisterskiej.

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jolanta Jarczyńska, Jacek Szczepkowski
Prowadzący grup: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jolanta Jarczyńska, Jacek Szczepkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W02 - student zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów.


K_W06 - student zna i rozumie metodologię badań naukowych stosowanych w nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacjnej) oraz postulat wieloparadygmatyczności.


K_W07 - student zna i rozumie metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_W08 - student zna i rozumie zasady i normy etyczne obowiązujące w zakresie terapii i resocjalizacji.


K_U03 - student potrafi rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w

obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_U016 - student potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (resocjalizacyjnej).


K_U18 - student potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; analizować

koncepcje, teorie, definicje; charakteryzować pojęcia resocjalizacji, readaptacji-reintegracji, stosować definicje, pojęcia i zakresy; analizować i wykorzystywać współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne; projektować działania od izolacji do środowiska otwartego.


K_U19 - student potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie.


K_K03 - student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania

edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne.


K_K08 - student jest gotów do doceniania tradycji i dorobku badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze.


K_K10 - student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika resocjalizacyjna, Metodyka pracy specjalisty resocjalizacyjnego z elementami projektowania uniwersalnego, Zasady projektowania uniwersalnego w obszarze edukacji, Metodologia badań w działaniu.

Bilans pracy studenta:

1 semestr (II semestr w planie studiów, 1 rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem,

- wybór tematu/problematyki badawczej,

- opracowanie szkieletu projektu działań resocjalizacyjnych,

- wybór i przegląd literatury,

- opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego projektu.


2 semestr (III semestr w planie studiów, II rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie drugiego rozdziału teoretycznego projektu,

- opracowanie części diagnostycznej (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej),

- dobranie interdyscyplinarnego zespołu indywidualnych ekspertów zewnętrznych do konsultacji,

- opracowanie narzędzi diagnostycznych,

- realizacja badań diagnostycznych uwzględniających szczególne potrzeby respondentów.


3 semestr (IV semestr w planie studiów, II rok)

30 h seminarium + 120 h pracy własnej studenta = 150h = 6 ECTS


Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie części diagnostycznej projektu (diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych),

- konsultacja opracowanej diagnozy z ekspertami,

- na podstawie dokonanej diagnozy opracowanie wskazań w zakresie działań resocjalizacyjnych,

- opracowanie działań naprawczych (projekt działań resocjalizacyjnych/profilaktycznych z elementami projektowania uniwersalnego),

- korekta redakcyjna przygotowanej pracy magisterskiej,

- przygotowanie do obrony pracy magisterskiej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)