Instytucje resocjalizacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR23IR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Instytucje resocjalizacyjne |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W10 - student zna i rozumie system kształcenia specjalnego w kontekście systemu kształcenia powszechnego K_W21 - student zna i rozumie prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy pedagoga, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym, znaczenie organizacji pozarządowych w procesie resocjalizacji. K_W24 - student zna i rozumie zadania charakterystyczne dla placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają K_K05 - student jest gotowy wykorzystywać aktualne koncepcje psychologiczne i pedagogiczne w monitorowaniu i ewaluacji procesu wychowania i nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi K_K09 - student jest gotów pracować w zespole pełniąc w nim różne role |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans pracy studenta 30h wykład +20h praca własna studenta Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji, - przygotowanie testu wiedzy dla grupy, - samodzielne studiowanie literatury. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1- student zna i rozumie system resocjalizacji osób ze specjalnymi potrzebami [K_W10] W2 - student zna i rozumie sektory polityki państwa regulujące działalność instytucji resocjalizacyjnych (struktura, finansowanie) [K_W21] W3 - student zna i rozumie funkcjonowanie instytucji profilaktyczno-resocjalizacyjnych środowiska otwartego i zamkniętego, w tym znaczenie organizacji pozarządowych w procesie resocjalizacji [K_W21] W3 - student zna i rozumie zadania placówek oświatowych w procesie resocjalizacji nieletnich i dorosłych przestępców [K_W24] U1 - student analizuje pod względem prawnym wybrane placówki profilaktyczno-resocjalizacyjne, wskazuje ich rolę, zadania oraz kompetencje pracujących tam pedagogów. K1 - student jest gotowy do wykorzystywania wiedzy o funkcjonowaniu placówek oświatowo-resocjalizacyjnych do monitorowania ich działalności i oceny ewaluacji procesu resocjalizacji [K_K05] K2 - student jest gotów pracować w zespole pełniąc w nim różne role [K_K09] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej, teoretyczne podstawy pedagogiki, psychospołeczne problemy niedostosowania społecznego |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans pracy studenta 30h wykład +20h pracy własnej studenta = 50h godzin = 2ECTS Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji, - przygotowanie testu wiedzy dla grupy, - samodzielne studiowanie literatury. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.