Patologie społeczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR23PS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Patologie społeczne |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Latoś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Latoś, Małgorzata Żuchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student zna W01 - współczesne koncepcje i teorie etiologii zachowań patologicznych, w kontekście rozwoju niedostosowania społecznego - [K_W17], W02 - diagnozę deficytów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę kryminologiczną - [K_W18], W03 - podstawy kryminologii z elementami wiktymologii - [K_W21], W04 - teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W22], W05 - teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W23], U01 - analizować proces desocjalizacji w teorii i praktyce, w tym: analizować koncepcje, teorie, definicje związane z rozwojem patologii społecznych - [K_U18], U02 - analizować diagnozę deficytów, stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną - [K_U19] U03 - interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym - [K_U20], U04 - analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U23], U05 - analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U24], K01 - posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności pedagoga resocjalizacyjnego, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka - [K_K01], K02 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji - [K_K04] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej |
|
Bilans pracy studenta: | 5 ECTS (125h), co rozkłada się: 2,5 ECTS - (64h) - godziny kontaktowe obejmują wykłady, konwersatoria oraz zaliczenie i egzamin 2,5 ECTS (61h) - godziny samodzielnej pracy studenta obejmą: przygotowanie do egzaminu, analizy literatury, przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Latoś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Latoś, Małgorzata Żuchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student zna W01 - współczesne koncepcje i teorie etiologii zachowań patologicznych, w kontekście rozwoju niedostosowania społecznego - [K_W17], W02 - diagnozę deficytów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę kryminologiczną - [K_W18], W03 - podstawy kryminologii z elementami wiktymologii - [K_W21], W04 - teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W22], W05 - teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W23], U01 - analizować proces desocjalizacji w teorii i praktyce, w tym: analizować koncepcje, teorie, definicje związane z rozwojem patologii społecznych - [K_U18], U02 - analizować diagnozę deficytów, stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną - [K_U19] U03 - interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym - [K_U20], U04 - analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U23], U05 - analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U24], K01 - posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności pedagoga resocjalizacyjnego, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka - [K_K01], K02 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji - [K_K04] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej |
|
Bilans pracy studenta: | 5 ECTS (125h), co rozkłada się: 2,5 ECTS - (64h) - godziny kontaktowe obejmują wykłady, konwersatoria oraz zaliczenie i egzamin 2,5 ECTS (61h) - godziny samodzielnej pracy studenta obejmą: przygotowanie do egzaminu, analizy literatury, przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Szczepkowski | |
Prowadzący grup: | Jacek Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Student zna W01 - współczesne koncepcje i teorie etiologii zachowań patologicznych, w kontekście rozwoju niedostosowania społecznego - [K_W17], W02 - diagnozę deficytów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę kryminologiczną - [K_W18], W03 - podstawy kryminologii z elementami wiktymologii - [K_W21], W04 - teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W22], W05 - teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych w kontekście uwarunkowań zachowań patologicznych - [K_W23], U01 - analizować proces desocjalizacji w teorii i praktyce, w tym: analizować koncepcje, teorie, definicje związane z rozwojem patologii społecznych - [K_U18], U02 - analizować diagnozę deficytów, stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną - [K_U19] U03 - interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym - [K_U20], U04 - analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U23], U05 - analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, w kontekście zapobiegania patologiom społecznym - [K_U24], K01 - posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności pedagoga resocjalizacyjnego, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka - [K_K01], K02 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji - [K_K04] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki resocjalizacyjnej |
|
Bilans pracy studenta: | 5 ECTS (125h), co rozkłada się: 2,5 ECTS - (64h) - godziny kontaktowe obejmują wykłady, konwersatoria oraz zaliczenie i egzamin 2,5 ECTS (61h) - godziny samodzielnej pracy studenta obejmą: przygotowanie do egzaminu, analizy literatury, przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie do zaliczenia konwersatoriów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.