Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody pracy psychologicznej z rodziną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PS-W4MPPZR-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody pracy psychologicznej z rodziną
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 4 rok, psychologia [NJ]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Karolina Głogowska, Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Karolina Głogowska, Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe

problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych

w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz

specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej

względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05)

Bilans pracy studenta:

15g. wykład z elementami warsztatu

85g. - aktywna praca studenta (analiza literatury, zastosowanie metody genogramowej do wybranego systemu rodzinnego, praca pisemna)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe

problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych

w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz

specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej

względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05)

Bilans pracy studenta:

15g. wykład z elementami warsztatu

85g. - aktywna praca studenta (analiza literatury, zastosowanie metody genogramowej do wybranego systemu rodzinnego, praca pisemna)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju

człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe

problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych

w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju

osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę

ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup

społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i

struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz

specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej

względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05)

Bilans pracy studenta:

15g. wykład z elementami warsztatu

85g. - aktywna praca studenta (analiza literatury, zastosowanie metody genogramowej do wybranego systemu rodzinnego, praca pisemna)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)