Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PR24SD-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., pedagogika resocjalizacyjna [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

praktyczny

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W01);

W02 - zna i rozumie zastosowania praktyczne wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w działalności kulturalnej i medialnej (K_W02);

W03 - zna i rozumie metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W05);

W04 - posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów (K_W16);

W05 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17);

W06 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych) (K_W22);

W07 - podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (K_W26);

U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

- właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji,

- dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01);

U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U02);

U03 - potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U03);

U04 - posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej (K_U12);

U05 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U15);

U06 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (K_U16);

K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03);

K02 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela (K_K09).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego.

Bilans pracy studenta:

4 semestr (2 rok):

15 godzin seminarium + 85 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin = 4 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- pracowanie wstępnego planu projektu działań resocjalizacyjnych.

- wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej (projektu działań resocjalizacyjnych)

- wybór i przegląd literatury.

- opracowanie części diagnostycznej projektu działań resocjalizacyjnych (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej).

5 semestr (3 rok):

30 godzin seminarium + 120 godzin pracy własnej studenta = 150 godzin = 6 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- przygotowanie części teoretycznej projektu działań resocjalizacyjnych.

- opracowanie narzędzia badawczego.

- przeprowadzenie badań własnych.

- opracowanie diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych – przygotowanie analizy wyników badań własnych.

6 semestr (3 rok):

30 godzin seminarium + 220 godzin pracy własnej studenta = 250 godzin = 10 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- opracowanie projektu działań naprawczych.

- opracowanie wskazań w zakresie oddziaływań resocjalizacyjnych.

- opracowanie zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą dyplomową (interpretacja, dyskusja wyników).

- przygotowanie do obrony pracy dyplomowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W01);

W02 - zna i rozumie zastosowania praktyczne wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w działalności kulturalnej i medialnej (K_W02);

W03 - zna i rozumie metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W05);

W04 - posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów (K_W16);

W05 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17);

W06 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych) (K_W22);

W07 - podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (K_W26);

U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

- właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji,

- dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01);

U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U02);

U03 - potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U03);

U04 - posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej (K_U12);

U05 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U15);

U06 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (K_U16);

K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03);

K02 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela (K_K09).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jacek Szczepkowski
Prowadzący grup: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jacek Szczepkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - źródła i miejsce pedagogiki specjalnej w nauce oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych i nauk o zdrowiu (K_W03);

W02 - metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinach nauk humanistycznych i nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej, oraz postulat wieloparadygmatyczności (K_W06);

W03 - metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (K_W07);

W04 - współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z niego nowe formy edukacji, w tym integracyjna i włączająca (K_W09);

W05 - podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej: definicje, pojęcia, zakresy, rys historyczny, polskie szkoły pedagogiki resocjalizacyjnej – twórców i ich dzieła, współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, dylematy resocjalizacyjne, nieprzystosowanie społeczne; resocjalizację-readaptację-reintegrację, działania od izolacji do środowiska otwartego, koncepcje twórczej resocjalizacji jako przykłady odziaływań destygmatyzujących i podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej (K_W17);

W06 - diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną (K_W18);

W07 - metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; zasady współpracy wychowawców ze środowiskiem otwartym; metody pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego, realizujących zadania resocjalizacyjne, kuratora sądowego, w ośrodkach kuratorskich; metody twórczej resocjalizacji w środowisku otwartym: teatr resocjalizacyjny, resocjalizację przez sport, muzykoterapię, plastykoterapię i dramę; zagadnienie superwizji w resocjalizacji; metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów (K_W23);

U01- rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (K_U03);

U02 - samodzielne rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii (K_U16);

U03 - twórczo korzystać z teorii dotyczących rozwoju człowieka, socjalizacji, wychowania, nauczania-uczenia się oraz krytycznie je oceniać (K_U17);

U04 - analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną (K_U19);

U05 - analizować dewiacje społeczne w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej; interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym (K_U20);

K01 - komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne (K_K03);

K02 - działania na rzecz poprawy jakości działania przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty (K_K06);

K03 - wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (K_K10);

K04 - samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej (K_K13).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego.

Bilans pracy studenta:

4 semestr (2 rok):

15 godzin seminarium + 85 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin = 4 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- opracowanie wstępnego planu projektu działań resocjalizacyjnych.

- wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej (projektu działań resocjalizacyjnych)

- wybór i przegląd literatury.

- opracowanie części diagnostycznej projektu działań resocjalizacyjnych (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej).

5 semestr (3 rok):

30 godzin seminarium + 120 godzin pracy własnej studenta = 150 godzin = 6 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- przygotowanie części teoretycznej projektu działań resocjalizacyjnych.

- opracowanie narzędzia badawczego.

- przeprowadzenie badań własnych.

- opracowanie diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy projektowania działań naprawczych – przygotowanie analizy wyników badań własnych.

6 semestr (3 rok):

30 godzin seminarium + 220 godzin pracy własnej studenta = 250 godzin = 10 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- opracowanie projektu działań naprawczych.

- opracowanie wskazań w zakresie oddziaływań resocjalizacyjnych.

- opracowanie zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą dyplomową (interpretacja, dyskusja wyników).

- przygotowanie do obrony pracy dyplomowej.



Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Gołembowska, Agnieszka Latoś
Prowadzący grup: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Jacek Szczepkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - źródła i miejsce pedagogiki specjalnej w nauce oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych i nauk o zdrowiu (K_W03);

W02 - metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinach nauk humanistycznych i nauk społecznych, w szczególności zasady projektowania i prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej, oraz postulat wieloparadygmatyczności (K_W06);

W03 - metodologiczne założenia i zasady oraz etyczne normy projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej (K_W07);

W04 - współczesne podejście do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z niego nowe formy edukacji, w tym integracyjna i włączająca (K_W09);

W05 - podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej: definicje, pojęcia, zakresy, rys historyczny, polskie szkoły pedagogiki resocjalizacyjnej – twórców i ich dzieła, współczesne koncepcje i teorie resocjalizacyjne, proces resocjalizacji w teorii i praktyce, dylematy resocjalizacyjne, nieprzystosowanie społeczne; resocjalizację-readaptację-reintegrację, działania od izolacji do środowiska otwartego, koncepcje twórczej resocjalizacji jako przykłady odziaływań destygmatyzujących i podstawy teoretyczne metodyki pracy resocjalizacyjnej (K_W17);

W06 - diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną (K_W18);

W07 - metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; teoretyczne podstawy środowiskowych oddziaływań metodycznych; zasady współpracy wychowawców ze środowiskiem otwartym; metody pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego, realizujących zadania resocjalizacyjne, kuratora sądowego, w ośrodkach kuratorskich; metody twórczej resocjalizacji w środowisku otwartym: teatr resocjalizacyjny, resocjalizację przez sport, muzykoterapię, plastykoterapię i dramę; zagadnienie superwizji w resocjalizacji; metody pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym i placówkach wsparcia dziennego streetworkerów i pedagogów (K_W23);

U01- rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych w zakresie pedagogiki, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie wybranego zakresu pedagogiki specjalnej (K_U03);

U02 - samodzielne rozwijać wiedzę oraz umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii (K_U16);

U03 - twórczo korzystać z teorii dotyczących rozwoju człowieka, socjalizacji, wychowania, nauczania-uczenia się oraz krytycznie je oceniać (K_U17);

U04 - analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną (K_U19);

U05 - analizować dewiacje społeczne w perspektywie pedagogiki resocjalizacyjnej; interpretować koncepcje i teorie dewiacji społecznych; określać współczesne tendencje rozwoju dewiacji społecznych, przyczyny niedostosowania społecznego i skutki dewiacji społecznych, a także stosować profilaktykę i zapobieganie dewiacjom społecznym (K_U20);

K01 - komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne (K_K03);

K02 - działania na rzecz poprawy jakości działania przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty (K_K06);

K03 - wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (K_K10);

K04 - samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej (K_K13).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego.

Bilans pracy studenta:

4 semestr (2 rok):

15 godzin seminarium + 85 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin = 4 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- opracowanie wstępnego planu raportu z badań.

- wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej.

- wybór i przegląd literatury.

- opracowanie części diagnostycznej projektu badawczego (diagnoza stanu wyjściowego - opis procedury badawczej).

5 semestr (3 rok):

30 godzin seminarium + 120 godzin pracy własnej studenta = 150 godzin = 6 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- opracowanie narzędzia badawczego.

- przygotowanie części teoretycznej projektu badawczego

- przeprowadzenie badań własnych.

6 semestr (3 rok):

30 godzin seminarium + 220 godzin pracy własnej studenta = 250 godzin = 10 ECTS

Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- opracowanie diagnozy stanu rzeczywistości jako podstawy opracowania rekomendacji dla praktyki.

- opracowanie zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą dyplomową (interpretacja, dyskusja wyników).

- przygotowanie do obrony pracy dyplomowej.



Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Damian Nosko, Jacek Szczepkowski
Prowadzący grup: Karolina Goede, Monika Gołembowska, Damian Nosko, Jacek Szczepkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 - zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W01);

W02 - zna i rozumie zastosowania praktyczne wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w działalności kulturalnej i medialnej (K_W02);

W03 - zna i rozumie metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_W05);

W04 - posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów (K_W16);

W05 - posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących (K_W17);

W06 - posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach ogólnodostępnych, w szkołach i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych) (K_W22);

W07 - podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji (K_W26);

U01 - "potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

- właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji,

- dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)" (K_U01);

U02 - potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U02);

U03 - potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki resocjalizacyjnej i nauk z nią współpracujących (K_U03);

U04 - posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej (K_U12);

U05 - potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U15);

U06 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii (K_U16);

K01 - jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy (K_K03);

K02 - jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela (K_K09).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wiedza z modułu zajęć podstawowych oraz modułu - przygotowanie pedagogiczne wraz z umiejętnością krytycznej analizy literatury z tych przedmiotów oraz umiejętnością problematyzowania ich treści, a także podstawowe umiejętności w zakresie metodologii badań społecznych i pedagogicznych oraz pisarstwa naukowego

Bilans pracy studenta:

Bilans pracy studenta rozłożony na trzy seminaria 20 ECTS

75 h godziny w kontakcie + 375 h pracy własnej


4 semestr (2 rok):


Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- wybór tematu/problematyki pracy dyplomowej

- wybór i przegląd literatury.

- opracowanie szkieletu projektu badawczego

- opracowanie pierwszego rozdziału teoretycznego


5 semestr (3 rok):


Praca własna studenta obejmuje:

- konsultacje z promotorem.

- opracowanie rozdziału metodologicznego

- opracowanie narzędzia badawczego.

- przeprowadzenie badań własnych.

- przygotowanie do analizy wyników badań własnych.


6 semestr (3 rok):


Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie analizy wyników badań

- opracowanie wskazań w zakresie oddziaływań resocjalizacyjnych (rekomendacje dla praktyki)

- opracowanie wstępu oraz zakończenia pracy, bibliografii

- korekta redakcyjna pracy

- opracowanie zagadnień związanych z kierunkiem studiów, zagadnień związanych z teorią i praktyką społeczną właściwą dla kierunku oraz zagadnień związanych z pracą dyplomową (interpretacja, dyskusja wyników).

- przygotowanie do obrony pracy dyplomowej.




Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)