Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Patologie społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR23PS-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Patologie społeczne
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 3 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SP]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Agnieszka Latoś, Małgorzata Żuchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna

W01 - współczesne koncepcje i teorie etiologii zachowań patologicznych, w kontekście rozwoju niedostosowania społecznego - [K_W17],

W02 - diagnozę deficytów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę kryminologiczną - [K_W18],

W03 - podstawy kryminologii z elementami wiktymologii - [K_W21],

W04 - teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W22],

W05 - teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W23],

U01 - analizować proces desocjalizacji w teorii i praktyce, w tym: analizować

koncepcje, teorie, definicje związane z rozwojem patologii społecznych - [K_U18],

U02 - analizować diagnozę deficytów, stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i interpretować diagnozę

kryminologiczną - [K_U19]

U03 - interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym - [K_U20],

U04 - analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych

oddziaływań metodycznych, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U23],

U05 - analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w

środowisku otwartym, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U24],

K01 - posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności pedagoga resocjalizacyjnego, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka - [K_K01],

K02 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji - [K_K04]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej

Bilans pracy studenta:

5 ECTS (125h), co rozkłada się:

2,5 ECTS - (64h) - godziny kontaktowe obejmują wykłady, konwersatoria oraz zaliczenie i egzamin

2,5 ECTS (61h) - godziny samodzielnej pracy studenta obejmą: przygotowanie do egzaminu, analizy literatury, przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Agnieszka Latoś, Małgorzata Żuchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna

W01 - współczesne koncepcje i teorie etiologii zachowań patologicznych, w kontekście rozwoju niedostosowania społecznego - [K_W17],

W02 - diagnozę deficytów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę kryminologiczną - [K_W18],

W03 - podstawy kryminologii z elementami wiktymologii - [K_W21],

W04 - teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W22],

W05 - teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W23],

U01 - analizować proces desocjalizacji w teorii i praktyce, w tym: analizować

koncepcje, teorie, definicje związane z rozwojem patologii społecznych - [K_U18],

U02 - analizować diagnozę deficytów, stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i interpretować diagnozę

kryminologiczną - [K_U19]

U03 - interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym - [K_U20],

U04 - analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych

oddziaływań metodycznych, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U23],

U05 - analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w

środowisku otwartym, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U24],

K01 - posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności pedagoga resocjalizacyjnego, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka - [K_K01],

K02 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji - [K_K04]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej

Bilans pracy studenta:

5 ECTS (125h), co rozkłada się:

2,5 ECTS - (64h) - godziny kontaktowe obejmują wykłady, konwersatoria oraz zaliczenie i egzamin

2,5 ECTS (61h) - godziny samodzielnej pracy studenta obejmą: przygotowanie do egzaminu, analizy literatury, przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Szczepkowski
Prowadzący grup: Jacek Szczepkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Student zna

W01 - współczesne koncepcje i teorie etiologii zachowań patologicznych, w kontekście rozwoju niedostosowania społecznego - [K_W17],

W02 - diagnozę deficytów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę kryminologiczną - [K_W18],

W03 - podstawy kryminologii z elementami wiktymologii - [K_W21],

W04 - teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W22],

W05 - teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W23],

U01 - analizować proces desocjalizacji w teorii i praktyce, w tym: analizować

koncepcje, teorie, definicje związane z rozwojem patologii społecznych - [K_U18],

U02 - analizować diagnozę deficytów, stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i interpretować diagnozę

kryminologiczną - [K_U19]

U03 - interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym - [K_U20],

U04 - analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych

oddziaływań metodycznych, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U23],

U05 - analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w

środowisku otwartym, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U24],

K01 - posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności pedagoga resocjalizacyjnego, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka - [K_K01],

K02 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji - [K_K04]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej

Bilans pracy studenta:

5 ECTS (125h), co rozkłada się:

2,5 ECTS - (64h) - godziny kontaktowe obejmują wykłady, konwersatoria oraz zaliczenie i egzamin

2,5 ECTS (61h) - godziny samodzielnej pracy studenta obejmą: przygotowanie do egzaminu, analizy literatury, przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)