Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PR24SD-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | praktyczny |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś | |
Prowadzący grup: | Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W01); W02 - zna i rozumie zastosowania praktyczne wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w działalności kulturalnej i medialnej (K_W02); W03 - zna i rozumie metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W05); W04 - posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów (K_W16); W05 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17); W06 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych) (K_W22); W07 - podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (K_W26); U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01); U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U02); U03 - potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U03); U04 - posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej (K_U12); U05 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U15); U06 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (K_U16); K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03); K02 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego. |
|
Bilans pracy studenta: | 4 semestr (2 rok): 15 godzin seminarium + 85 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin = 4 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - pracowanie wstępnego planu projektu działań resocjalizacyjnych. - wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej (projektu działań resocjalizacyjnych) - wybór i przegląd literatury. - opracowanie części diagnostycznej projektu działań resocjalizacyjnych (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej). 5 semestr (3 rok): 30 godzin seminarium + 120 godzin pracy własnej studenta = 150 godzin = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - przygotowanie części teoretycznej projektu działań resocjalizacyjnych. - opracowanie narzędzia badawczego. - przeprowadzenie badań własnych. - opracowanie diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych – przygotowanie analizy wyników badań własnych. 6 semestr (3 rok): 30 godzin seminarium + 220 godzin pracy własnej studenta = 250 godzin = 10 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - opracowanie projektu działań naprawczych. - opracowanie wskazań w zakresie oddziaływań resocjalizacyjnych. - opracowanie zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą dyplomową (interpretacja, dyskusja wyników). - przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W01); W02 - zna i rozumie zastosowania praktyczne wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w działalności kulturalnej i medialnej (K_W02); W03 - zna i rozumie metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W05); W04 - posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów (K_W16); W05 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17); W06 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych) (K_W22); W07 - podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (K_W26); U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01); U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U02); U03 - potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U03); U04 - posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej (K_U12); U05 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U15); U06 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (K_U16); K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03); K02 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jacek Szczepkowski | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jacek Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - źródła i miejsce pedagogiki specjalnej w nauce oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych i nauk o zdrowiu (K_W03); W02 - metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinach nauk humanistycznych i nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej, oraz postulat wieloparadygmatyczności (K_W06); W03 - metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (K_W07); W04 - współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z niego nowe formy edukacji, w tym integracyjna i włączająca (K_W09); W05 - podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej: definicje, pojęcia, zakresy, rys historyczny, polskie szkoły pedagogiki resocjalizacyjnej – twórców i ich dzieła, współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, dylematy resocjalizacyjne, nieprzystosowanie społeczne; resocjalizację-readaptację-reintegrację, działania od izolacji do środowiska otwartego, koncepcje twórczej resocjalizacji jako przykłady odziaływań destygmatyzujących i podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej (K_W17); W06 - diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną (K_W18); W07 - metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; zasady współpracy wychowawców ze środowiskiem otwartym; metody pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego, realizujących zadania resocjalizacyjne, kuratora sądowego, w ośrodkach kuratorskich; metody twórczej resocjalizacji w środowisku otwartym: teatr resocjalizacyjny, resocjalizację przez sport, muzykoterapię, plastykoterapię i dramę; zagadnienie superwizji w resocjalizacji; metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów (K_W23); U01- rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (K_U03); U02 - samodzielne rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii (K_U16); U03 - twórczo korzystać z teorii dotyczących rozwoju człowieka, socjalizacji, wychowania, nauczania-uczenia się oraz krytycznie je oceniać (K_U17); U04 - analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną (K_U19); U05 - analizować dewiacje społeczne w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej; interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym (K_U20); K01 - komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne (K_K03); K02 - działania na rzecz poprawy jakości działania przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty (K_K06); K03 - wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (K_K10); K04 - samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej (K_K13). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego. |
|
Bilans pracy studenta: | 4 semestr (2 rok): 15 godzin seminarium + 85 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin = 4 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - opracowanie wstępnego planu projektu działań resocjalizacyjnych. - wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej (projektu działań resocjalizacyjnych) - wybór i przegląd literatury. - opracowanie części diagnostycznej projektu działań resocjalizacyjnych (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej). 5 semestr (3 rok): 30 godzin seminarium + 120 godzin pracy własnej studenta = 150 godzin = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - przygotowanie części teoretycznej projektu działań resocjalizacyjnych. - opracowanie narzędzia badawczego. - przeprowadzenie badań własnych. - opracowanie diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych – przygotowanie analizy wyników badań własnych. 6 semestr (3 rok): 30 godzin seminarium + 220 godzin pracy własnej studenta = 250 godzin = 10 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - opracowanie projektu działań naprawczych. - opracowanie wskazań w zakresie oddziaływań resocjalizacyjnych. - opracowanie zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą dyplomową (interpretacja, dyskusja wyników). - przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jacek Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - źródła i miejsce pedagogiki specjalnej w nauce oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych i nauk o zdrowiu (K_W03); W02 - metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinach nauk humanistycznych i nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej, oraz postulat wieloparadygmatyczności (K_W06); W03 - metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (K_W07); W04 - współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z niego nowe formy edukacji, w tym integracyjna i włączająca (K_W09); W05 - podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej: definicje, pojęcia, zakresy, rys historyczny, polskie szkoły pedagogiki resocjalizacyjnej – twórców i ich dzieła, współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, dylematy resocjalizacyjne, nieprzystosowanie społeczne; resocjalizację-readaptację-reintegrację, działania od izolacji do środowiska otwartego, koncepcje twórczej resocjalizacji jako przykłady odziaływań destygmatyzujących i podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej (K_W17); W06 - diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną (K_W18); W07 - metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; zasady współpracy wychowawców ze środowiskiem otwartym; metody pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego, realizujących zadania resocjalizacyjne, kuratora sądowego, w ośrodkach kuratorskich; metody twórczej resocjalizacji w środowisku otwartym: teatr resocjalizacyjny, resocjalizację przez sport, muzykoterapię, plastykoterapię i dramę; zagadnienie superwizji w resocjalizacji; metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów (K_W23); U01- rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (K_U03); U02 - samodzielne rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii (K_U16); U03 - twórczo korzystać z teorii dotyczących rozwoju człowieka, socjalizacji, wychowania, nauczania-uczenia się oraz krytycznie je oceniać (K_U17); U04 - analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną (K_U19); U05 - analizować dewiacje społeczne w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej; interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym (K_U20); K01 - komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne (K_K03); K02 - działania na rzecz poprawy jakości działania przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty (K_K06); K03 - wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (K_K10); K04 - samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej (K_K13). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego. |
|
Bilans pracy studenta: | 4 semestr (2 rok): 15 godzin seminarium + 85 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin = 4 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - opracowanie wstępnego planu raportu z badań. - wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej. - wybór i przegląd literatury. - opracowanie części diagnostycznej projektu badawczego (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej). 5 semestr (3 rok): 30 godzin seminarium + 120 godzin pracy własnej studenta = 150 godzin = 6 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - opracowanie narzędzia badawczego. - przygotowanie części teoretycznej projektu badawczego - przeprowadzenie badań własnych. 6 semestr (3 rok): 30 godzin seminarium + 220 godzin pracy własnej studenta = 250 godzin = 10 ECTS Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - opracowanie diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy opracowania rekomendacji dla praktyki. - opracowanie zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą dyplomową (interpretacja, dyskusja wyników). - przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR SEM
CZ SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Damian Nosko, Jacek Szczepkowski | |
Prowadzący grup: | Karolina Goede, Monika Gołembowska, Damian Nosko, Jacek Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W01); W02 - zna i rozumie zastosowania praktyczne wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w działalności kulturalnej i medialnej (K_W02); W03 - zna i rozumie metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W05); W04 - posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów (K_W16); W05 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17); W06 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych) (K_W22); W07 - podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (K_W26); U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: - właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01); U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U02); U03 - potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U03); U04 - posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej (K_U12); U05 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U15); U06 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (K_U16); K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03); K02 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela (K_K09). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego |
|
Bilans pracy studenta: | Bilans pracy studenta rozłożony na trzy seminaria 20 ECTS 75 h godziny w kontakcie + 375 h pracy własnej 4 semestr (2 rok): Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej - wybór i przegląd literatury. - opracowanie szkieletu projektu badawczego - opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego 5 semestr (3 rok): Praca własna studenta obejmuje: - konsultacje z promotorem. - opracowanie rozdziału metodologicznego - opracowanie narzędzia badawczego. - przeprowadzenie badań własnych. - przygotowanie do analizy wyników badań własnych. 6 semestr (3 rok): Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie analizy wyników badań - opracowanie wskazań w zakresie oddziaływań resocjalizacyjnych (rekomendacje dla praktyki) - opracowanie wstępu oraz zakończenia pracy, bibliografii - korekta redakcyjna pracy - opracowanie zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą dyplomową (interpretacja, dyskusja wyników). - przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.