Metody pracy psychologicznej z rodziną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PS-W4MPPZR-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody pracy psychologicznej z rodziną |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
4 rok, psychologia [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Głogowska, Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03) W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05) U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01) K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03) K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Głogowska, Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03) W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05) U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01) K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03) K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03) W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05) U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01) K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03) K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03) W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05) U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01) K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03) K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05) |
|
Bilans pracy studenta: | 15g. wykład z elementami warsztatu 85g. - aktywna praca studenta (analiza literatury, zastosowanie metody genogramowej do wybranego systemu rodzinnego, praca pisemna) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03) W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05) U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01) K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03) K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05) |
|
Bilans pracy studenta: | 15g. wykład z elementami warsztatu 85g. - aktywna praca studenta (analiza literatury, zastosowanie metody genogramowej do wybranego systemu rodzinnego, praca pisemna) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_W03) W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji systemu rodzinnego oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_W11) U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych w kontekście funkcjonowania w systemie i podsystemach rodzinnych (K_U05) U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście funkcjonowania w systemie rodzinnym (K_U09) K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K01) K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze pracy psychologicznej z rodziną (K_K03) K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, przeprowadzania i analizowania badań naukowych oraz specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem oddziaływań ukierunkowanych na system rodzinny (K_K05) |
|
Bilans pracy studenta: | 15g. wykład z elementami warsztatu 85g. - aktywna praca studenta (analiza literatury, zastosowanie metody genogramowej do wybranego systemu rodzinnego, praca pisemna) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.