Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modele wspomagania rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PS-W50MWR-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Modele wspomagania rozwoju
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Magdalena Miotk-Mrozowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz podstawowe modele i koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia (K_W03)

W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i narzędzi opisu aktualnej sytuacji życiowej klienta w kontekście wybranych sposobów realizacji procesu wspomagania rozwoju (K_W10)

W03 Student posiada wiedzę dotyczącą możliwych działań promocyjnych i prewencyjnych w zakresie oddziaływań wspomagających rozwój oraz form przedsiębiorczości indywidualnej właściwej dla obszaru psychologii wspomagania rozwoju w kontekście oddziaływań edukacyjno-wychowawczych (K_W16)

U01 Student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, w tym z internetowych baz danych, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę w obszarze psychologii wspomagania rozwoju z ukierunkowaniem na problemy wychowawcze (K_U01)

U02 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów w przebiegu procesów wychowawczych (K_U05)

U03 Student potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące zdrowie psychiczne klienta, wskazywać, promować i kształtować zachowania prozdrowotne w obszarze oddziaływań wychowawczych lub odstępstw od prawidłowości tych procesów (K_U16)

K01 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania psychologicznego jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03)

K02 Student jest aktywny w poszukiwaniu nowej wiedzy i niestandardowych rozwiązań, wychodzących poza tradycyjnie przyjmowane w psychologii i ukierunkowanych na indywidualną sytuację życiową klienta w obszarze diagnozy i wspomagania oddziaływań wychowawczych (K_K06)

K03 Student rozpoznaje potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i somatycznego oraz propaguje zasady dbałości o zdrowie psych. i fizyczne w procesach wspomagania rozwoju (K_K08)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)