Modele wspomagania rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PS-W50MWR-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modele wspomagania rozwoju |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Miotk-Mrozowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna podstawowe prawidłowości teorii rozwoju psychicznego człowieka, sposoby badania tego procesu oraz podstawowe modele i koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia (K_W03) W02 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i narzędzi opisu aktualnej sytuacji życiowej klienta w kontekście wybranych sposobów realizacji procesu wspomagania rozwoju (K_W10) W03 Student posiada wiedzę dotyczącą możliwych działań promocyjnych i prewencyjnych w zakresie oddziaływań wspomagających rozwój oraz form przedsiębiorczości indywidualnej właściwej dla obszaru psychologii wspomagania rozwoju w kontekście oddziaływań edukacyjno-wychowawczych (K_W16) U01 Student potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, w tym z internetowych baz danych, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę w obszarze psychologii wspomagania rozwoju z ukierunkowaniem na problemy wychowawcze (K_U01) U02 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu problemów w przebiegu procesów wychowawczych (K_U05) U03 Student potrafi identyfikować i wzmacniać czynniki chroniące zdrowie psychiczne klienta, wskazywać, promować i kształtować zachowania prozdrowotne w obszarze oddziaływań wychowawczych lub odstępstw od prawidłowości tych procesów (K_U16) K01 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania psychologicznego jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań i ujawnia postawę przedsiębiorczości (K_K03) K02 Student jest aktywny w poszukiwaniu nowej wiedzy i niestandardowych rozwiązań, wychodzących poza tradycyjnie przyjmowane w psychologii i ukierunkowanych na indywidualną sytuację życiową klienta w obszarze diagnozy i wspomagania oddziaływań wychowawczych (K_K06) K03 Student rozpoznaje potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i somatycznego oraz propaguje zasady dbałości o zdrowie psych. i fizyczne w procesach wspomagania rozwoju (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku Psychologia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.